Skip to main content

Ik heb dit gelezen op de Sonos aanbiedingen pagina maar kom er niet uit.

Een Surround Sound Systeem Creëren

Het verbinden van je TV met een Sonos-soundbar geeft je niet alleen verbeterde audio voor je TV, maar biedt ook de basis voor een volledig surround sound systeem. Je kunt andere Sonos-speakers toevoegen, zoals de Sonos One, One SL of Play:5, en de Sonos Sub, om een 5.1-kanaals home theater ervaring te creëren.

is het überhaupt mogelijk???

Om te beginnen heb je altijd eerst een soundbar nodig, die kun je dan uitbreiden met 2 surround speakers en 1 of 2 subwoofers

Dag Ronald,

Ik heb een Beam en 2 One speakers. Dit werkt perfect maar zodra ik het via de tv afspeel komt er geen geluid uit de One speakers.

Bij normaal tv kijken zal er weinig tot niets uit de surround speakers komen. Maar bij het kijken naar een film of serie juist wel. Overvliegende helikopters het weg rijden van een auto's. 

Helaas, bij films alleen ruis uit de One. Misschien de tv te oud?? Of maakt dat niet uit??

ik gebruik een optische audio kabel met een verloopstekker naar HDMI die in de Beam gaat.

TV goed ingesteld? Wat zegt de Sonos app dat je voor geluid krijgt als je het geluid alleen uit de soundbar komt?

Ik kan PCM kiezen of auto. Het werkt allebei niet.

Vanwaar de verloop stekker naar hdmi? Kun je hem niet rechtstreeks aansluiten? En heb je de speakers wel als surround speakers gekoppeld aan de beam?

Mijn tv heeft geen HDMI ARC uitgang.

En ja, de speakers zijn als surround speakers ingesteld

Kan hij niet rechtstreeks met optische kabel aangesloten worden 

De Beam heeft geen optische ingang. Het verloopstekkertje naar HDMI wordt standaard geleverd bij de Beam

Gebruik je een KPN- of Ziggo- kastje bij de TV?

Delta kastje.

En hou is die op je TV aangesloten? Via HDMI? Staat die ingesteld op surround? Geeft de zender waarop je afgestemd bent surround?

N.B. sommige oude TV’s geven geen surround door naar optisch als je via HDMI surround binnenkrijgt. Zodat bij jou zou kunnen zijn? Ik lees dit vaak over oudere Panasonics.

Kastje van Delta is via HDMI aangesloten.

De tv is van 2011, ik denk dat daar het probleem in zit.

Bedankt voor het meedenken.

Toch denk ik dat sommige mensen een verkeerd beeld hebben van de surround speakers. Je zult daar ook met een nieuwe tv geen stemmen of duidelijk geluiden uit horen. Misschien is het nog de moeite waard om eens te bellen met Sonos om samen met een medewerker alle instellingen bij langs te lopen. Al is het wel druk de laatste tijd bij Sonos.

Als je muziek luistert via bijvoorbeeld Spotify doen ze het dan wel?

Goed plan, ik ga met Sonos bellen.

Via Spotify doen ze het wel.

Bedankt vooral het meedenken!

Ik lees hier overigens niets over verkeerde verwachtingen - bij stereo PCM heb je gewoon inderdaad geen geluid van de achterspeakers. Sonos bellen kan nooit kwaad.

Reageer