Skip to main content
Vraag

systeem verwijderen

• May 8, 2026
  • 5 reacties
  • 58 Bekeken

Ik heb 2 systemen en wil mijn apparaten allemaal in 1 systeem. Ze zitten op hetzelfde wifi netwerk

Maar “dit systeem vergeten” werkt niet en er is geen optie om uit een systeem mijn aparaten te verwijderen.

5 Reacties

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • May 8, 2026

En een fabrieksreset op het te verwijderen systeem?

106rallye
  • May 8, 2026

Op de te verwijderen apparaten resetten en dan toevoegen aan het andere systeem inderdaad. Je hebt niet toevallig een S1 only systeem?

• Novice
  • May 29, 2026

Ik ben onlangs overgestapt naar een nieuw wifi netwerk en geprobeerd de netwerkinstellingen te updaten. Na lang gedoe heb ik alle systemen een reset gegeven. Tegelijkertijd is er in de periode van afgelopen 7 dagen een tweede systeem in de app gekomen waarvoor ik geen appcommando heb gedaan. Nu blijven al mijn sonos devices zelf de keuze maken in welk systeem het terecht wil komen. Het lukt me niet om alle sonos devices in hetzelfde systeem te krijgen. Ook het verwijderen of vergeten van een van de twee systemen werkt niet. 
wie weet het antwoord hierop? Ik ben nu in totaal zeker 3-4 uur bezig en geen succes

106rallye

Dat apparaten zelf zouden bepalen in welke “household” ze terechtkomen is vreemd - dat zou niet moeten kunnen. Of is dat niet wat je bedoelt? Heb je gezet (https://support.sonos.com/nl-nl/article/reset-your-sonos-product) of gereboot?

Je zou de apparaten die moeilijk doe kunnen resetten en ze dan toevoegen aan één household.

• Novice
  • May 30, 2026

Gisteravond toch nog een ingeving. Mijn nieuwe wifi mesh van TP Link moest aangepast worden in de setting na wat googlen. De setting moest naar accesspoint ipv wifi router. IP uitgifte aan de devices verliep niet correct waardoor de sonosapp verschillende groepen/systemen aanmaakte.