Skip to main content

Hallo,

Als de vraag al meerdere keren gesteld is excuses...ik vond hem niet…

Heb sinds kort nieuwe LG tv met Sonos Arc en 2x Era100  Perfect spul!!

Met spotify werkt het probleemloos... echter met TV kijken lukt het me niet geluid op de Era's te krijgen

werkelijk van alles geprobeerd…. WIE kan me helpen?

Hoe heb je alle geconfigureerd? Zijn de Era’s surround speakers of zijn ze een aparte stereo-set. In dat laatste geval krijgt je de audio ook niet over de Era’s. TV geluid gaat met HDMI naar de ARC en kan niet verdeelt worden over verschillende speakergroepen. 

Dag Ron, dank voor je reageren!

Idd als surround geconfigureerd. Dus als ik het goed begrijp is het niet mogelijk?

Toch jammer dan...

Als ze als surround zijn toegevoegd, moet je gewoon surround kunnen krijgen. Surround overigens is wel wat anders dan het volledige geluid dat je bij muziek krijgt. Surround is wegvliegende helikopters en zingende vogeltjes in een film en publiek bij een concert.

Maar als je helemaal geen geluid krijgt is dat vooral een vraag naar wat de app zegt wat je op dat moment voor geluid krijgt en wat vervolgens de instellingen op je TV zijn.

Dit zegt de app over mijn Beam op dit moment, nu stereo dus. Daar kan ook Dolby surround 5.1 staan of Atmos. Wat staat er bij jou?

Het zal wel heel stom klinken...maar kan dit scherm niet te voorschijn krijgen...waar id app kan ik dit vinden?  sorry man heb dit ding net een week en op je 75e werkt het allemaal niet meer zo soepel...

Ergens klikken op de kleine grijze balk waarin je ook je volume kunt regelen. Vervolgens vergroot dat scherm naar het scherm welke ​@106rallye aangeeft.

Ja.. gevonden! Dankjewel!

Geeft idd nu mijn instelling aan: Dolby Multichannel PCM 5.1

De 2 surround speakers zijn heeeel zacht te horen hoewel de schuif in

" audio van surroundspeakers" op max staat... dat zou toch anders moeten kunnen....?

Zoals hierboven gezegd is het van surroundspeakers niet de bedoeling dat ze prominent aanwezig zijn. Het is dus de vraag of je verwachtingspatroon goed is.

Staat er letterlijk “Dolby Multichannel PCM 5.1”? Want de combinatie Dolby en PCM komt mij niet bekend voor. Wat kijk je als dit wordt weergegeven? Een TV-zender? Een app? Via een Apple TV? Wat zijn de instellingen van je TV?

Edit: komt wel vaker voor overigens, zie Dolby Multichannel PCM | Sonos Community

hoi,hallo,  tja mijn verwachtingspatroon was eigenlijk dat ik alles zelf kon instellen...een ieder hoort nu eenmaal anders! Ik kom van 20jaar B&O af...daar is ieder kanaal zelf in te regelen!

Ik moet wel eerlijk zeggen dat dit Sonos geluid natuurlijker en mooier is met betere geluiddrivers ook al heb ik (nog ) geen sub!

Jawel er staat letterlijk Dolby Multichannel PCM 5.1 wat ik ah kijken was weet ik niet meer...probeer het morgen te achterhalen! Kom er op terug! Heb hem nu op Dolby staan...ook machtig geluid!

Wat ik mis is bij gewoon tv kijken wat regelbaar achtergrond geluid...al was het alleen maar muziek...spraak is niet nodig!

Tot horens, groet,  Paul 

Sonos is geen receiver, je hoort wat er uitgezonden wordt. Bij de ene zender/uitzending heb je meer geluid dan bij de ander.. Ook zijn de tv/decoder instellingen bijzonder belangrijk.

Over het algemeen heb je het meeste geluid uit de surrounds bij films via bijvoorbeeld Netflix of Videoland. 

Reageer