Vraag

Sonos-systeem met gedeelde wifi

  • 15 May 2024
  • 2 reacties
  • 82 Bekeken

Hi allemaal, ik heb al lange tijd een Sonos One SL die ik een aantal jaar geleden heb geinstalleerd via de Sonos 1-app. Ik bedien de speaker altijd via Spotify en dat is nooit een probleem geweest. 

Nu heb ik recent een Sonos Roam gekregen en wil deze graag installeren. Deze box is niet compatible met de Sonos 1-app, dus heb ik de S2 app gedownload. Maar het lukt mij niet om de box toe te voegen. De app zegt continu dat ik moet uitloggen en weer moet inloggen als eigenaar van dit systeem. 

Ik zie mijn Sonos One SL niet staan in de S2 app, maar zie wel de twee boxen van mijn onderburen staan, want wij delen de wifi. Terwijl ik dus wel via Spotify altijd mijn Sonos One SL gebruik, dus die box heeft wel connectie met het wifi-netwerk. 

Nu is mijn vraag: hoe krijg ik zowel mijn nieuwe Roam als mijn “oude” One SL in de S2 app? 
Of is het in deze app niet mogelijk om meerdere gebruikers op één wifinetwerk te hebben? En hoe kan ik dat dan oplossen? 

Alvast bedankt! 


2 Reacties

Reputatie 7

Twee "households” op één wifi zou gewoon moeten kunnen. Ugraden van een S1 apparaat kan ook gewoon, zie Update from S1 to S2 | Sonos

Daarbij kan het handig zijn om je buren te vragen hun beide apparaten even tijdelijk van de stroom te halen. Als je de One SL hebt geüpgradet kun je de Roam aan je systeem toevoegen - moist deze nog geen “eigen” systeem vormt. Als dat zo is moet je hem eerst resetten en dan toevoegen aan het One SL-systeem.

N.B. Upgraden van de One SL is definitief - deze speaker kan dan noouit meer terug naar S!.

Twee "households” op één wifi zou gewoon moeten kunnen. Ugraden van een S1 apparaat kan ook gewoon, zie Update from S1 to S2 | Sonos

Daarbij kan het handig zijn om je buren te vragen hun beide apparaten even tijdelijk van de stroom te halen. Als je de One SL hebt geüpgradet kun je de Roam aan je systeem toevoegen - moist deze nog geen “eigen” systeem vormt. Als dat zo is moet je hem eerst resetten en dan toevoegen aan het One SL-systeem.

N.B. Upgraden van de One SL is definitief - deze speaker kan dan noouit meer terug naar S!.

Ha, dank voor je reactie! Het lukt me niet om de S1 naar de S2 te upgraden, omdat ik bij het selecteren van de Systeemcompatibiliteitsmodus in de S1-app de melding krijg dat de app een update nodig heeft, maar ik heb al de meest recente versie van de S1-app… En in de S2-app kan ik deze speaker dus niet zien, en als ik daar iets probeer te doen krijg ik continu de melding dat ik moet uitloggen en moet inloggen als eigenaar van dit systeem (uit- en inloggen al geprobeerd, dat werkt niet). 

Reageer