Beantwoord

Sonos Ray weigert om te updaten

  • 2 June 2024
  • 4 reacties
  • 255 Bekeken

Badge

Ha allemaal,

Ik heb een nieuwe Sonos Ray aangeschaft welke ik via de Sonos app wil installeren. De stappen verlopen goed, maar telkens nadat hij aangesloten is op de Wifi krijg ik de melding dat de Sonos moet worden geupdate. Als ik echter op de update knop druk krijg ik telkens de error 1002 en gaat de update niet van start. Na 2x op de “probeer opnieuw” knop te drukken sluit het scherm zich af en krijg ik de melding “geen apparaat in het systeem” en moet ik de Sonos weer resetten en van voor af aan beginnen maar nu al 5-10 maal zonder succes 

icon

Beste antwoord door gorpie94 2 June 2024, 13:59

Bekijk origineel

4 Reacties

Badge

Uiteindelijk de Desktop Sonos App geïnstalleerd en vanaf mijn computer is de update wel gelukt!😁

Hey, heb net hetzelfde probleem maar dan met de arc. Ik heb nu de app ook geïnstalleerd via pc maar weet niet welke stappen ik juist moet doen na dit. Kan je deze doorgeven?

 

Badge

Ik heb allereerst via de Sonos app op mijn telefoon de hele installatie procedure doorlopen door middel van een “nieuw systeem installeren” (dus ook met het falen van de update en uiteindelijk niet herkennen van de Ray in de app). 

Daarna heb ik de app op mijn computer geinstalleerd en ben ik via “aansluiten op bestaand systeem” verder gegaan. Toen herkende hij de Sonos Ray wel en gaf het programma aan dat er een update was en die is toen vervolgens geinstalleerd. 

@gorpie94 , held! 

Onderhand 5 uur wezen martelen (m'n 1e Ray ging erg vlot) met m'n 2e Ray maar sinds de nieuwe app schijnen er veel problemen te zijn met de updates....  Heb op een gegeven moment maar de klantenservice van Sonos gebeld, zij gaven deze oplossing niet mee (hoop dat de klantenservice mee leest;-)). Erg bedankt voor het posten! 

Reageer