Skip to main content
Vraag

Sonos error 1001 en error 913

  • 18 May 2024
  • 45 reacties
  • 2164 Bekeken

Kan het zijn dat het afspelen van muziek wat op je laptop (MacBook Pro) nu niet meer gaat door een update ? of is dit een probleem bij mij ?

De gehele muziek map staat niet meer in de bibliotheek !!

45 Reacties

Exact hetzelfde probleem als Romasan.

Muziekbibliotheek is verdwenen uit de windows download app voor PC en kan ook niets meer toevoegen via instellingen muziekbibliotheek. Constant foutcode 913.

Ik speel alleen maar muziek via mijn laptop af waarop ik gedurende jaren allerlei muziek heb verzameld.

Kan toch niet zo zijn dat Sonos ons nu verplicht lid te worden van een streamingsdienst.

Hoor graag wanneer dit opgelost gaat worden.

Hier ook hetzelfde probleem, dus het maakt niet uit of het een mac of windows machine is.

Support is niet te bereiken, dus zal er wel een update komen.

Reputatie 7
Badge +3

Bij de Mac is het opgelost door de rechten op de map weer aan te geven. En dan in Sonos een verwijzing te maken naar deze map. 
Wanneer dit niet werkt zou je ook Plex kunnen overwegen.

Ah, opgelost (voor mij). Om de één of andere reden was mijn muziekmap niet meer gedeeld..

 

Ga naar Properties/Eigenschappen
 
Ga naar tabje Sharing/Delen en klik op de Share-/Deel-knop
Bij mij ontbrak Sonos; voeg het Sonos-wireless-systeem toe met minimaal Read-/Leespermissies

Daarna kon ik mijn lokale bibliotheek weer toevoegen.

Hoop dat het voor jou ook werkt @Submarine!

Ik had hetzelfde probleem na de laatste update, hele bibliotheek verdwenen en niet meer te installeren op de  bekende manier. Op bovenstaande lukte het uiteindelijk wel, bedankt! Maar waarom stelt Sonos z'n klanten niet op de hoogte van veranderingen en elimineert zomaar mijn bibliotheek?

Kan het zijn dat het afspelen van muziek wat op je laptop (MacBook Pro) nu niet meer gaat door een update ? of is dit een probleem bij mij ?

De gehele muziek map staat niet meer in de bibliotheek !!

Het werkt weer door de muziekmap of de map waar je muziek op is geslagen op je laptop te delen met je sonos systeem.

Lukte eerst niet maar nu doet hij het bij mij weer

 

Met de laatste update van SONOS is o.a. de muziekbibliotheek verwijderd (geeft Sonos ook toe) en deze zou bij een volgende update weer toegevoegd worden. Benieuwd wanneer dat dan is. Eigenlijk is het belachelijk was SONOS hier doet. Kapitalen laten betalen voor apparatuur en dan een software update uitvoeren die alleen maar slechte resultaten geeft. Het uiterlijk van de app is onwerkbaar en eigen muziek spelen kan dus niet meer (niet alles staat op streamingsdiensten).

SONOS heeft dus duidelijk niet aan de gebruikers gedacht. Nu laten ze ons in de kou staan door niet te reageren op reacties.

Kortom, ik wil van SONOS weten wanneer de update komt die alles ergernissen wegneemt en de optie van de eigen muziekbibliotheek weer mogelijk maakt.

Reputatie 7
Badge +3

Het is natuurlijk zoeken voor Sonos waarom de ene gebruiker veel meer ellende heeft dan de ander. Exacte data geven zal daarom moeilijk zijn, maar dit is wat zij gepubliceerd hebben.

Binnenkort beschikbaar

  • Voortdurende navigatie verbeteringen voor klanten met een visuele beperking: medio juni
  • Toevoegen aan wachtrij en volgende afspelen: begin juni
  • Slaaptimer: medio juni
  • Zoeken en afspelen van lokale muziekbibliotheek: medio juni
  • WiFi-instellingen bijwerken: medio juni
  • Alarmen snoozen: nader te bepalen

Reputatie 7

Inderdaad. Zie De nieuwe Sonos-app en toekomstige functie-updates | Sonos Community

Ik werk ook op MacOS, en krijg met de beste wil van de wereld mijn sonos niet geconnecteerd met mijn airport NAS. Het is trouwens enkel een probleem van de sonos2 app. Ik heb ook nog 1 toestel in de sonos1 app, en die kan perfect connecteren met mijn NAS. Dus het ligt niet aan de NAS-instellingen, die al dan niet moet gedeeld worden.

Die app-update waarnaar Erooij verwijst, is de app voor iOS. De Sonos-app voor MacOS zou (in principe) moeten toelaten om te connecteren met je muziekbibliotheek. Geen idee waarom het niet lukt, maar wel uitermate frusterend!

Badge

Zelfde probleem hier.  Ik krijg de gedeelde muziekmap van mijn MacBook Pro niet meer toegevoegd aan Sonos, foutcode 913;  Heel erg flauw dat Sonos mij dus niet meer naar mijn eigen muziek laat luisteren!

 

Vandaag nieuwe update, probleem foutcode 913 nog steeds niet opgelost.

Wanneer komt hier een oplossing voor.

 

Ik heb het filmpje gevolgd dat hier is toegevoegd, maar het helpt niet. Als ik het goed begrijp moeten we wachten tot SONOS dit probleem oplost. Tot die tijd kan ik niet naar mijn muzieklijsten luisteren. Heel irritant, zeker omdat dit niet de eerste keer is dat SONOS plotseling niet meer compatible is met Mac. 

Zelfde als “Cairo” hier, update vandaag uitgevoerd en probleem nog hetzelfde ! Fout 913 blijft en dus geen muziekbibliotheek meer beschikbaar ! Heb pc met Windows 10 ! Triestig van Sonos, mails sturen om producten te kopen wel, maar fatsoenlijk de fouten oplossen die ze maken is wat anders !

Reputatie 7

Als work round Plex installeren?

Reputatie 1

Sonos,

dit duurt te lang ik wil de muziek van mijn Nas weer horen in combinatie met Windows. Aktie graag ik heb niet voor niks meer dan duizend euro geinvesteerd en wil het geheel weer werkend hebben. Die code 913 blijft ook met afspelen vanaf de pc een rol spelen ondanks dat ik delen volledig open heb staan. 

Nou ik ook nog maar even. Zelfde probleem (913) na de update. Mijn muziekbibliotheek is foetsie. Ik heb het truucje met delen via eigenschappen van de folder toegepast en zowaar één map weer kunnen opnemen in mijn bibliotheek. Met andere mappen blijf ik de 913 foutmelding krijgen.

Had ik dit (en alle voorgaande keren met dit zelfde probleem) geweten, ik was nooit aan het (ook nog best dure) Sonos systeem begonnen. Zeldzaam gebruiksonvriendelijk.

Reputatie 7

Vervelend, maar waarom geen Plex geïnstalleerd? Dan hoor je tenminste wat….

Nou ik ook nog maar even. Zelfde probleem (913) na de update. Mijn muziekbibliotheek is foetsie. Ik heb het truucje met delen via eigenschappen van de folder toegepast en zowaar één map weer kunnen opnemen in mijn bibliotheek. Met andere mappen blijf ik de 913 foutmelding krijgen.

Had ik dit (en alle voorgaande keren met dit zelfde probleem) geweten, ik was nooit aan het (ook nog best dure) Sonos systeem begonnen. Zeldzaam gebruiksonvriendelijk.

Hier lukt dat dus niet! Steeds 913!

Alweer een nieuwe update,maar nog steeds niets veranderd.

Geeft nog steeds 913 melding weer.

Ze hoeven me geen mails meer te sturen,is het laatste wat ik van sonos koop zolang foutmelding  913    niet is opgelost .

sonos zonder hoofdletter

 

Ik heb hiervoor gemeld dat ik ook geteisterd word door het 913 probleem. Maar ik heb nu een update!

Ik heb mijn muziekcollectie aldus georganiseerd:

C\Muziekbibliotheek\Map 1 enz. Er zijn 4 of 5 mappen met de verschillende categoriën die ik gebruik. Ik heb dat gedaan omdat, wanneer ik iets toevoeg aan de collectie, ik dan alleen de betreffende map hoef te her-indexeren. Op al die mappen heb ik via eigenschappen het sonos systeem gedeeld (zoals hiervoor in deze thread beschreven). Toch het 913 probleem.

Gister heb ik de hoofdmap Muziekbibliotheek toegevoegd na deze met het sonos systeem te heeben gedeeld en ‘lo and behold’ dat lukte nu wél.

Ik weet niet of dit voor jullie relevant is maar mij heeft het geholpen, ik kan weer luisteren naar mijn muziek. Dat het her-indexeren nu lang duurt, neem ik graag voor lief.

 

Reageer