Skip to main content

Sedert de allerlaatste update kan ik mijn NAS muziekbibliotheek enkel beluisteren via ONE, BEAM of CONNECT.  Via de ERA 100 en ERA 300 krijg ik de melding dat de ‘content niet gevonden is’ of ‘toegang geweigerd’ WTF ?

Wat heb je zelf al gedaan om dit op te lossen?


De opmerking “content niet gevonden” staan bij mijn Beam Gen2 bij bijna alle muziekzenders. En die doen het gewoon. Heb geen idee wat de betreffende content zou moeten zijn


De klassieke dingen reeds geprobeerd.  Muziek bibliotheek eraf gegooid en opnieuw ingevoerd.  Muziek bibliotheek opnieuw geindexeerd.  Verder: NAS reboot + router reboot +  ERA speakers reboot.  

ERA speakers weigeren elke connectie met de NAS, andere speakers + connect geen enkel probleem. Een omweg is om via ONE of BEAM of CONNECT de NAS te benaderen en die dan te groeperen met een ERA speaker want dat werkt uiteraard wel. Sorry maar dit soort gehannes sleept nu al maanden aan, elke update introduceert nieuwe verrassingen.  


Zijn je Era’s op een andere manier verbonden met je netwerk dan de oudere speakers?


De ERA’s zijn verbonden via dezelfde WIFI als de overige speakers.


Geen ander access point of iets dergelijks?


Reageer