Skip to main content

beste Sonos liefhebbers ,

 

Ik heb sinds een maand of zo een prachtige LG OLED en het Sonos systeem aangesloten en.

Nog steeds prachtig geluid echter ik ervaar dat het Sonos systeem soms een eigen leven lijd.

Zonder de TV of Sonos te bedienen gaat het geluid weg / gedraagt zich anders.

Dit kan je ook zien aan een groene status lamp op mijn ARC of witte knipperende led.

We hebben een ARC / Era 300 / Sub mini .

ARC is normaal bedraad (RJ45) en de rest draadloos en op spanning.

 

Ik dacht eerst aan buiten huis ingrijpen iemand op het Wifi netwerk en TV bedienen en die optie in de TV staat uit. 

Ik las dat je ook een analyse kan doen en sturen naar Sonos? 

 

Er kan een probleem zijn met een geluidsinstelling op de tv en/of decoder, waardoor bepaalde, programma afhankelijke signalen moeilijk doorgegeven worden. 
Het kan een HDMI handshake probleem zijn waarbij één van de aan de tv aangesloten apparaten een conflict veroorzaakt. 
Je zou kunnen proberen om eventueel andere aangesloten apparaten tijdelijk los te koppelen om te kijken hoe het dan loopt, je zou een andere HDMI-kabel kunnen proberen en je zou eens goed naar de geluidsinstellingen kunnen kijken.

Wanneer je een diagnose wilt maken zie dan deze info:

https://support.sonos.com/nl-nl/article/submit-diagnostics

Vervolgens moet je contact opnemen met Sonos. Niet via dit forum plaatsen omdat Sonos hier niet actief reageert.


hey dank E Rooij,

 

Ik ga het allemaal nog eens nalopen.

Het gebeurd bij Netflix en TV kanalen niet specifiek met andere HDMI actief.

De HDMI heb ik gebruikt op mijn vorige Samsung, geen probleem en is dacht ik van Sonos. 


Het vervelende van HDMI is dat niet iedere partij dezelfde protocollen volgen. Ook al staat een andere aangesloten apparaat niet aan dan kan deze toch storen op de overige HDMI aansluitingen. Om hier achter te komen zal je dus alles moeten ontkoppelen. Ik zeg niet dat dit de oplossing is, maar je zult ergens moeten beginnen. 


Het vervelende van HDMI is dat niet iedere partij dezelfde protocollen volgen. Ook al staat een andere aangesloten apparaat niet aan dan kan deze toch storen op de overige HDMI aansluitingen. Om hier achter te komen zal je dus alles moeten ontkoppelen. Ik zeg niet dat dit de oplossing is, maar je zult ergens moeten beginnen. 

 

Ok thx. Onderzoek gaat starten. 

Gisteren gebeurde er niks raars.


Reageer