Skip to main content

Hallo, 

Dit is een melding voor sonos.

Ik heb sonos arc via hdmi (e-ARC) Aan samsung tv (QN95AA 85) aangesloten en verbinding was prima en ik kon geluid ook via tv afstandsbediening regelen.

Maar zodra je andere apparaten met hdmi aan tv aansluit  sonos verliest contact via hdmi e-ARC . als je wilt contact herstellen dan zie je volgende berichtje:

Een apparaat interfereert met de hdmi aansluiting.  Koppel andre hdmi producten los en probeer opnieuw. 

Maar dan is sonos de enige die aangesloten mag zijn en de rest van je apparaten niet . Ieder keer moet je alle hdmi apparaten er af halen zodat sonos de enige met hdmi is voor een e-ARC koppeling. 

 

Kunt u dit   dit cheaken voor verbetering ? want anders is e-arc koppeling heel moeilijk. 

 

 

Sonos reageert hier niet op dit forum. Dit is een gebruikersforum waar gebruikers elkaar ontmoeten.

Overigens is dit niet een probleem wat Sonos moet oplossen. Dit is een handshake probleem waar mogelijk één apaaraat een niet juiste koppeling met de tv maakt. Dit is dus iets wat vanuit de tv gebeurt. 
Je zou andere HDMI poorten kunnen proberen of andere kabels. Stekker van de tv uit het stopcontact, HDMI aansluiten en stekker er weer in.


Ik zou inderdaad eens onderzoeken welk apparaat dit veroorzaakt. Dan evt. een andere HDMI-aansluiting proberen als dat mogelijk is of een CEC-killer ertussen.


Sonos reageert hier niet op dit forum. Dit is een gebruikersforum waar gebruikers elkaar ontmoeten.

Overigens is dit niet een probleem wat Sonos moet oplossen. Dit is een handshake probleem waar mogelijk één apaaraat een niet juiste koppeling met de tv maakt. Dit is dus iets wat vanuit de tv gebeurt. 
Je zou andere HDMI poorten kunnen proberen of andere kabels. Stekker van de tv uit het stopcontact, HDMI aansluiten en stekker er weer in.

Ik weet dat sonos niet hierop reageert maar ze zien wel. , vandaar staat er : dit is een berichtje voor sonos . Er is maar EEN  hdmi poort met e-ARC en de rest zijn gewone hdmi aansluiting.  Nogmaals sonos snapt het beter.

 


Ik zou inderdaad eens onderzoeken welk apparaat dit veroorzaakt. Dan evt. een andere HDMI-aansluiting proberen als dat mogelijk is of een CEC-killer ertussen.

Maakt niet welke apparaat dit veroorzaakt. Je moet je apparaten met hdmi kunnen aansluiten zonder dat sonos zijn e-ARC koppeling verliest want geluid van andre apparaten wil je ook via sonos laten lopen toch? Ziggo heeft hdmi aansluiting nodig en als je die aan tv aansluit dan verliest sonos meteen  zijn koppeling. Ik wil gewoon tv via Ziggo kunnen kijken en geluid via sonos laten lopen . Maar als ik Ziggo aansluit sonos verliest contact en geluid gaat via tv . Dat is niet goed. 


Zoals aangegeven is dit niet een probleem welke direct aan Sonos gelinkt kan worden. Dit wordt veroorzaakt vanuit de HDMI handshake doordat niet overal dezelfde protocollen worden gehanteerd. Je kunt dus, zoals aangegeven, zelf wat proberen.

Ben je toch van mening dat Sonos dit zou moeten oplossen dan kan je een prognose vanuit de Sonos app maken en vervolgens met hen bellen. 


Zoals aangegeven is dit niet een probleem welke direct aan Sonos gelinkt kan worden. Dit wordt veroorzaakt vanuit de HDMI handshake doordat niet overal dezelfde protocollen worden gehanteerd. Je kunt dus, zoals aangegeven, zelf wat proberen.

Ben je toch van mening dat Sonos dit zou moeten oplossen dan kan je een prognose vanuit de Sonos app maken en vervolgen met hen bellen. 

Zoals ik eerder aangaf mijn bericht is voor sonos team gericht en niet aan jou. Ik heb jou helemaal niks gevraagd. 


Wat is dit nu voor triest gedoe. Lees mijn eerste reactie nog eens goed door en tevens hoe ik beschrijf dat je Sonos kunt bereiken. Schrijven op een gebruikersforum en dan geen reactie van gebruikers willen ontvangen. 

Maar zoek het verder lekker uit.


Inderdaad schrijf je dat je bericht voor Sonos is. Als je voor hulp van anderen niet openstaat is het hier echter snel afgelopen, zeker omdat er een grote kans is dat dit geen Sonos-probleem is. Dan kun je wachten tot je een ons weegt.


Inderdaad schrijf je dat je bericht voor Sonos is. Als je voor hulp van anderen niet openstaat is het hier echter snel afgelopen, zeker omdat er een grote kans is dat dit geen Sonos-probleem is. Dan kun je wachten tot je een ons weegt.

Snel hier afgelopen? Jij bent ook een van de mensen die sonos heeft en meer niet . Jij bepaalt zeker niet wie hier wat mag schrijven en wie niet.  Hier is voor iedereen toegankelijk die sonos producten gekocht heeft en ergens mee een probleem heeft. Nogmaals ik heb mijn bericht ook niet aan jouw gericht . Ik weet dat Jij niet kan zien waar probleem met E-ARC zit anders had ik jou voor hulp gevraagd maar ik heb mijn vraag gerichtaan sonos bedrijf / team .  Ik heb ook netjes een reactie op jouw voorstel oplossing gegeven. 


Morgen maar met je andere been uit bed komen, volgens mij is het, gezien je reacties, vanmorgen niet helemaal goed gegaan. 
En overigens mag jij kennelijk wel bepalen wie er hier wel of niet schrijft. Wat een onzin zeg. 
 

Toch nog een poging: heb je al een diagnose gemaakt van je Sonossysteem en vervolgens contact opgenomen met Sonos? Dat is namelijk de weg die je zou moeten bewandelen. 


Morgen maar met je andere been uit bed komen, volgens mij is het, gezien je reacties, vanmorgen niet helemaal goed gegaan. 
En overigens mag jij kennelijk wel bepalen wie er hier wel of niet schrijft. Wat een onzin zeg. 
 

Toch nog een poging: heb je al een diagnose gemaakt van je Sonossysteem en vervolgens contact opgenomen met Sonos? Dat is namelijk de weg die je zou moeten bewandelen. 

Ik ben met juiste been uit bed gekomen. Ik bepaal helemaal niet wie zijn sonos problemen hier mag melden en wie niet. Maar je moet ook niet zeggen het is snel hier voor je afgelopen. Want dat is grootste onzin want we zijn allemaal sonos producten gebruikers en meer niet en sommige hebben door pech problemen er mee. 

Mijn dank dat je wilt helpen maar ik vond dat je meteen een schuldige kon aanwijzen voordat sonos zelf kans voor cheaken naar probleem heeft gekregen. Daarom had ik geen zin in discussies en zei dat ik sonos voor hulp gevraagd heb en jou niet . Ik bedoelde het ook niet onvriendelijk. 

Ik heb geen tijd gehad om diagnose te maken. Nog nooit ook gedaan . Ik ga proberen maken en bellen. Ik zag hier dat bellen vaak te lange wachttijden heeft en sonos vraagt toch om je issue hier te melden. 


Wat een gelul, sorry hoor maar je begrijpt het echt niet. Als eerste geef ik aan dat je van Sonos geen reactie hoeft te verwachten via dit forum. Vervolgens geeft ik aan dat dit een vrij algemeen probleem is waar Sonos verder weinig aan kan doen. Ik geef wat mogelijkheden aan die je kunt proberen (niet zomaar mogelijkheden, maar bewezen soms werkende mogelijkheden). Ook geef ik aan hoe je wel in contact kunt komen met Sonos wanneer je toch vindt dat zij het moeten oplossen.

Sonos vraagt de issue hier te plaatsen zodat medegebruikers je op weg kunnen helpen, maar dat wil je allemaal niet horen. 
 


Wat een gelul, sorry hoor maar je begrijpt het echt niet. Als eerste geef ik aan dat je van Sonos geen reactie hoeft te verwachten via dit forum. Vervolgens geeft ik aan dat dit een vrij algemeen probleem is waar Sonos verder weinig aan kan doen. Ik geef wat mogelijkheden aan die je kunt proberen (niet zomaar mogelijkheden, maar bewezen soms werkende mogelijkheden). Ook geef ik aan hoe je wel in contact kunt komen met Sonos wanneer je toch vindt dat zij het moeten oplossen.

Sonos vraagt de issue hier te plaatsen zodat medegebruikers je op weg kunnen helpen, maar dat wil je allemaal niet horen. 
 

Wat een gelul en onzin van je . Jouw " hulp " en oplossingen zijn niet werkend voor mijn issue.  Ik heb je 3 keer dit uitgelegd. 

Wanneer ga je dit begrijpen? Ik ga niet meer uitleggen. 

Voor duidelijkheid: Wil je vriendelijk zijn om voortaan niet meer op mijn sonos issue's die ik hier meld te reageren ? Alleen reageren als ik aan jou richt en verder hoef je niet reageren. Is dit misschien duidelijk? Fijne avond. 


Nee het is mij nog niet duidelijk. Waar heb je uitgelegd dat mijn aangereikte mogelijke oplossingen niet voor jou zouden werken? Ik vraag mij af of je überhaupt wel iets geprobeerd hebt. Dat je maar 1 e-Arc poort hebt zegt niets, het probleem zit in een combi van al je aangesloten apparaten en dus al je HDMI poorten.
 

En nee, k ga mij niet laten opleggen op welk bericht ik wel of niet mag reageren. Dit is een openbaar forum waar iedereen op mag reageren. Ik tracht met de gebruikers mee te denken en eventuele oplossingen aan te reiken. En wanneer jij denkt dan Sonos het beter weet dan moet je dus contact opnemen met Sonos en niet met een openbaar forum. Jij zult dus je gedrag daarop moeten aanpassen. 
 

De letterlijk tekst en verwijzing van Sonos naar dit forum:

Vraag het de community

Stel vragen, vind antwoorden en deel jouw Sonos-beleving met andere muziekliefhebbers over de hele wereld. Kom bij de Sonos Community.”

Let goed op de tekst “Vraag het de community”, er staat niet “Vraag het aan Sonos”.


Kort samengevat: TS snapt geen drol (en wil niet snappen) wat het doel en streven van dit forum is. Iedere letter die geplaatst wordt voor deze TS is zonde van de genomen energie en weggegooide tijd… 


Kort samengevat: TS snapt niet (en wil niet snappen) wat het doel en streven van dit forum is. Iedere letter die geplaatst wordt voor deze TS is zonde van de genomen energie en weggegooide tijd… 

Keurig verwoord.
Het is inderdaad mijn frustratie dat ik niet weggezet wil worden op de manier zoals TS dit aan het doen is. Ik tracht al jaren mede forumleden zo goed als mogelijk bij te staan en over het algemeen wordt dat gewoon gewaardeerd. Ook ik kan er weleens naast zitten, maar in dit geval heb ik volgens mij zeker niets verkeerd aangegeven aan TS. Hij/zij moet maar eens googelen op HDMI interferentie. Heb ik het mis dan zal ik de eerste zijn om dat toe te geven.

Maar inderdaad, laten we @Mor maar beter links liggen.


Reageer