Skip to main content

Ik ben van een opstelling met de beam, 2 sonos era 100 achter speakers en een sub mini overgestapt op een sonos arc ultra ipv de beam. 

sinds ik de Arc ultra geïnstalleerd heb valt het geluid steeds een milliseconde weg tijdens films, series en alles wat via de tv gebeurd. Als ik via airplay muziek afspeel is er niks aan de hand.

na heel veel telefoontjes met Sonos, werd eerst de tv dat ik gebruik beschuldigd. Ik vertelde aan sonos dat ik het top model van samsung tv heb, dat ik zeker weet dat het daar niet aan ligt.

uiteindelijk met de hoofd technicus aan de lijn gezeten en zijn we er achter gekomen, dat het signaal verstoord wordt door, zowel mijn playstation 5, nintendo Switch en ziggo tv box. Als ik de hdmi-kabels van deze apparaten eruit haal, ervaar ik geen geluidsverlies meer. 
mogelijk komt dit door de HDMI-CEC. Ik heb alle apparaten gecontroleerd en de CEC functie uitgezet, maar toch blijft de sonos arc ultra geluidsverlies hebben. 

heeft iemand de gouden tip? 

Dan ligt het dus wel aan je TV? Voor anderen: welk merk en model?

Je zou kunnen proberen tussen elk apparaat en de TV een zgn. CEC killer te zetten.

Gaat om de samsung S95B (2022). Wel gek dat dit bij de arc ultra gebeurd en niet bij de normale arc. 

Inderdaad vreemd.

Reageer