Skip to main content

Hallo. Ik heb op dit moment nog de playbar i.c.m. Sonos rear speakers en een sub gen3. Ik wil de playbar vervangen door de arc ultra. Maar wat is nu precies het juiste stappenplan. Het zou fijn zijn als er een duidelijk stappenplan hiervoor is om dit op de goede manier te doen. 

Ik las dat je via de Sonos app de sub en de rearspeakers eerst moet verwijderen en dan stroomloos moet maken. De playbar zelf kan je niet uit de kamer verwijderen. Moet je die daarna gewoon van het stroom halen en de stekkers verwijderen en dan de arc ultra aansluiten? Krijg je dan vanzelf de mogelijkheid om het aan de kamer toe te voegen waar de playbar eerst vermeld stond en voeg je daarna de sub en de rearspeakers weer toe? 

Zou mooi zijn als er ook ergens een filmpje van was dat zouden denk ik veel mensen fijn vinden. 

Sorry, totaal geen ervaring mee. Maar het lijkt me inderdaad zinvol om alles netjes eerst te verwijderen (af te melden) in de huidige configuratie. 

Sub verwijderen.

Rears verwijderen.

Playbar ontkoppelen en verwijderen.

Arc Ultra toevoegen.

Sub en rears toevoegen aan de Arc.

De Playbar geeft nog al eens verbindingsproblemen met wifi. Als je die Playbar vervangt door een Playbar ARC Ultra 2024, zijn de verbindingsproblemen dan ook verholpen? 

Dat hangt er vanaf waar die verbindingsproblemen door worden veroorzaakt. Als je dat niet weet zijn er geen garanties. De wifi/ethernetkaart van de Playbar geeft na een paar jaar wel eens problemen. Als dat bij jou ook zo is, is een nieuwe soundbar wel een oplossing. Is het een probleem met je wifi of de plaatsing van de soundbar, dan helpt een nieuwe misschien ook niet veel - behalve dan dat de Arc Ultra ook werkt met een 5Ghz netwerk, zie https://www.reddit.com/r/sonos/s/v6flDjxEzx

Dank voor je reactie. Zojuist bij HelloTV geweest en het blijkt dat het niet helpt om een nieuwe Arc Ultra 2024 te kopen. Dat communiceert met met de andere speakers (play:1 en Sub). Gesproken over inruilen vd hele set en dat komt uit op 1.650,00 ipv 2.258,00. A s. Vrijdag 22-11 komt Sonos nog met een kortingsactie en dan gaat er mogelijk nog iets vd prijs af. Dat voorstel wacht ik dus even af. Wel interessant! Set is Arc Ultra 2024, Era 100 2x en een Sub 4. 

1650 euro voor de arc ultra sub 4 en 2 x era 100? Direct ophalen 😃

Met de Sub (gen 1) werkt hij overigens gewoon (zie de faq bij https://www.sonos.com/nl-nl/shop/arc-ultra); met de Play:1 voorlopig ook als je geluk hebt. Sommigen hebben dat aan de gang gekregen zo las ik hier op de community.

Reageer