Skip to main content

sinds de vernieuwde sonos app is mijn koppeling stuk met mijn TimeCapsule waar ik muziek op heb staan. bij de oude app werkte het gewoon met \\TimeCapcule\data

als ik dit nu zo instel kan ik die gegevens niet opslaan, want de app wil nu // en die vindt hij nu niet.

wie weet hier de oplossing voor??

Beste gtts novice 

Blijkbaar is de app vooral gebouwd voor de iphone

Daar kent men blijkbaar slaches naar rechts.

Ik kan mijn muziekbibliotheek op mijn desktop  ook niet benaderen , omdat in de app // gebruikt wordt en niet \\  zoals in windows. Mijn muziekbibliotheek kan ik wel nog beneaderen via mijn desktop. Alhoewel heel wat muziekfoutief werd geïndeceerd .

 

mvg

Gilver.

 


Als ik het zo lees gebruikt de Timecapsule enkel SMBV1, zie https://discussions.apple.com/thread/254705786?sortBy=rank en https://en.community.sonos.com/advanced-setups-229000/apple-time-capsule-and-sonos-6894516

Sonos heeft de ondersteuning hiervoor enkele dagen na de introductie van de nieuwe app (om veiligheidsredenen) gestopt en daarmee verwarring veroorzaakt over waarom sommige muziekbibliotheken niet meer benaderbaar zijn: door de nieuwe app of iets anders. Bij jou lijkt het dus iets anders te zijn…..


Meest voor de hand liggende oplossing is dus om je Timecapsule met pensioen te sturen en een modernere NAS aan te schaffen die wel SMBv2 of hoger doet. Mochten je Sonos devices kunnen worden gedowngrade naar S1 (al kan dat op het moment niet), dan kan dat ook een oplossing zijn omdat S1 wel SMBv1 ondersteunt. N.B. je kunt S1 en S2 niet door elkaar gebruiken.


idd heb ik alles van apple en voor de vernieuwing van de sonos app ging het gewoon goed ook op dezelfde iphone en ipad kon ik de TimCapsule van apple ook benaderen en afspelen op mijn SONOS. alleen accepteerd de nieuwe app van SONOS geen \\ meer.


hartelijk dank 106rallye  ik gebruik idd S2 en wil dat ook wel zo houden. dan maar ff kijken wat ik voor een nas ga gebruiken in mijn apple omgeving.


Beste gtts novice 

Blijkbaar is de app vooral gebouwd voor de iphone

Daar kent men blijkbaar slaches naar rechts.

Ik kan mijn muziekbibliotheek op mijn desktop  ook niet benaderen , omdat in de app // gebruikt wordt en niet \\  zoals in windows. Mijn muziekbibliotheek kan ik wel nog beneaderen via mijn desktop. Alhoewel heel wat muziekfoutief werd geïndeceerd .

 

mvg

Gilver.

 


Dus je kunt je muziekbibliotheek op je desktop niet benaderen omdat er geen forward slash op je mobiel zit? Wat is dat voor een merk, type mobiel, waar geen forward slash op zit??


Het heeft ook niets met de slash te maken volgens mij. In de app op de iPad kan ik gewoon het pad intypen met // en dit pad wordt ook gewoon gevonden en geaccepteerd. Bij mij blijft het daar echter bij. Het pad staat er, maar de bibliotheek wordt niet getoond op het voorblad. 


Nou…Gilver doet voorkomen dat hij geen forward slash heeft. Maar daar ligt het idd niet aan. Als test heb ik een shared folder op mijn Windows PC gemaakt met wat mp3’tjes er in en die kan ik gewoon toevoegen en gebruiken met de Sonos app op een iPhone, (iPad werkt ook) ondanks dat de schrijfwijze van beide shares anders is. Wat ik wel merkte een tijdje terug dat er geen spaties in de share mochten voorkomen maar misschien is dat inmiddels ook opgelost. 


Wat voor structuur heb je gebruikt voor de folders met mp3’s? Ik heb inderdaad ook wat aanpassingen gedaan in de folderbenamingen op de iMac door spaties te verwijderen. Blijf het vreemd vinden dat het via web app op de iPad wel werkt en via de apps op iPhone en iPad niet.


Folder (mp3test) in de root van een drive gemaakt en eigenlijk gewoon de stappen gevolgd via https://support.sonos.com/nl-nl/article/add-your-music-library-to-sonos Maar jij hebt een Mac, gaat natuurlijk anders hoewel het minder ingewikkeld lijkt dan op een Windows PC. Het duurde wel even voordat ik het scherm waar je de map aanmaakt (op de Sonos app op de iPhone) kon verlaten en dat de map dan ook daadwerkelijk bleef staan want het gebeurde een aantal keren dat de map spontaan verdween op dat scherm ondanks dat het succesvol was toegevoegd. 


Had je dan de mp3’s direct in de map mp3test geplaatst of dan een folder per cd?

Ik begrijp nogsteeds niet helemaal hoe het nu bij Sonos werkt. In het verleden vond Sonos de muziekbibliotheek van Apple vanzelf, nu moet je verwijzen naar een Shared map, maar of daar nu je bibliotheek moet staan of dat daarin nu de mp3’s moeten staan en zo ja in welke directory structuur is mij niet duidelijk. 


Wat ik er van begrijp is dat het gewoon een folder kan zijn op je Mac. Folder aanmaken, mp3’s er in. Dan sharing aanzetten volgens “Deel je muziekmap in macOS” (zie de link) 


Bedankt voor alle reacties, alleen stream ik niet van een pc of mac maar van een timecapsule van apple die draaid altijd en het is ook altijd goed gegaan met de Sonos app totdat hij is vernieuwd en neus ziet hij de timecapsule niet meer en kan hem ook niet meer aanmaken in de app op mijn IPhone  of iPad  omdat daar alleen slach wordt gebruikt en geen backslash  zie foto  terwijl ik hem op mijn iMac nog wel kan benaderen en de inhoud gewoon kan zien.

 


Volgens ee bericht schijnt het om de SMB v1 te gaan en dat de SONOS app die niet meer ondersteund alleen de S1 van SONOS


Zie hierboven inderdaad.


Volgens ee bericht schijnt het om de SMB v1 te gaan en dat de SONOS app die niet meer ondersteund alleen de S1 van SONOS


Nee sorry, ik reageerde in deze thread in eerste instantie even op Gilver en zijn missende forward slash op zijn Android (?) mobiel. In jou geval is er helaas weinig anders aan te doen dan uitkijken naar andere hardware…


@TimeCapsule Overigens zou er een tool in de laatste app update zitten om de S2 app te downgraden naar S1… maar feit blijft dat SMBv1 niet echt veilig is. 


@TimeCapsule Overigens zou er een tool in de laatste app update zitten om de S2 app te downgraden naar S1… maar feit blijft dat SMBv1 niet echt veilig is. 

Die is goed verstopt 😂. Niet dat ik de behoefte heb, maar ik kan hem niet vinden. 


Settings en dan Visit Help Center. 


Reageer