Helemaal herkenbaarder.
Sonos belooft eerst de software aan te pakken en dan pas weer nieuwe producten, maar wat hebben we……… slechte software en wel nieuwe producten.
Het enige wat je kunt doen is kontakt opnemen met Sonos. Ik heb het opgegeven. Kan gelukkig gebruik maken van SonoPad. Vreemd dat die club de software, ondanks firmware-updates, wel goed draaiend kan houden.
Bij SonoPad gewoon snelheid en een werkende muziekbibliotheek.
Hier blijven inderdaad hele volksstammen last van houden. Blijft niet best van Sonos. Je zou je eigen netwerk nog eens langs kunnen lopen op zaken die contact naar buiten bemoeilijken en die je niet echt nodig hebt. Denk aan access points, dubbel routers, powerline verbindingen etc.).
Ik heb niets van dit. Gewoon een simpel netwerk met een router en glasvezelmodem. Woon in een ouder huis zonder beton. Sonos soundbar bekabeld verbonden.
Los van dit alles blijft het dan vreemd dat de software van een externe partij de zaakjes wel op orde heeft. Nooit geen probleem en alles werkt gewoon. Ik wil echter niet afhankelijk zijn van een extra partij, sommige zaken moeten gewoon via de Sonosapp.
Het is wat mij betreft echt Sonos die weer eens moet gaan communiceren over de status van eea. Het is totaal onduidelijk wat er nu wel of niet opgelost is en waar ze nog tegenaan lopen.
Bij bellen wordt er vanalles geprobeerd om aan het eind met de conclusie te komen dat men er nog mee bezig is. Komt ook niet heel betrouwbaar over.
Ik heb nog steeds het idee dat het erg uitmaakt of je iets van Apple gebruikt of Android. En misschien maakt het ook nog uit welke provider je hebt. Dat alles samen maakt het een combinatie van juist wel of helemaal geen problemen. Maar dat alles zou natuurlijk nooit moeten kunnen gebeuren
Het lijkt mij meer dat het aan de soort Sonosapparaten ligt. Was net bij mijn overbuurman, zelfde type huis, zelfde provider en netwerkapparatuur maar hij bezit een Arc met Era 300’s. Bij hem loopt alles, onder iOS, soepel.
Zelf heb ik een Playbase met play 1’s en de reactiesnelheid is dramatisch slecht sinds de laatste update. Het was een tijdje slecht, vervolgens leek het prima opgelost met een nieuwe update en nu sinds de laatste firmware - en app update is het slechter dan ooit.
Net een testje gedaan. Geen idee of het wat zegt, maar persoonlijk vind ik het heel vreemd.
Begonnen met muziek afspelen via de Sonosapp (service: Apple Music). Tijdje laten spelen met de app op de achtergrond. Na een aantal nummers gekeken welk nummer er afspeelt:
- Homey Dashboard geeft direct de titel van het spelende nummer
- SonoPad geeft direct het nummer weer.
- Sonos geeft pas na 50 seconden het nummer weer.
Zoals bij velen ligt het er, zo lijkt het mij, dus aan dat de verbinding buitenom die de nieuwe app wel maar de rest niet nodig heeft bij jou vertraging oplevert. Je netwerk is eenvoudig, dus daar kun je weinig aan verbeteren.
Met andere woorden: Sonos los je problemen op.
Geen idee waarom “het buitenom” zou moeten, een directe verbinding is het mooist. Wanneer dit is om toekomst bestendig te zijn dan lijkt Sonos de gebruikers van het eerste uur maar te vergeten.
Net nog wat verder zitten rommelen. Wanneer je nu maar zorgt dat de Sonosapp altijd actief blijft dan werkt het voortreffelijk en snel. Zodra de app naar de achtergrond verdwijnt dan is het over. Het lijkt dus niet te lukken om snel weer verbinding met je systeem te maken.
@Robert Kleinendorst / Erooij…
ondertussen zit ik ook nog steeds te wachten tot de problemen ( die identiek zijn bij mij ) opgelost geraken… ik ben zelf niet technisch genoeg op de hoogte om zelf iets te ondernemen betreft verbindingen enz… ( daarom kocht ik enkele jaren terug sonos producten die het gebruiksgemak garandeerden ). De teleurstelling sedert de nieuwe app is heel groot bij mij… ik twijfel zelfs heel erg dat het ooit goed komt.
Mijn twijfels worden ook steeds groter. Heb altijd vertrouwen in Sonos gehouden omdat het een goed product is en ik ervan overtuigd was dat het wel eens mis mag gaan met een nieuwe software release. Het is nu eenmaal ingewikkeld met die wirwar aan configuraties.
Inmiddels is mijn gevoel dus ook wel aan het veranderen. Hier staat wel tegenover dat ik ook niet de overtuiging heb dat het elders beter zal gaan. Heb wat dat betreft genoeg gezien en gehoord. Overal is wel wat aan de hand.
Het is gelukkig zo dat het nogsteeds prima geluid geeft en ik nog tussen alle ongemakken kan laveren. Ik blijf dus nog maar even hoop houden totdat er bij Sonos iemand een eureka-moment heeft.
@Erooij
Ja zoals u zegt… overal wel iets wss… en ik heb zeker ook begrip voor een mogelijke fout , maar deze zou dan wel geen maanden moeten aanslepen…wat me dan nog meer ergert is dat sonos zelf niet duidelijk maakt hoe de fout komt en nog minder wanneer ze zal opgelost zijn…De meeste sonos gebruikers betalen trouwens ook nog voor streaming diensten zoals spotify of apple music en kunnen door de slechte werking van de app deze diensten niet ten volle benutten…ondertussen het systeem (met idd wel nog goede geluidssterkte) proberen te gebruiken tussen alle fouten door…en niet te veel knoppen aan te raken…🫣
Het lijkt ook wel of de klachten de laatste dagen weer iets erger te worden op dit forum.