Skip to main content
Vraag

Scheuren in Play 1 bedieningspaneel

  • 5 July 2024
  • 12 reacties
  • 121 Bekeken

Meerdere Play1 speakers bij mij krijgen scheuren in het bedieningspaneel bovenop.

Het lijkt erop dat dit komt door warmte en het uitharden van het kunststof .

Sonos support kan mij niet verder helpen en wijten het aan schade door verkeerd gebruik.

Zijn er andere gebruikers van Play1 die dit probleem na verloop van tijd ook hebben?

12 Reacties

Reputatie 6
Badge +3

Dit heb ik nog niet vaak voorbij zien komen op dit forum. Kun je wat fotos uploaden, ben wel benieuwd naar de scheuren..

 

Reputatie 6
Badge +3

Dat zijn wel serieuze scheuren. Ik denk niet dat de speakers zo warm worden dat ze kunnen scheuren, heb je ze misschien in direct zonlicht staan?

Dank voor je reactie.

De speakers staan op verschillende plaatsen, niet in de zon of een andere licht/ warmtebron. 

Ter info, ze zijn 9 jaar geleden aangeschaft. Hoewel op leeftijd, mag dat naar mijn mening geen reden voor aftakeling zijn van dit kwaliteits product.

 

Reputatie 6
Badge +3

Misschien niet de beste oplossing maar er zijn online wel mooie hoezen te koop. 

 

 

Inderdaad een mooie oplossing. Dank voor de tip.

Omdat ik het sterke vermoeden heb dat mijn probleem ook bij anderen, die Play1 speakers van inmiddels 10 jaar hebben voorkomt, ben ik benieuwd of zij ook scheuren hebben.

Reputatie 3
Badge +1

Dank voor je reactie.

De speakers staan op verschillende plaatsen, niet in de zon of een andere licht/ warmtebron. 

Ter info, ze zijn 9 jaar geleden aangeschaft. Hoewel op leeftijd, mag dat naar mijn mening geen reden voor aftakeling zijn van dit kwaliteits product.

 

Ik heb mijn Sonos speakers, w.o. 6x Play 1 op dit moment exact 9 jaar, ze zien er nog uit als nieuw, nergens enige schade zoals scheuren, vervorming of zo.
Ik heb wél de zwarte uitvoering, wellicht maak dat een verschil?

Reputatie 7

Als de scheur door zonlicht zou komen, zou de zwarte daar des te gevoeliger voor zijn….

Reputatie 7
Badge +3

Direct mijn al oude Play 1’s onderzocht op scheuren, niets gevonden. Nu heb ik zwarte, wellicht dat daar een verschil inzit.

Zijn die gescheurde exemplaren tegelijkertijd aangeschaft? Wellicht een mindere partij geweest.

Vermoedelijk ontstaan scheuren door het statuslampje. Zoals op de foto’s is te zien ontstaan de scheuren op de plaats van het statuslampje. Ik heb dat lampje altijd aanstaan waardoor de warmte, hoe gering ook, effect heeft op de kunststof behuizing en na langere tijd gaat scheuren.

Hoewel verklaarbaar vind ik dat dit niet zou mogen gebeuren.

Reputatie 7

Heeft @erooij ook het statuslampje aan?

Reputatie 7
Badge +3

Nee nooit.
Ik kan mij dat overigens ook niet voorstellen. Wat voor warmte zal zo’n kleine lampje nu afgeven en al zou dat zo zijn dan kan dat toch niet de oorzaak van de vele grotere scheuren, die alle kanten opgaan, zijn.
 

Reageer