Skip to main content

Sinds twee weken heb ik Roon op mijn Mac mini geïnstalleerd met Tidal. de Roon core zag al de Sonos speakers en kon deze benaderen en via Roon muziek daarop afspelen. 

Echter sinds 18 oktober ziet Roon geen enkele Sonos speaker meer. De Roon core op een andere Mac geïnstalleerd en er deed zich hetzelfde probleem voor. 

Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen en waar het aan kan liggen

 

Alvast Dank

Iemke

 

Maakt dit het iets duidelijker:

 


Het probleem is dat Roon de songs gaar niet ziet. En dus geen muziek daar naar toe kan sturen om af te spelen.

 

 


Het probleem is dat Roon de sonos niet ziet. En dus geen muziek daar naar toe kan sturen om af te spelen.


Moet je deze vraag dan niet bij Roon neerleggen, of bij Apple? 
Ik ken Roon niet, maar zie dat dit via AirPlay zou werken. Kan je andere muziekdiensten wel via AirPlay afspelen? 


De vraag is ook neergelegd bij Roon. 

Roon ziet ook Sonos niet via airplay

 

 


Opnieuw opstarten van router en Sonos devices kan helpen, zie Sonos speakers not showing up in Roon - Support - Roon Labs Community. Is er iets veranderd in je netwerk? Zie Sonos not showing up in Roon - Support - Roon Labs Community

De draadloze link van Room benoemen als “AirPlay” gaat overigens wellicht wat ver. Airplay is van Apple, één van beide links hierboven verwijst naar UPNP.


Roon noemt zelf AirPlay als mogelijkheid.

”Play music from Roon to nearly any audio device around your home, including Roon Ready, AirPlay, Chromecast, and more.” 

De sonosspeakers die “Roon ready” zouden zijn, zijn erg beperkt volgens hun eigen info. 


Roon gebruikt zo te zien inderdaad ook AirPlay. Maar het is de vraag of dat ook bij Sonos zo werkt - uit één van de links blijkt mogelijk dat dat niet zo is. Dan kun je eventuele helpers het bos insturen als je de wifi-verbinding van Roon als AirPlay benoemt.


Lijkt er meer op dat Roon je meer het bos instuurt. Erg onduidelijke info op hun site. Ook vreemd dat er vooral oudere Sonos speakers genoemd worden als “Roon ready”. Het zou allemaal heel simpel moeten zijn, maar dat is vooral verkooppraat lijkt het. 
Het lijkt Sonos wel 🤭🫣 Werkt het dan werkt het, maar owee wanneer het even tegenzit. 


Reageer