Skip to main content

Om een Roam die ik iemand cadeau wou doen, te testen, had ik die na uitpakken even gekoppeld op mijn eigen Sonos netwerk. Maar daardoor is hij blijkbaar ook op mijn Sonos account geregistreerd als eigen apparaat. Hoe krijg ik die daarvan af, zodat de nieuwe eigenaar (de “cadeau-ontvanger”) die kan registreren en bedienen? Want nu krijgt die elke keer de melding dat die moet “inloggen als systeemeigenaar”…

Je hebt het apparaat zelf aan je installatie toegevoegd, dus dan is het logisch dat hij op jouw account geregistreerd wordt, zou ik zeggen. Maar daar is wel iets aan te doen: de Roam resetten en aan het de installatie van de ontvanger toevoegen. Na een paar dagen kun je hem bij jouw installatie dan niet meer zien. De Roam reset je zo: Je Sonos-product resetten | Sonos 

Bedankt voor je reactie. We proberen het straks eens uit!

(By the way, zo logisch vind ik dat automatisch registreren nu ook weer niet, want dat impliceert dan dat bezoekers best niet hun eigen Roam meebrengen? Koppelen op een netwerk om een device te kunnen gebruiken enerzijds en registreren als je eigendom om updates e.d. te ontvangen anderzijds vind ik toch twee aparte, onafhankelijke operaties)

Sonos gaat ervanuit dat alle speakers die in een huis staan in principe aan één account gekoppeld zijn. Ik denk omdat je ze dan ook met dezelfde app kunt bedienen. De speaker weet bij welke account hij hoort en maakt zo contact met de app. Ik denk, maar heb er geen ervaring mee, dat dat bij andere speaker-merken ook zo is.

De Roam is inderdaad beter verplaatsbaar dan andere Sonos speakers, maar vooral als hij via bluetooth wordt gebruikt. Dan hoeft hij niet aan de app en speelt het registreren niet.

Juist het eerste opzetten moet (tot ergernis van velen) wel via de app en daar hoort dan, net als bij andere Sonos speakers, registratie bij.

Reageer