Vraag

Roam groeperen internet traag

  • 9 June 2024
  • 4 reacties
  • 48 Bekeken

Badge +1

Mensen, 

 

Hoe werkt het groeperen van je roam met overige speakers?

 

De situatie:

Ik kijk F1 via Google Chromecast 4k (dus niet steamen via m'n telefoon naar de Chromecast, maar direct van de Chromecast af.) dat werkt. 

Ik wil via m'n telefoon het commentaar van gran prix radio afspelen via bluetooth op de roam. Tot zover alles prima en alles werkt

 

Ik heb in m'n woonkamer een beam (aangesloten met netwerkkabel), 2x Sonos one en een sub. 

Ik wil vervolgens het geluid dat ik stream via m'n telefoon naar m'n roam, groeperen met mijn woonkamer zodat het daar allemaal te horen is. Dat werkt ook allemaal. 

 

Maar dan begint het probleem, Sonos lijkt dan mijn volledige netwerk weg te trekken, beeld op tv begint te haperen en begint te bufferen. (ik heb 1gb glasvezel dus daar zal het niet aan liggen) en ook begint de gevormde groep te haperen, alsof hij aan het bufferen is. 

 

Wat gaat er mis? Is er iets dat ik kan doen zodat dat niet meer gebeurt? 

Ook zonder netwerkkabel gebeurt het. 

 


4 Reacties

Reputatie 7

Dat is wel bijzonder. Groeperen gaat via het 2,4GHz netwerk. Zou je daar veel interferentie op kunnen hebben? Bijvoorbeeld omdat de Chromecast daar ook op zit?

Badge +1

Ja de Chromecast zit ook op het 2,4 netwerk zie ik, maar met 1gb snelheid zou je zeggen dat je voldoende snelheid hebt haha

 

 

Reputatie 7

Is 1Gb niet je internetsnelheid? Dat heeft niet veel met eventuele interferentie op de 2,4Ghz band te maken…..

Badge +1

Hmm ja daar heb je gelijk in, de Chromecast en de Sonos zijn volgens mij niet op het 5ghz te zetten. Dat is dan weer balen.

 

Gek dat sonos dan geen "eigen" netwerk maakt bij groeperen. 

Reageer