Skip to main content

Ik heb een Medion TV MD31170, maar ik kan de afstandsbediening niet koppelen met mijn Ray, hij blijft maar aangeven dat hij geen signaal ontvangt. Als ik op de afstandsbediening druk, gaat wel degelijk het witte lampje op de Ray knipperen om het moment dat ik de toets aanraak. Hij werkt met IR, dus daar ligt het niet aan. Ik heb ook een Philips TV, ook die afstandsbediening heb ik geprobeerd, zelfde probleem.

Wat kan dit zijn.

Ik denk dat ik er al achter ben, dit vond ik in de Medion community:Voor de Medion afstandsbediening:De afstandsbedieningscode heeft waarschijnlijk een "toggle-bit" die verandert nadat elk commando is gegeven. Met dit bit kan de ontvanger herkennen of een toets meerdere keren wordt ingedrukt of gewoonweg langere tijd. Deze bit zorgt ervoor dat een commando tijdens het leren afwisselend twee verschillende codes produceert.Dit betekent dat ze als volgt te werk gaan:Als je wordt gevraagd om de knoppen op de afstandsbediening 3 keer in te drukken, druk dan in totaal 6 keer op de knop en houd elke tweede keer dat je erop drukt je hand voor de afstandsbediening, zodat het gewijzigde commando de Ray niet bereikt.

 

Geprobeerd en het werkt!


Reageer