Vraag

Problemen tegengekomen in nieuwe app

  • 8 May 2024
  • 66 reacties
  • 2709 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Ik vraag me af meer gebruikers dezelfde problemen ervaren:

Ongeveer 50% van de pictogrammen onder Favoriten zijn verdwenen (nu grijs) en alleen de text is zichtbaar.

In de afspeelbalk onderaan is dit dan wel weer te zien.

Tevens staan de favoriten niet in alfabetische volgorde terwijl dit in de oude app wel het geval is.

Ook staat er bij de favoriten niet meer bij welke service de horen. Er staat alleen bij "Livestation”


66 Reacties

Je Arc hangt aan je TV, klinkt niet helemaal onlogisch dat de bron dan daar zit. Al is het natuurlijk een bron voor het systeem en niet voor de Arc alleen. De nieuwe app is voor meer mensen even zoeken, zo blijkt.

Het is wel logisch dat ik eerst mijn Arc selecteer, maar het is niet logisch voor mij dat de bronselectie dan alleen op de home pagina onderaan beschikbaar is voor zover ik kan zien. Homepage zie ik als een soort van favorieten historie verzamelblad, niet als een functionaliteiten menu. Ik heb nog nergens een menu of iets gevonden waar je je bronnen kunt beheren en schakelen. Ik luister heel veel naar muziek en gebruik m'n tv dan zonder geluid als achtergrond sfeerbeelden dus auto bron inschakelen staat bij mij uit. 

Nu ik weet waar is het geen probleem meer, Lijkt me alleen wel handig als er ook weer een bronnen menu komt.

Andere problemen zoals connectie, volume, opnieuw app opstarten zijn wel echt heel erg storend.

Hallo, het lukte mij ook niet de radio-stations aan de praat te krijgen na installatie van de nieuwe Sonos-app. Echter door het toevoegen van een nieuwe Service Tuneln (new) is het wel mogelijk de NPO stations aan de praat te krijgen. Daarmee is voor mij het probleemopgelost.
Neemt niet weg dat het Sonos onwaardig is op deze wijze een nieuwe app uit te brengen. Dit tast de geloofwaardigheid ernstig aan. Jammer.

Hier ook dramatische ervaringen:

  • volumeregeling van een groep = onwerkbaar vanwege enorme delay
  • ik kan mijn Roam niet meer in een groep steken, enkel apart de bedienen
  • idd radio-zenders kwijt

Support is ook bagger: laatste dagen telefonisch steeds >35min, het support-email adres bestaat niet meer.

Ik wil een DOWNdate van de app! Helaas iPhone ...

 

dit is echt dramatisch. ik had al mijn apparaten ingesteld niet te updaten maar gisteren heeft sonos blijkbaar geforceerd update gedaan, alle apparaten alsnog voorzien van de nieuwe versie. wat een kl*tezooi. ergste is nog dat mijn afspeellijsten er niet meer zijn!! heb ik jaren aan gewerkt, dus mijn favo lijsteen uit mijn zeer uitgereide collectie muziek op nas. das echt heel erg. die zijn weg en blijven weg??? als dat zo blijkt te zijn dan komt er een grote verkoopactie hier. alles weg dan. ben wel klaar met sonos. ik was ongeveer de 1ste in nederland die sonos in huis had en heb alles wel gehad maar dit is echt niet ok.

ook moet je dan alles opnieuw instellen en aanmelden. zo ook tunein, en dan mag je betalen, zo niet heb je dus constant reclame, van zowel tunein maar ook nog van de zender die je streamt. tja. tis best klote dit. was altijd grootste fan van sonos en heb veel mensen aan de sonos geholpen maar dit is wel ongeveer het einde van sonos. gelukkig hebben ze nu wel een draadloze koptelefoon………………….deuh

Reputatie 7

De playlistst zouden in je systeem moeten staan. Kan zijn dat de app ze niet ziet. Ziet de PC-app ze wel?

Pc heb ik niet. Ales op iPad en iPhone. Heb wel een iMac maar heb daar geen Sonos op. 
zou gruwelijk balen als die lijsten permanent weg zijn. 

Zojuist de webversie op de iMac gebruikt maar ook geen playlists helaas. Zie het somber in, weg verzamelingen. 

Reputatie 7

Waarom niet de Mac-app geïnstalleerd?

Ik word gek van die nieuwe app, dit kan toch niet getest zijn geweest. Wat een blunder.

Hopelijk snel een oplossing.

Waarom niet de Mac-app geïnstalleerd?

Is die er dan? Nooit behoefte aan gehad maar wellicht dat ik hier meer uit haal qua playlists, ga ik es onderzoeken 

dank

Waarom niet de Mac-app geïnstalleerd?

Hee zie aan, hij staat erop en inderdaad mijn lijsten zijn daar wel terug te vinden, superrrr

nog ven aanzien of ze op den duur ook in de andere apps weer terug komen maar verloren zijn ze dus niet, mooi zo, dank!

Na de installatie van de nieuwe sonos app crasht de app tijdens het toevoegen van een sub gen 3!

Sub is nu onbruikbaar 😫. App crasht op alle Android controllers. Sonos case nummer 06180594.…

Herkent iemand dit fenomeen?

Daarnaast is de app instabiel en kan geregeld geen connectie maken met het sonos systeem. Re edie is de app te sluiten  en opnieuw te starten. 

 

 

Ik kan dus mijn sub niet toevoegen omdat de app elke keer crasht.

Deze week meerdere frustrerende ervaringen met klantendienst. Ook vandaag weer >50min  “geholpen” geweest, zonder resultaat. Het lijkt voor hen onmogelijk toe te geven dat de nieuwe app de veroorzaker van de problemen is.

Reputatie 7

@WilTas Een iPhone lenen kan de oplossing/workaround zijn.

@Willem77 Zo het helpen als ze dat toegeven, denk je? Werkt het met de webapp of de PC-app beter?

Het zou idd helpen als ze zouden reageren : “We schamen ons dood voor de nieuwe app en we werken met man en macht, 24/7 om dit probleem op te lossen” ipv “Goh, heel vervelend, zullen we voor de derde keer de router eens proberen te heropstarten…?”

Reputatie 7

Je zou hier wel een bevestiging in kunnen lezen dat het slechter is gegaan dan men wilde: The New Sonos App and Future Feature Updates | Sonos Community Ook wordt een tijdlijn voor verbetering aangegeven.

Nog steeds een ramp!!

Ik zie alleen nog maar de mogelijkheid om tv geluid af te spelen. Muziek op de nas is niet meer zichtbaar onder "bronnen"

Muziek van je mobiel afspelen is ook geschrapt.

Lekker bezig Sonos!!

Badge

Het is gewoon een drama. Volume veranderen  reageert als dikke stront met 20 graden vorst door een slang. Elke speaker heeft hier in een keer een ander volume. 
content niet beschikbaar. Alles al gedaan maar niks helpt. Sonos waarom laat je je klanten in de kou staan. 

Reputatie 7

@Knors Zoek eens even rond hier. Misschien helpt opnieuw autoriseren?

@Knors Zoek eens even rond hier. Misschien helpt opnieuw autoriseren?

Waar vind ik opnieuw autoriseren?

Gek genoeg zie ik mijn bibliotheek wel als ik op mijn laptop de sonos app open. Vanaf laptop kan ik dus wel mijn eigen muziek afspelen...!?

 

Badge +1

@Knors precies dat. Heb ik dus ook. Dus nu maar als workaround een laptop aan om muziek te streamen totdat sonos de app voor iphone gefixt heeft

Het is echt een verschrikking en dat nog zachtjes uitgedrukt!! Echt een schande voor zo’n bedrijf  Sorry moest even mij hart luchten!!!

Reputatie 7
Badge +3

Wellicht kan je ook met de web-app werken. Die werk bij mij prima op de iPad. Ook voor mijn muziekbibliotheek.

De nieuwe app van Sonos is bagger. Koppelen werkt niet meer, wekker doet het niet meer en lastig een keuze te maken waar je naar wilt luisteren. 10 jaar erg tevreden geweest, maar nu zou ik Sonos iedereen afraden. Hopelijk komt er een nieuwe update die op de vorige versie lijkt

Helemaal mee eens!

Muziek vanaf nas of telefoon afspelen werkt niet meer.

Spotify werkt perfect maar ik heb geen abo want ik heb voldoende aan mijn eigen muziek.

Deze houding van Sonos belooft niet veel goeds.

Op marktplaats zijn er liefhebbers voor Sonos😄

Reageer