Skip to main content
Beantwoord

Problemen met verbinden Sonos connect

  • 18 July 2024
  • 6 reacties
  • 113 Bekeken

Ik heb in een kringloop een Sonos Connect gekocht en het koppelen met de app ging moeizaam, maar is mij gelukt. Helaas als ik muziek wil afspelen via de Sonos Connect krijg ik steeds de melding: er kan geen verbinding worden gemaakt, probeer het later nog een keer.

Wie kan mij helpen om wel verbinding te maken? Alvast bedankt.

Hgr,

Authenticiteit

6 Reacties

Reputatie 7

Kan er geen verbinding worden gemaakt met de Connect of met de muziekservice? Hoe is de Connect verbonden met internet?

Badge

Ik zie alle drie de Sonosproducten die ik heb waaronder de Sonos Connect. De andere twee verbinden zonder problemen met de muziek die ik wil afspelen. Zowel qobuz als radio NPO Radio 2. Ik heb de Sonos Connect aangesloten met een netwerkkabel en ook de Wifi werkt. Dat zie ik via de app van Sonos. Hij is met Wifi verbonden met hetzelfde netwerk waarmee ik ook de andere twee producten van Sonos zijn verbonden. Ik heb zowel bekabeld als met Wifi geprobeerd en krijg steeds dezelfde melding: er kan geen verbinding worden gemaakt, probeer het later nog een keer.

Reputatie 7

Dat is wel vreemd. Wat als je het eens zonder die kabel zou proberen?

Badge

Beste 106rallye,

Het is opgelost en in ben er door toeval achter gekomen. De Home Pod Mini’s zijn de oorzaak. Ik had eerst muziek afgespeeld op de Home Pod Mini’s en wilde ‘s avonds mijn Apple TV verbinden met de Home Pod Mini’s en dat ging niet. Dat werkte pas nadat ik de Sonos Connect uitschakelde. Dus dacht ik: werkt dit ook andersom en het antwoord is ja. Ik schakelde de Home Pod Mini’s uit en ja hoor, nu klinkt er muziek via de receiver die ik heb verbonden met de Sonos Connect. 

Wie had dit gedacht en verwacht?

Bedankt voor het meedenken.

Reputatie 7

Graag gedaan, hoor. Wel een vreemd probleem.

Badge

Absoluut. Mee eens. 

Reageer