Vraag

Probleem ace koppelen aan arc


Heb net de sonos ace hoofdtelefoon aangeschaft maar kan hem niet verbinden met de arc soundbar. Krijg wel de functie "tv geluid overschakelen toevoegen" te zien in de app maar blijkbaar werkt deze functie (nog?) niet. Ook de "meer info" functie wordt niet geopend wanneer je hierop drukt.

Maw ik kan voorlopig geen tv geluid beluisteren via de hoofdtelefoon en dit is eigenlijk het hoofddoel waarom ik hem heb aangeschaft.

Iemand gelijke ervaringen en/of oplossing ?


17 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ik zag een YouTube-filmpjes van Bright, welke dezelfde ervaring had.

Ook de update van vandaag al gedaan, incl. de firmware?

Reputatie 6
Badge +3

Werkt alleen met een iPhone op dit moment

 

Heb alle updates al uitgevoerd ja...er zal idd weer eerst voorrang gegeven zijn aan Apple gebruikers, wellicht heb ik de Ace dus iets te snel aangeschaft. Hopelijk volgen er snel nieuwe updates voor Android gebruikers zodat ik de Ace aan m'n ARC kan koppelen zoals bedoeld was 

Reputatie 6
Badge +3

Misschien kun je hem eenmalig koppelen met een leen iPhone 

Reputatie 7

Zie https://support.sonos.com/en-us/article/listen-to-home-theater-audio-on-sonos-ace-with-tv-audio-swap : “The Sonos app for iOS is required to set up TV Audio Swap. Support for Android devices is coming soon” en “To set up TV Audio Swap, Sonos Ace must already be set up in the Sonos app and connected to your iOS device.“

Niet echt een geheim, dus.

Badge

Ik heb alles geupdate en heb hetzelfde probleem, enorm frustrerend! Krijg geen verbinding met arc.. ik heb gewoon iPhone etc 

Ik krijg het na tien keer proberen wel voor elkaar maar krijg enkel onverstaanbare ruis (het is wel het juiste geluid)

 Vind het geluid van de Ace niet klinken zoals ik het had verwacht. Maar misschien is dit wel heel persoonlijk........

 

Reputatie 6
Badge +3

Waarom had je dat verwacht?

omdat ik verder zeer tevreden ben over mijn Sonos installatie op zo zicht.

Werkte bij mij ook niet. Arc via ethernetkabel verbonden en wifi stond uit. Wifi op Arc aangezet en het werkt. Mogelijk helpt het jullie!

Badge

Ik heb 2 aces gekocht met de veronderstellingen dat ik 2 aces tegelijk kan koppelen aan arc. Of dan wel via iPhone/ipad tegelijk iets kijken. Maar dit lukt niet. De tekst op de site geeft wel het idee dat dit kan wanneer je een set koopt. Dit staat er op de site sonos als je een set wilt kopen. 

 

“Gebruik er één thuis en de ander voor onderweg. Deel in stilte een meeslepende thuisbioscoopbeleving met iemand anders wanneer je swapt naar het tv-geluid van Sonos Arc. Of houd het ene paar voor jezelf en doe het andere cadeau”


Met name het onderstreepte gedeelte suggereert dat je 2 tegelijk kan koppelen. Dit is niet zo bij mij…🤔🤔

 

 

Badge

Ik heb alles geupdate en heb hetzelfde probleem, enorm frustrerend! Krijg geen verbinding met arc.. ik heb gewoon iPhone etc 



 

ps sinds update kan ik wel 1 koppelen

Reputatie 7

@Jasperbro De tekst blinkt inderdaad niet uit door duidelijkheid. Aan de ene kant “in stilte” (dus met Ace), aan de andere kant “wanneer je swapt naar (…) de Arc”. Dan vind ik het vrij risicovol om alleen op basis daarvan voor duizend euro aan spullen te bestellen.

Badge

@Jasperbro De tekst blinkt inderdaad niet uit door duidelijkheid. Aan de ene kant “in stilte” (dus met Ace), aan de andere kant “wanneer je swapt naar (…) de Arc”. Dan vind ik het vrij risicovol om alleen op basis daarvan voor duizend euro aan spullen te bestellen.


totaal geen risico want 30 dagen bedenktijd… 😉

Bij mij lukte het wel de ACE te koppelen aan de ARC via mijn ipad, maar niet via mijn iphone. Merkwaardig maar waar. Hoedanook, hij doet het en met een super geluid

 

Heb net de sonos ace hoofdtelefoon aangeschaft maar kan hem niet verbinden met de arc soundbar. Krijg wel de functie "tv geluid overschakelen toevoegen" te zien in de app maar blijkbaar werkt deze functie (nog?) niet. Ook de "meer info" functie wordt niet geopend wanneer je hierop drukt.

Maw ik kan voorlopig geen tv geluid beluisteren via de hoofdtelefoon en dit is eigenlijk het hoofddoel waarom ik hem heb aangeschaft.

Iemand gelijke ervaringen en/of oplossing ?

Hi NVDV,

wij hadden precies hetzelfde probleem. Ondanks hulp in de chat vanuit de Sonos support waarbij we alles moesten updaten en zelfs opnieuw moesten installeren, was de update van onze iPad - die we dus gelukkig ook hebben - over het hoofd gezien. Wat support blijkbaar niet wist, maar wat wel online in hun eigen fora en community te lezen valt mits je flink struint door de ontplofte reacties (lees: klachten) op de vernieuwde Sonos app:

> Sonos app via iPad met laatste update laat je *wel* de Ace koppelen.

> Sonos app via iPhone met laatste update laat je *niet* of in elk geval *niet met betrouwbare uitkomst* de Ace koppelen aan je Arc (op basis van reacties op fora). Bij ons werkte dit helaas niet.

(Ervaring met) de Arc SL heb ik niet.

Ik hoop dat u hiermee verder kunt. Desnoods met behulp van de iPad van iemand anders, in het geval dat u niet in het bezit bent van een.

Ik dump hier meteen mijn mening over het geheel rondom de lancering van deze koptelefoon, die onlosmakelijk verbonden is met de zeer ongelukkig gekozen stap om gebruikers een volledig nieuwe app voor te schotelen, terwijl dit alles slecht of soms zelfs niet van kloppende, complete en correcte communicatie werd voorzien. Niet alle platforms kennen hetzelfde niveau van kwaliteit en zelfs kwantiteit. Zelfs binnen hetzelfde ecosysteem van derde partijen bestaan verschillen die niet vanuit de hardware van die partijen zijn uit te leggen. Voorbeeld: voorheen was de consistentie van microfoons in Apple producten versus andere merken reden voor functioneel verschil in TruePlay ervaring bij gebruikers met of zonder Apple product. Nu: iPad levert een ander resultaat dan iPhone in het kunnen koppelen cq gebruik maken van een kern functionaliteit van een product (de koppeling van Ace met een Sonos TV-speaker wordt geadverteerd!). Tot op heden is dit een zeer gebruikersonvriendelijke en zelfs -onterende  situatie die Sonos heeft bewerkstelligd. Heel de gebruikersbasis moet flink bloeden in de vorm van verwarring, functie verlies, verlies van geïnvesteerde tijd (ingestelde afspeellijsten, ingestelde radiostations, etc), verlies van controle (verdwenen controle op ingestelde wekkers, regiogebonden privacy aanpassingen, etc) om het investeerders te kunnen dienen met het beloofde cq gedwongen productlanceringquotum. Na de investeerders komen pas de consumenten, die met dat quotum vooralsnog het beste gediend worden in de vorm van een woord voor galgje. Verder heb ik er nog geen positieve kanten aan kunnen ontdekken. Ik vrees dat ik veel hiervan zal vergeten als ik ooit tijd kan maken om daadwerkelijk eens te luisteren naar de Ace vanaf de aan onze TV gekoppelde Arc.

Wrijf je het slaap uit de ogen Sonos en stuur Klaas Vaak naar jullie concurrent, anders gaan je klanten daarheen. Zoveel zand in de ogen van jullie klanten strooien levert je een zandbak op zonder kinderen die er nog in willen spelen. Wat houd je dan over om aan je investeerders te bieden? Ik zeg het even voor want jullie reageren traag op de consument: het klinkt als “zand”. Laat dat aub niet het mondiale geluid uit jullie speakers worden. Het tij kan nog gekeerd, in jullie zee van mogelijkheden.

Reageer