Welke app gebruik je nu voor de Playbar? De zwarte? Probeer de Move en de nieuwe One eens te resetten (zie https://support.sonos.com/nl-nl/article/reset-your-sonos-product) en toe te voegen aan de bestaande installatie - dus niet uitrollen als nieuwe installatie.
Ja ik gebruik de zwarte app (Sonos S2) voor de playbar en 3 ONE boxen. deze 4 boxen staan in 1 systeem. De Move box en andere Sonos One staan blijkbaar in een ander systeem op hetzelfde account. Ik ontkoppel Move en Sonos one zodat deze een groene led hebben in plaats van de witte led. Dan voeg ik deze bij bij de bestaande installatie (waar ik de playbar zie staan). Dit lijkt allemaal te lukken maar de app maakt er een ander systeem van en voegt deze 2 boxen dus niet bij mijn bestaande systeem. Ik heb dit al 2 maal gedaan maar voor een of adere reden maakt de app zelf een nieuw systeem. Ik gebruik echt wel de knop ‘speaker of component toevoegen’ in het juiste systeem.
Ik doe dit allemaal met de app op mijn iphone. Als ik de webapplicatie opstart en ik log in, zie ik effectief 2 systemen staan. Kan ik deze 2 systemen niet samenvoegen? Met de app op mijn iphone is het moeilijker om van syteem te wisselen. Als ik uitlog en opnieuw inlog, kiest hij automatisch het syteem waar ik het dichtst bij sta. Dus ofwel kan ik 4 boxen gebruiken en kan ik niet aan de 2 andere boxen ofwel omgekeerd. Ik wil 1 systeem en geen 2.
Het is opgelost dankzij de support van Sonos. Blijkbaar moest de wifi van de playbar opgezet worden in de app! Dan vond de box Move en Sonos One wel het bestaand systeem en creeert hij geen eigen 2de systeem tijdens het toevoegen van een speaker. Daar hebben ze ook wel even naar moeten zoeken maar uiteindelijk werkt deze oplossing! Het inschakelen van de wifi van de Playbar zorgt voor een stabiele verbinding op alle Sonos apparaten. Playbar is nochtans bedraad. Andere boxen zijn enkel op wifi.
Ik ben blij dat het werkt.