Skip to main content

Ik wil mijn nieuwe sonos beam gen 2 aansluiten op tv panasonic TX42AS650E maar dat lukt niet. Wie kan helpen?

Hoe had je hem voorheen aangesloten? Ik heb hem. Ik heb hem aangesloten met de bijgeleverde EARC kabel. En anders gaat het met optische kabel en dat werkt. En anders een optische kabel

Misschien moet je iets meer uitleggen, want “dat lukt niet” geeft weinig handvatten om je te helpen. Wat heb je geprobeerd en waar gaat het mis? De TV is een oudje, zie ik. Heeft deze wel een HDMI-ARC aansluiting? Indien niet, heb je de optische aansluiting geprobeerd?

Heb idd hdmi arc en ook optische kabel geprobeerd. Hele installatie via de app is gelukt. Zelf het volumesignaal van sonos verschijnt op het tv scherm en beweegt als ik het volume wijzig via de tv afstandsbediening. Maar ik hoor dus niets… . Ik had een bose solo die verbonden was met een optische kabel rechtstreeks op de decoder van telenet en dat werkte perfect . Maar vorige week is die kapot gegaan en blijkbaar niet meer te repareren… bedankt voor je advies!

Volgens https://www.gebruikershandleiding.com/Panasonic-TX-42AS650E/preview-handleiding-634926.html?page=0035 heeft je TV inderdaad HDMI-ARC (op HDMI 2), dus daar zou ik eens beginnen.

De TV lijkt de Beam te herkennen, daar zit het probleem dus niet. Werkt het wel als je muziek afspeelt via de Beam? Bel anders eens met Sonos, dat moet door de week.

Reageer