Skip to main content

Hallo,

Zijn er meer problemen met haperingen bij het luisteren naar NPO Radio 2?

Ik heb dit probleem zowel met Sonos Radio als met myTuner Radio.

Bij het luisteren naar Radio Veronica of Tidal geen problemen, dus geen problemen met verbinding.

Mvg, Jos

Ik luister zelf naar NPO Radio 5 en ook die hapert regelmatig. En ook hier Sonos Radio en My tuner radio geprobeerd. Het blijft haperen.


Juke al eens geprobeerd?


Juke al eens geprobeerd?

Ja, lang gebruikt… maar nu geen NPO meer helaas.

 

JUKE stopt per 15 april 2024 met het aanbieden van podcast. Ook zal het aantal audiostreams fors worden ingeperkt en zal het audioplatform van Talpa Network allleen nog toegang bieden tot een beperkt aantal audiostreams van Talpa Network, Mediahuis Radio en enkele andere radiostations.  


Ah, right. Ik wist niet dat het uitkleden van Juke zo ver ging. TuneIn dan?


Ah, right. Ik wist niet dat het uitkleden van Juke zo ver ging. TuneIn dan?

Sonos Radio gaat ook via TuneIn … zal dus dezelfde problemen geven vermoedelijk.


Heeft dezelfde bron inderdaad. Maar of het dezelfde stream is, is de vraag. Kan proberen kwaad?


Heeft dezelfde bron inderdaad. Maar of het dezelfde stream is, is de vraag. Kan proberen kwaad?

Is idd morgen te proberen … dadelijk gaat hij weer over naar Radio Veronica en dan heb ik (raar genoeg) die problemen niet.


Ik gebruik MyTuner ook op mijn telefoon als ik onderweg ben en daar valt Radio 2 ook regelmatig uit.

Het is i.d.d. alleen bij radio 2 of radio 5 zoals ik net gelezen heb.

Als het bij Sonos gebeurt zie je normaal iets van bufferprobleem op je scherm verschijnen, da’s nu niet zo.

Probleem zal vermoedelijk bij NPO liggen vermoed ik.

Vervelend is het wel en is al enige tijd aan de gang.


Ik gebruik MyTuner ook op mijn telefoon als ik onderweg ben en daar valt Radio 2 ook regelmatig uit.

Het is i.d.d. alleen bij radio 2 of radio 5 zoals ik net gelezen heb.

Als het bij Sonos gebeurt zie je normaal iets van bufferprobleem op je scherm verschijnen, da’s nu niet zo.

Probleem zal vermoedelijk bij NPO liggen vermoed ik.

Vervelend is het wel en is al enige tijd aan de gang.

Het lijkt mij idd ook een bufferprobleem … het valt ineens weg en komt dan haperend weer geleidelijk terug. Het is zeker vervelend en al even aan de gang. Misschien streamt de NPO met een hogere kwaliteit dan bijvoorbeeld Radio Veronica … ???


Dat klopt wel, NPO streamt met 192 Kb/s en Veronica met 128 Kb/s (missch. vanuit de nieuwe studio wel hoger)

Maar Spotify streamt 320 Kb/s en Apple losless gaat nog veel hoger en dat gaat bij mij ook zonder problemen.

Het gaat met de stream zelf ergens mis, hij streamt ff zonder geluid zeg maar, wordt even niet gemoduleerd.

Als het even wegvalt kijk ik snel op mijn telefoon en zie geen foutmelding.

Maar het klinkt net alsof de buffer leegloopt, met horten en stoten komt het weer opgang.

 


Dat klopt wel, NPO streamt met 192 Kb/s en Veronica met 128 Kb/s (missch. vanuit de nieuwe studio wel hoger)

Maar Spotify streamt 320 Kb/s en Apple losless gaat nog veel hoger en dat gaat bij mij ook zonder problemen.

Het gaat met de stream zelf ergens mis, hij streamt ff zonder geluid zeg maar, wordt even niet gemoduleerd.

Als het even wegvalt kijk ik snel op mijn telefoon en zie geen foutmelding.

Maar het klinkt net alsof de buffer leegloopt, met horten en stoten komt het weer opgang.

 

Met Tidal ook nooit problemen. Ik zal eens een keer proberen om via de NPO R2 app via Airplay af te spelen op de Sonos.


Ik luister ook via TuneIn naar radio zenders. Regelmatig hapert het geluid voor ongeveer 5 seconden. Heel irritant.


Ik luister ook via TuneIn naar radio zenders. Regelmatig hapert het geluid voor ongeveer 5 seconden. Heel irritant.

Ja precies dat, dus via TuneIn is het ook hetzelfde.

Ik heb nu NPO Radio 2 aanstaan via Radio 2 app en dan via Airplay naar de Sonos. Ben benieuwd 


Reageer