nieuwe SONOS S2 app

  • 12 May 2024
  • 28 reacties
  • 1249 Bekeken

Reputatie 3

Beste community, laten we met elkaar sonos bewegen tot het volgend :

 

Beste sonos maak het alsjeblieft mogelijk dat tot nu toe tevreden gebruikers, tijdelijk terug kunnen naar de sonos s2 app, versie voor de laatste update. Voor mij is het tot nu toe  goed werkende sonos systeem/app een ramp na de laatste update. Bijna niets werkt meer, berichten ‘ er kan geen content worden geladen’  etc. etc. Alles al geprobeerd, van reset, tot opnieuw spotify en sonos installeren, allee stekker eruit, niets, maar dan ook niets helpt.

Tot voor de update werkte alles perfect. En TuneIn weg ??? kost nu bijna 10 euro per maand, hoezo ? en geen slaaptimer meer, die ik al jarenlang gebruik, sonos hoezeer ben je bezig met klantgerichtheid en klantvriendelijkheid ????

 

Nogmaals Geef de mogelijkheid om de oude S2 opnieuw te installeren tot dat de problemen zijn opgelost. Dit is echt geen doen, geen reclame, wat doe je je (jarenlange)klanten aan !


28 Reacties

Het zijn een stelletje schoften bij Sonos...

Reputatie 1

Het is schandelijk en amateuristisch. Onbegrijpelijk dat je zulke fantastische geluidsapparatuur bouwt en tegelijk niet in staat bent behhorlijke software te maken. Op m’n Mac is updaten al niet meer mogelijk en werkt de app dus niet meer. De fijne update voor de iPhone is een ergerlijke ramp. Schande!!!

Erik van Dreven

Reputatie 1

Het is niet best met de nieuwe app. Traag, onoverzichtelijk, functies weg en geen keuze om de oude app te blijven gebruiken. Grote teleurstelling.

Reputatie 1

Alleen maar ellende sinds de nieuwe update. Hele systeem ligt plat, met 3 uur frustratie de beam, sub, stereo paar One en een play 3 weer kunnen installeren. De overige apparatuur wil maar niet lukken. Installeren lukt alleen met de app (wat dus niet werkt). Mac app geeft structureel aan dat er iets mis is met mijn systeem (joh...). Ik dacht geluk te hebben met 3 iPhones dat ondanks 2 app update’s, de 3e wellicht nog een werkende had. Helaas! Via de oude app kun je niks meer installeren, krijg je de melding dat ik eerst naar de nieuwe update moet van Sonos. Dacht het niet! Hoe in de vredesnaam krijg ik nu mijn andere apparatuur gekoppeld?? Mag ik ze terugbrengen naar Sonos?

Ik las dat de ceo van Sonos erg trots is op de nieuwe update. Misschien iedereen hem een mailtje sturen? ceo@sonos.com

De goede meneer heet Patrick Spence. Mijn mail is al verzonden, doe hem de groeten van me!

Reputatie 1

Het is echt schandalig wat Sonos nu laat zien. De nieuwe app is een GROTE RAMP !
Alarm weg, sleeptimer weg, TuneIn weg en er valt niet mee te werken.

@Sonos: ZET AUB DE OUDE APP SNEL WEER IN DE APP STORE ! Vandaag nog graag!

PS: Ik begrijp wel dat de wachttijd bij support meer dan 1 uur bedraagt. Schande is het, neem snel actie!

Badge

Er is denk ik door SONOS een contract afgesloten met Tune In. Er wordt veel reclame over ons uitgestrooid. Dit gaat zich uiteindelijk tegen SONOS keren. Duur product wordt zo "goedkoop".

Daarbij duurt het soms minuten voor mijn  systeem kan worden gevonden. 

Inmiddels heb ik veel geld uitgegeven aan wat aanvankelijk een prima product leek. Ik ben benieuwd of SONOS dit tij nog kan keren. Idd terug naar S2 en dan wel de vorige versie, zou voor nu veel kwaad bloed weghalen

Alles kwijt! geen wachtrijen, geen shuffflemodus in iedere map, startpagina onvindbaar, geen recente geschiedenis. Het is alsof we terug zijn bij het begin: met sonos kun je zomaar een plaatje draaien. Daarna moet je opnieuw op zoek naar het volgende plaatje. Alle functionaliteit in een klap om zeep geholpen

Reputatie 1

Ik heb de CEO een mail gestuurd en kreeg snel een reactie (dat siert het bedrijf dan nog wel). Deze reactie deel ik graag met jullie, want onderaan de mail staat een tijdsplanning voor aanpassingen. (Ik houd mijn hart vast of het nog goed komt)

Thank you for reaching out. We understand your concern around Sonos Alarms and Sleep Timers. Rest assured that our product development team is working to reimplement these features in the coming weeks.

While we work on bringing these features back to the mobile app, please note that you can view, enable, disable, or change any settings related to your Sonos alarms via the Sonos desktop application for Mac or PC. We thank you for your continued support and understanding.

Over the next few weeks, we’ll be reintroducing features based on your suggestions and resolving any performance issues promptly. Thank you for your ongoing engagement as we create a listening experience that exceeds your expectations.

Screen reader for visually impaired customers: Mid-Late May
Adding and editing alarms: Mid-Late May
Adding to queue and playing next: Early June
Sleep timer: Mid-June
Local music library search and playback: Mid-June 
Update Wi-Fi settings: Mid-June

Kind regards,

Sonos Customer Experience

Unbelievable that this app “update” has been released. Didn’t Sonos test it? It’s now so complex, really unbelievable. Counterintuitive, to may options in one screen and critical functions, which Sonos could have measured how of the they are used, like alarm and sleep timers, are missing. What an amateuristisch failure! 
simplify or bring back the s2 version.

Reputatie 1

YES, YES PLEASE make S2 available ASAP !

Sinds update werkt niks meer.

 

Playbar bij TV: zero

 

Stereo bij Move2: slechts 1 doet het

 

alles geprobeerd. Echt ALLES.

Wat te doen? En kom dus niet met alle aanwijzingen die bekend zijn, want die werken dus niet. Geen van allen. 

Heb ook problemen met de nieuwe App. Mis speellijsten. En kan niet woonkamer selecteren gaat over naar slaapkamer. En als ik slaapkamer uitzet.  Gaat woonkamer ook uit. Lijkt helemaal van slag. Waardeloos. 

Goedeavond, gisteren systeem en iPhone geupdate … nu moet ik schijnbaar elke keer mijn apparaten opnieuw toevoegen? Kan toch niet dat zo’n bedrijf zoiets uitbrengt.. ik kan nu niet eens met stereo paar tv kijken .. iemand enig idee of dit op te lossen is ?

Hier dezelfde ellende. Geen stereo meer met mijn twee Move2s. Playbar reageert niet meer op equalizer. Alles geprobeerd. Niets helpt. Meest ellendige update ever dit. En geen uitzicht op een oplossing

...Het is toch helemaal niet zo moeilijk?

  1. De (nieuwe) APP verwijderen.
  2. Naar deze https://www.apkmirror.com/apk/sonos-inc/sonos-for-android/ site gaan.
  3. De laatste goede APP (S2) die nog wél werkte (vóór 7 mei !!) downloaden.
  4. Deze APP op je foon kopiëren. (Ik heb alleen ervaring met androïd 😄).
  5. Installeren……….Klaar! LET WEL OP dat je de automatische update voorlopig van je foon uitzet! Je kunt hem handmatig laten zoeken, en dan de updates stuk voor stuk updaten, BEHALVE dan natuurlijk de kl*t* update van de sonos……!
  6. En als na een paar jaar de ‘nieuwe’ S2 APP wel OK is, zet je de updates weer op auto. Geen Dank……...😉
Reputatie 7

Je moet ook de updates voor je systeem uitzetten. Systeem en app kunnen niet teveel versies uit elkaar liggen.

1e ingebruikname Sonos Beam, ik heb ondertussen 5 x app gedownload. Momenteel 1,5 uur ah wachten voor update en nog niet klaar. Is erg verdrietig dat een dergelijk product zich niet veel eenvoudiger laat installeren. Ik dacht over te gaan stappen naar next level geluid maar dat zie ik met dit soort acties niet meer zitten. Wellicht heeft iemand een suggestie. (App is voor Android)

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt proberen of iemand je systeem met een iPhone kan installeren. Je leest hier dat dit voor sommige de oplossing is.

 

Beste Erooij,

Dat hebben we ook geprobeerd, helaas blijft deze ook “hangen” op de verplichte update. 

Oplossing om een Roll-back te doen naar vorige goed werkende versie 16.1 (Android)

 

Ik heb het net geprobeerd en alles werkt weer!

 

https://www.reddit.com/r/sonos/comments/1cnxj1d/how_to_roll_back_from_sonos_80_to_161_android/?utm_source=share&utm_medium=web3x&utm_name=web3xcss&utm_term=1&utm_content=share_button

Beste Eigeweis,

Gaan we proberen bedankt voorde tip!

 

Hier ook gelukt, thks Eigeweis.

Als ik een telefoontje krijg en de muziek uit wil zetten, duurt het ca 45 seconden voordat de app reageert!! 

In de nieuwe Sonos app blijven alle symbolen en tiptoeten grijs na opstarten app. Moet app eerst weer afsluiten en opnieuw opstarten en dat word alles weer zoals het moet zijn. App al verwijdert en weer opgestart. iPad ook al uit en aangezet. 
Iemand een tip om dit geneuzel op te lossen?

Reputatie 7
Badge +3

Wachten op een update van Sonos. De ene gebruiker heeft hier meer last van dan de ander. Bij mij valt dit erg mee op zowel iPhone als iPad. Moeilijk aan te geven waar dit dus veroorzaakt wordt. Moet haast een combi zijn met bepaalde type netwerken.

Reageer