Skip to main content
Vraag

Nieuwe app (android) crasht bij toevoegen sub-mini

  • 24 May 2024
  • 10 reacties
  • 280 Bekeken

Tijdens het toevoegen van de Sub mini crasht de nieuwe Sonos app (android) steeds.

De nieuwe sub is met geen mogelijkheid toe te voegen aan mijn systeem. Andere apparaten zoals de Beam en de Symfonisk (van Ikea) kunnen wel worden toegevoegd.

Toevoegen met de oude app (v16.1) werkt niet. Die geeft steeds een melding dat de update naar de nieuwe app gedaan moet worden voordat er nieuwe apparaten kunnen worden toegevoegd.

 

Is er iemand met een oplossing (anders dan iemand vragen met een iphone)?

 

10 Reacties

Reputatie 1
Badge

Sonos zegt dat ze met een nieuwe update gaan komen. Ik heb hetzelfde probleem en dat is stomweg nu nog niet op te lossen. Mijn one's, drie en move waren wel te koppelen... wachten dus... grrr

 

Reputatie 4
Badge +1

Kijk even of de laatste versies van de app verbeteringen bevat die voor jullie handig zijn: ( er zijn al 3 upgrades geweest inmiddels)  

https://support.sonos.com/nl-nl/article/release-notes-for-sonos-software-updates?utm_source=NLsonoscommunity

16.1 dit is de firmware versie (dat is wat anders dan je app versie, inmiddels zitten we op 16.2)  

 

Bedankt voor de reacties.

Er is inmiddels een nieuwe update waarin dit probleem is verholpen.

 

Beste Janherro,

De sub mini kan nog steeds niet gekoppeld worden. Ook niet met de laatste updates.

In ieder geval niet met een Android systeem.

Net mijn sub mini ontvangen om nu vast te stellen dat ik die niet kan gebruiken.

De app crasht nog steeds wanneer ik die probeer toe te voegen.

Reputatie 7

Kun je een iPhone lenen? Of eerste evt. surrounds verwijderen dan de Sub toevoegen en dan de surrounds weer toevoegen?

Ik heb vanmiddag de update van de app(ANDROID)uitgevoerd, modem opnieuw opgestart, sub mini gereset maar de app crasht nog steeds met het toevoegen van de sub mini.

Ik heb geen iPhone tot mijn beschikking,werkt het als ik de surrounds verwijderd en dan de sub mini kan toevoegen? 

Heeft iemand daar al ervaring mee?

Het moet toch niet zo moeilijk zijn om een app gewoon te laten werken zoals het hoort,het was goed. 

 

Ik heb hier hetzelfde probleem, maar dan ook met een One. duurt te lang voor ze het oplossen. ik ga het nog één keer proberen met een andere telefoon. als dat niet lukt ben ik inmiddels bereid om te kijken wat de juridische mogelijkheden zijn om tot een oplossing te komen, geschillencommissie wellicht 

Reputatie 7
Badge +3

Wat ik begrepen heb zijn er problemen met een sommige Android apparaten en niet alle. Dat maakt het waarschijnlijk ook lastig.

@basha9109 Haha, succes. Begin er eens mee om ze officieel ingebreke te stellen en een termijn te benoemen waarbinnen het opgelost moet zijn. En, voor de zekerheid, dat kan niet via dit forum.

@Erooij bedankt voor de tip:). Ik ga ermee aan de slag

Reageer