Skip to main content

Hoi,

Ik heb een 2TB harddisc die ik via USB op mijn laptop aansluit om door mijn MP'3 te bladeren en te beluisteren. Ik wil nu graag dat deze harddisc als een NAS te benaderen is en via Sonos kan afspelen.

Mijn vraag is nu: welke NAS kan dit? (ik hoop een link of merk/type?

En kan deze nieuw app dit ook?

 

Alle NAS apparaten kunnen je muziek opslaan en benaderd worden door Sonos. Bekende merken zijn QNAP en Synology. Je USB-schijf kan dan met pensioen.

Let op: Sonos heeft een limiet van ongeveer 65.000 nummers. Eventueel kun je dan Plex op je NAS zetten, al werkt dat onder de nieuwe app iets minder.


Ter info, mijn Synology NAS werkte voor de Android Sonos update uitstekend met Sonos. Helaas is dit nu niet meer het geval.

Door mijn instellingen in de NAS Synology software aan te passen van minimum SMB protocol SMB1 naar SMB2, ziet de software wel mijn muziekbibliotheek. Maar dat is het dan ook. Krijg vooral de fout melding: Er gaat iets mis (of zoiets).

Overigens werkt de Sonos webapp wel uitstekend samen met de Synology NAS.

Heb geprobeerd via dit forum en de chat helpdesk van Sonos dit weer geregeld te krijgen, maar helaas zijn tot op heden alle pogingen gestrand.

 

Ter info, ik had een Synology DS212 en heb nu een DS 723+ en ben over beide zeer tevreden. Mijn Sonos installatie staat al bijna op Marktplaats met hun huidige software ondersteuning (zo jammer).


Reageer