Skip to main content

hoi allen, na het updaten van de sonos app ben ik al mijn opgeslagen muziek kwijt. dit is niet de eerste keer. heeft iemand hier ook last van? is er een mogelijkheid om de app terug te zetten of te herstellen zodat ik deze muziek weer terug krijg? of heeft er iemand andere tips hierover? zeker voor de volgende keer. is elke keer een hoop werk om mijn muziek er weer op te zetten.

Begrijp ik goed dat je muziekbibliotheek op een PC of NAS niet meer zichtbaar is in de app?

Wat doe je normaal dan om de muziek weer zichtbar te maken?


hoi 106rallye, ik gebruik de app op mijn PC. in de app kan je muziek toevoegen aan de bibliotheek. bij instellingen muziekbibliotheek. daar kan je eigen muziek toevoegen die ik heb opgeslagen op mijn PC. ik had een hele lijst gemaakt met favorieten en verschillende albums. deze lijst is uit de muziekbibliotheek, van de app, verdwenen na een update. het is, helaas, al eerder gebeurd na een update. het is best wel veel werk om de muziek naar de bibliotheek te plaatsen. begrijp je wat ik bedoel?


Ik heb geen oplossing voor je, maar probeer je probleem beter te begrijpen. Zijn nu je afspeellijsten (de “lijst met favorieten” waar je het over hebt) verdwenen of kun je de muziek in je bibliotheek niet meer zien (omdat je zegt “het is best wel veel werk om de muziek naar de bibliotheek te plaatsen”). Of beide? En alleen uit de PC-app of ook uit de app op je telefoon en de web-app (https://play.sonos.com/nl-nl/web-app) of werk je nog met de witte (S1) app?

Mocht het weer gebeuren, maak dan zo snel mogelijk een diagnose en bel met Sonos.


fijn dat je meedenkt maar zoek wel een oplossing, ook voor de toekomst met de volgende update. het gaat puur alleen over de app, sonos s2, op mijn pc. als ik de app open ga ik naar beheren. daar klik ik: instellingen muziekbibliotheek. in een,zeg maar popup, kan ik eigen muziek toevoegen. die kopieer ik van mijn pc en plak deze in de bibliotheek. voor de update had ik een hele lijst toegevoegd. die zijn nu verdwenen. ik heb sonos gebeld en konden mij niet verder helpen. met alle respect, de “technische dienst” zijn niet echt kundig. ik werd ook doorverwezen naar deze community.


Reageer