Beantwoord

Mijn connect geeft geen signaal aan de versterker van mijn stereo.


Badge

De sonos app “ziet” de connect wel.

De connect is niet met een ethernetkabel verbonden met de router.

Heb zowel router als connect opnieuw opgestart.

Ik ben onlangs verhuisd. In mijn vorige huis kon ik de connect met een ethernetkabel rechtstreeks met de router verbinden. Dit is nu niet mogelijk.

Heeft iemand een idee voor een oplossing?

MvG. Rob

 

icon

Beste antwoord door 106rallye 1 April 2024, 16:30

Bekijk origineel

17 Reacties

Reputatie 7

Je kunt dus via de app wel muziek starten op de Connect? Dan zou ik denken aan een verkeerde aansluiting op de versterker. Een eventueel defect van de Connect kun je uitsluiten door even te bellen met Sonos.

Badge

Via de app kan ik muziek starten, echter alleen op mijn beide play 1 luidsprekers. Via de connect zou ik via mijn versterker ook mijn beide andere luidsprekers moeten kunnen gebruiken. Ik heb de “in” poort van de versterker gechect. Deze functioneert prima. 

Reputatie 7

Voor de duidelijkheid: kun je geen muziek starten op de Connect, of kun je wel muziek starten, maar komt er geen geluid naar de versterker? 

Badge

Ik kan via de app muziek starten op beide play1 luidsprekers, maar niet (dmv de connect via de versterker) op mijn twee luidsprekers die met traditionele luidstrpekerdraad op de  versterker aangesloten zijn. Ik kan niet beoordelen of:

de connect wel ontvangt maar geen signaal geeft aan de versterker.

de connect niet ontvangt dus zo-ie-zo geen signaal aan de versterker kan geven.

De Sonos app ziet mijn connect wel.

Reputatie 7

Als je bijvoorbeeld Spotify af zou spelen op de Connect wat zie je dan in de app?

 

Badge

 

Badge

Klopt mijn connect is niet rechtstreeks verbonden met een router (gaat niet, te ver weg) en er zijn twee signaalversterkers in de buurt.

Betekent dit nu dat ik mijn connect niet meer gebruiken kan? (Wil de wifi signaalversterkers niet weghalen)

Badge

Lijkt er dus op dar mijn connect geen signaal ontvangt.

 

Reputatie 7

Of een signal waar hij niets mee kan. Heb je de tip van Sonos geprobeerd die in de foutmelding staat?

Badge

Nee, dwz. Ik heb de beide signaalversterkers uit het stopcontact gehaald, maar de router en connect niet met een kabel verbonden. (Te ver) Mijn sonos app registreert de connect , echter geen muziek.

Reputatie 7

En als je hem eens zonder de versterker met een kabel aansluit, kun je er dan wel muziek mee afspelen (zonder geluid natuurlijk)?

Badge

Ik heb muziek!!!

Vraag me niet wat ik gedaan heb :-)

Hartelijk dank voor je ondersteuning!

Badge

Te vroeg gejuicht 🫤. Vanmirgen zeer slecht via de connect. Diet vermoeden dat het wifi signaal te zwak is. Geluid via stereo is niet om aan te horen, erg zacht en slechte kwaliteit. Beide play1 luidsprekers werken prima.

Badge

Heb de sonos app van mijn telefoon gehaald en opnieuw geïnstalleerd. Verbinding gemaakt met aanwezige Sonos producten via de connect.

nu werkt de connect ( met muziek uit de stereo) maar werken de play1 luidsprekers niet. De app ziet beide play1 wel.

Reputatie 7

Bij een probleem met het signaal verwacht ik dat de weergave af en toe uitvalt, niet een zacht geluid van slechte kwaliteit. Het gaat immers om een digitale stream, waarbij signaalproblemen dataverlies veroorzaken.

Badge

Vermoedelijk is de wifi signaalversterker toch de oorzaak. Ik krijg weer dezelfde melding als eerder getoond.

is er nog een mogelijkheid om dit probleem te verhelpen zonder dat ik de connect via een kabel met de router verbind?

Reputatie 7

Ik zou zo niets weten. Als je de Connect verbindt met een kabel, zou je systeem naar Sonosmet moeten schakelen. Mogelijk wordt het daar niet beter van gezien de afstanden in je huis. Maar probeer het eens, zou ik zeggen.

Reageer