Skip to main content

Goededag,

 

Ik heb een nieuwe LG OLED Evo M4 met draadloze verbinding naar BOX waar alle decoders en apple TV op aangesloten zitten.

De box staat aan de andere kant van de kamer dan waar de TV hangt aan de muur.
Aan de TV zou ik dan een Sonos Arc willen hangen of de nieuwste.

Ik kan natuurlijk geen HDMI kabel van mijn M4Box naar de Arc aanleggen.

Kan ik een Sonos systeem daar aan verbinden via Bluethoot of Wifi ?.  

Je Arc moet wel op een HDMI poort aangesloten worden maar je zou eens kunnen kijken naar actieve HDMI kabels. Aangezien Ultra High Speed (4K, HDMI 2.1) gewenst is ben je aangewezen op glasvezel gebaseerde kabeladers. (Check wel bij LG of je BOX dat ondersteund) Kost wel wat natuurlijk, reken op 80 a 90 euro voor een (goedkope) kabel van 15m. (Max afstand voor HDMI UHD over glas is iets van 200 meter maar in de regel wil je geen signaalverlies dus hoe langer hoe duurder tot aan bedragen met 2 of 3 nullen aan toe (Audioquest.. ) Of anders zijn er allerlei versterkers op de markt die zouden kunnen werken. 


Sonos doet geen TV-geluid via bluetooth of wifi.
 

@HenkV Het voordeel daarvan zou dus zijn dat je een (mogelijk beter te verbergen) glasvezelkabel gebruikt in plaats van een HDMI-kabel?


Het voordeel van actieve HDMi kabels zit hem meer in de te overbruggen lengte. Het is sowieso gewoon een HDMI kabel maar dan met glas ipv koper wat het mogelijk maakt HDMI signalen over grote afstanden te transporteren. Ik neem aan dat de poster HDMI 2.1 wil draaien. 

Officieel is er voor 2.1 geen maximale kabellengte maar er wordt wel geadviseerd om niet langer dan 10 meter te gaan. Kan natuurlijk altijd proberen maar met 4K  100/120hz is de kans groot op signaalverlies. Weet niet wat de poster wil overbruggen qua afstand maar het zal wel met een HDMI kabel moeten.   


Of je komt op zoiets uit: Professionele ARC HDMI-extender (HDBase T) 4K@60Hz Tot 70M (230ft), HDR10 & 3D-effect, S/PDIF Audio, Audio Return Channel, EDID-beheer, HDCP 2.2, 2-weg PoC + IR + RS232, Over Cat 5e /6/7 Kabel : Amazon.nl: Elektronica

Geen idee of dat goed werkt.


Kan ook over Ethernet idd. Ik zou dan wel iets nemen wat HDMI 2.1 ondersteund (ivm eArc support en hoge refreshrates, denk aan gamen bijv.) waarschijnlijk heb je dan aan Cat 5e niet genoeg. Kortom, lengte hoeft het probleem niet te zijn maar misschien heeft de poster andere bezwaren.. 


Bedankt voor de reacties. 

Kabel trekken is op zich erg lastig dus hoopte op andere draadloze oplossingen. 
LG soundbars ondersteunen wel draadloos dus denk dan maar geen Sonos…..
Had wel complete set in gedachten met Arc (ultra) Sub4 en 2x Era 300 :(


Vanwaar de keuze om de tv box aan de andere kant van de kamer te plaatsen?


Hoi mooie van deze M4box is dat het dan met alle rand apparatuur uit het zicht staat in mijn woonkamer. TV als schilderij en zonder kabels etc op een strakke muur. 


Hoi mooie van deze M4box is dat het dan met alle rand apparatuur uit het zicht staat in mijn woonkamer. TV als schilderij en zonder kabels etc op een strakke muur. 

En de stroom kabel?


 

Hoi mooie van deze M4box is dat het dan met alle rand apparatuur uit het zicht staat in mijn woonkamer. TV als schilderij en zonder kabels etc op een strakke muur. 

En de stroom kabel?

 

  Deze zat al voorbereid in de wand…..


Als een schilderij aan de muur? Maar dan wel op de juiste hoogte voor een TV (ooghoogte op 1/3 - 1/2 van de bovenrand van de TV), hoop ik?


Heb zelf nog getwijfeld tussen de LG M en G serie paar maandjes geleden.. toch maar voor de G serie gegaan. Mooi systeem de M serie maar m.i. toch wat nadelen, de enorme box, het “line of sight” moeten plaatsen van de box t.o.v. de TV, box moet ook lager geplaatst worden dan de TV wat ik lastig vindt omdat mijn TV best laag hangt. Wel alle lof voor het ophangsysteem van de M en G serie, de beugel zit verzonken in de TV dus die kan echt plat op de muur. @CallaRob Heeft LG ook een geschikte soundbar wat via de box werkt? Die hele platte soundbar die bij de G serie past doet volgens mij alleen TV geluid via HDMI.. maar misschien hebben ze inmiddels ook een soundbar die via de box van de M4 werkt..


Wij hebben zelf ook een LG uit de G serie, die beugel is echt super. Moet ook wel met zo'n grote zware tv. 


Reageer