Skip to main content

Als ik mijn google home mini wil laten verbinden met mijn sonos 5 gen 1 dan geeft deze steeds de melding “kan sonos niet bereiken, probeer opnieuw”

sonos ziet wel de google assistant in stem bij service en stem.

google ziet wel de sonos s1 app.

maar bij verbinden melding “kan sonos niet bereiken, probeer opnieuw”

Wie heeft de oplossing

Sonos is ermee bezig.

Je kunt nog wat experimenteren, zie https://en.community.sonos.com/google-assistant-and-sonos-229109/sonos-beam-gen-2-and-google-assistant-6923520

Heb contact met sonos gehad, alles doorgelopen en instellingen aangepast. 

Nog steeds geen verbinding.

Waneer gaat sonos hiet mee bezig of kan ik beter op een ander merk overgaan ?

Zie dat harman kardon luidsprekers met google home werken.

Wie heeft daar ervaring mee? 

Ik heb een harman kardon set gehad en dat was niet veel beter, al kan dat nu wel anders zijn...

Waarom denk je dat Sonos hier niet mee bezig is? En waarom meteen dreigen om weg te gaan?

Zie bijvoorbeeld Sonos UNREACHABLE from Google HOME | Sonos Community

Sinds gisterenavond gaf de One luidspreker in mijn slaapkamer aan geen connectie te hebben met internet. Daarop heb ik die gereset en lukte het in eerste instantie alles weer goed te installeren, inclusief Google Assistant. Niet lang daarna ging de connectie van al mijn luidsprekers verloren met Google Assistent. Na uren ploeteren was die weer hersteld, behalve de connectie met mijn Sonos Roam. Die laatste luidspreker kan ik na een reset niet meer verbinden met mijn Sonos account. En de One luidspreker heeft de connectie met Google Assistent weer verloren. Ik stop maar met nieuwe pogingen om dit te herstellen, want ik heb geen zin meer om hier uren aan kwijt te zijn. 

Op de site met de Sonos status wordt aangegeven dat alles operationeel is. Dus Sonos denkt zelf dat gebruikers nergens problemen ondervinden. 

As we speak heb ik toch weer 2 pogingen gedaan met de One in mijn slaapkamer en bij de tweede poging lukte het wel weer om de GA te koppelen aan die luidspreker. Voor zolang het duurt, wel te verstaan. 

Zelfde probleem hier. Vrijdagochtend na 1,5 week weer eens een werkende Google Assistant met Sonos, maar vanochtend weer een mix aan issues: App upgrade benodigd (tuurlijk), herstart je Sonos (tuurlijk), registreer je producten (tuurlijk), herstart je router (tuurlijk) etc etc.

Ben er helemaal klaar mee - en even niet openstaand voor wie de oorzaak nu is (Sonos of Google). Fix die zooi. 

En nu net heb ik al mijn luidsprekers maar eens een factory reset gegeven en weer aangesloten. Mijn router had ik al een paar keer gereset. Alles is werkend, inclusief de connectie met Google Assistent. Dit moet me niet te vaak gebeuren.

@RobCa Resetten is echt de laatste optie voor Sonos, slechts te doen na contact met Sonos zelf. Als je een probleem hebt los je dat niet op door een reset.

Heeft iemand ervaring met sonos 5 gen 2.

Of heeft deze dezelfde problemen met Google home ?

Ik heb net nog een keer geprobeerd te verbinden google home met sonos app.

En hoera het is gelukt !

Denk dat Sonos druk is geweest .

na twee dagen werkt google home met Sonos 5 maar alleen met de app.

Als je met  de googe home nest 1 mini een opdracht geeft (met stem) voor de Sonos 5 dan zegt google dat deze de sonos niet ondersteunt .

Jammer weer.

Heb je de Sonos 5 als standaard speaker ingesteld voor de Nest Mini? Ga in de Google Home app naar de Nest Mini, tik op het tandwieltje kies voor audio en dan standaard muziekspeaker.

Reageer