Vraag

ik kan in de nieuwe sonos app mijn "oude" radiozenders niet meer vinden

  • 10 May 2024
  • 17 reacties
  • 927 Bekeken

Ik kan in de nieuwe sonos app mijn "oude" radiozenders nie meer vinden. Onder andere de npo radio zenders


17 Reacties

Volgens mij is dat niet hetzelfde.

Via de PC app kun je nog stream toevoegen en deze laten afspelen op de gewenste Sonos app.

Badge +1

Ik zou Tunein helemaal niet gebruiken. 
gewoon zoeken in de app naar NPO Radio dan kun je ze zo toevoegen. 
Sonos Radio speelt ze dan af. 
 

 

Reputatie 7

Je zou ook Juke kunnen proberen.

 

Edit. Dit zegt Sonos zelf op New Sonos App - Community AMA Recap | Sonos Community:

The new app left me without my carefully curated URL-based internet radio favorites. How is this supposed to be accomplished in the new app?

 

To add radio stations via a custom url, you will need to add the station in the Tune-In app first. Then you can add this station as a favorite from the Tune-In app in Sonos. I hope that helps!

Reputatie 7
Badge +3

Als je ze allemaal verwijderd en opnieuw toevoegd lijkt het te werken en kom je op tune in terrecht

 

Ik luister voornamelijk naar de NPO radiozenders. Dit is publieke omroep die gratis hoort te zijn. Het lijkt mij vreemd en ook niet de bedoeling om daar een maandabonnement van €7,99 voor te moeten betalen.

TuneIn is een commerciële partij en kan natuurlijk rekenen wat hij wil. Zij zorgen dat de zenders verzameld en up-to-date gehouden worden. Overigens kan ik deze gewoon nog gratis gebruiken, met reclame.

Badge

Als de de SONOS app terugzet naar de oude versie (dat kan), wordt deze na een tijd vanzelf weer omgezet naar de nieuwe app. Gaat automatisch

Badge

MyTunerRadio is perfect, maar sommige zenders worden niet weergegeven op SONOS helaas. Ook enkele zenders zijn niet beschikbaar op Tune In .. o.a. Pinguin Blues. En elke keer bij Tune In een paar minuten reclame (veel langer blok dan bij anderen) Ook als je het even stopt (bijv als de telefoon gaat) krijg je het hele reclameblok weer te horen (en de boodschap voor te hard rijden). Ook de titels van artiesten niet recent (trage server)?

Als je ze allemaal verwijderd en opnieuw toevoegd lijkt het te werken en kom je op tune in terrecht

In de nieuwe versie van de Sonos app op mijn telefoon kon ik de tuneIn koppeling niet verwijderen en ook alleen TuneIn toevoegen als ik een abonnement neem. De gratis versie die ik tot nu toe gebruikte was niet meer beschikbaar.

Ik heb nu op mijn Android telefoon de oude app weer geïnstalleerd en kan nu ook weer de tuneIn radiozenders luisteren die ik voorheen had ingesteld, ook zonder enige reclame trouwens. 

 

Ik luister voornamelijk naar de NPO radiozenders. Dit is publieke omroep die gratis hoort te zijn. Het lijkt mij vreemd en ook niet de bedoeling om daar een maandabonnement van €7,99 voor te moeten betalen.

Reputatie 7
Badge +3

Tune In heeft blijkbaar een goed contract met Sonos. Zeer veel reclame bij Tune In en van andere diensten kunnen de radiozenders niet meer worden afgespeeld (je kan ze wel vinden)

Heb je voorbeelden? Ik gebruik oa ook MyTunerRadio en daar kan ik zenders gewoon afspelen. Na afspelen wel wat (behoorlijker vertraging om naar andere bronnen te schakelen, maar het werk wel. Overigens natuurlijk ook met reclame. 

Badge

Tune In heeft blijkbaar een goed contract met Sonos. Zeer veel reclame bij Tune In en van andere diensten kunnen de radiozenders niet meer worden afgespeeld (je kan ze wel vinden)

Als je ze allemaal verwijderd en opnieuw toevoegd lijkt het te werken en kom je op tune in terrecht

Bedankt voor de snelle reactie. Ik heb ze de vorige keer via de Sonos app op m'n Macbook aangemaakt. Daar kan ik de ooit aangemaakte webstations overigens nog wel gewoon aankiezen en functioneren ze ook ook gewoon. Ik zie daar 2 keer het kopje Tune-in staan. die oude moet ik er dan waarschijnlijk uit en in de nieuwe moeten ze worden toegevoegd?

Badge

Als je ze allemaal verwijderd en opnieuw toevoegd lijkt het te werken en kom je op tune in terrecht

Hier hetzelfde heb ze na wat zoek werk opnieuw toegevoegd maar ben nu weer terug bij tuneIn met de reclame boodschappen. Begin aardig zat te worden van Sonos. 

Goedemorgen Sieds, hoe is het gelukt om de stations weer toe te voegen? Wij zitten namelijk met exact hetzelfde probleem...

Badge

Hier hetzelfde heb ze na wat zoek werk opnieuw toegevoegd maar ben nu weer terug bij tuneIn met de reclame boodschappen. Begin aardig zat te worden van Sonos. 

De services Radioplayer en My Tuner Radio werken niet meer: RTBF Radio 21 Classic speelt niet meer. Bericht "er is iets misgegaan".  Dat had ik al begrepen,  maar hoe krijg ik ze terug aan de praat?

Met de oude versie die nog op een ander apparaat staat lukt het trouwens nog wel, alleen de nieuwe app geeft geen toegang meer tot de radio stations 

Hier hetzelfde probleem, het lijkt er op dat je een abonnement op Sonos Radio HD voor €7,99 moet aanschaffen om de radio stations weer te kunnen luisteren, waardeloos 

Reputatie 7

Via Sonos Radio?

Reageer