Beantwoord

Geluid valt steeds weg van TV en muziek.

  • 10 January 2024
  • 23 reacties
  • 499 Bekeken

Badge

Sinds 2 weken valt het geluid op de Playbar (geschakeld met 2x Play 1 speakers) met zeer grote regelmaat weg. Dit gebeurd bij het TV kijken en bij muziek streamen.
 

De Playbar zit met een optische kabel aan de Samsung TV. Dit is al jaren zo en we hebben niets veranderd in het netwerk. 
 

Daarnaast hebben we in een andere kamer nog een losse Play 1 welke het gewoon goed blijft doen. 
 

Na het loshalen van de optische kabel en het streamen van muziek valt nog steeds het geluid weg. 
 

Zijn er tips om te doen?
 

 

icon

Beste antwoord door Erooij 11 January 2024, 08:06

Bekijk origineel

23 Reacties

Reputatie 7

Hier zijn recent veel topics over. Misschien even doorzoeken? Het probleem lijkt tijdelijk te verdwijnen als je even de stroom van de Playbar afgehaald hebt.

Reputatie 7
Badge +3

Of de stroom van alle Sonosapparaten en de router. Na een minuutje de router weer aan de stroom, wachten tot opgestart en dan de sonoscomponenten weer aan de stroom.

Tip van Erooij opgevolgd en tot nu toe werkt alles weer normaal.

dank dus!

Badge

Beste,

Het probleem dat het geluid wegvalt voor korte tijd hebben wij ook en krijgen het niet opgelost.

Complete set playbar en one speakers opnieuw ingesteld.

Niets help voor langere tijd, het regelmatig wegvallen blijft terug komen.

Kan iemand mij helpen dit probleem op te lossen.

Ik heb een diagnose verstuurd nummer 9775244

Reputatie 7

Er lijkt een probleem met de Playbar. Zie https://en.community.sonos.com/home-theater-229129/playbar-tv-sound-dropping-out-6889030

Eén keer in de week opnieuw opstarten verhelpt het tijdelijk.

Badge

Alle bovenstaande oplossingen / ideeën hebben we geprobeerd maar werken helaas maar tijdelijk.

Tot nu toe nog steeds wachtend op een definitieve oplossing van Sonos. :(

 

Al maanden zelfde probleem bij mij. Verschillende keren contact met Sonos over gehad, en idd Playbar opnieuw opstarten helpt tijdelijk. Maar vandaag weer oncontroleerbaar: veel onderbrekingen, luidsprekers die wegvallen, niet te koppelen zijn, of simpelweg niet te bedienen wanneer er muziek speelt. Heb vroeger geen enkel probleem ervaren met het systeem. in huis wijzigde niets aan het wifisysyteem dus lijkt me aan sonos te liggen. Daarnet weer maar eens een diagnose verstuurd.

Reputatie 7

Sonos lijkt er inderdaad lang over te doen om dit probleem, dat sinds de zomer van 2023 bij oudere devices lijkt te spelen, op te lossen. Ik vraag me wel af wat je met het insturen van een diagnose denkt te bereiken. Sonos doet daar niets mee zonder dat je ze belt en ze weten al dat er een probleem ligt.

Badge

Dit loopt al een behoorlijktijd Sonos heeft aangeven dat het een software probleem is en met een update uiteindelijk opgelost zo moeten worden. Inmiddels is er een update V16.0 sinds begin deze week dus zou ik die installeren mocht je dat nog niet gedaan hebben en dan in de gaat houden of het goed gaat. Mocht het niet goed gaan blijven melden bij Sonos support.

Ik heb de update geïnstalleerd ben positief, maar het is nog te vroeg om te juichen. Het is wel handig om ook hier de community de ervaringen te blijven delen.
Wat verder misschien kan helpen is om alle apparaten eens volledig te resetten en opnieuw te koppelen. Dit neemt het probleem niet weg, maar heeft bij mij wel wat meer stabiliteit gegeven. 

Hier ook telkens problemen. De update kan ik niet voltooien op 1 of andere manier. Geeft telkens problemen. Het geluid valt ook weg na het, proberen te, updaten..... Hiervoor hadden we helemaal geen problemen 

 

Badge

Hier ook telkens problemen. De update kan ik niet voltooien op 1 of andere manier. Geeft telkens problemen. Het geluid valt ook weg na het, proberen te, updaten..... Hiervoor hadden we helemaal geen problemen 

 

Dit is mij ook overkomen maar kwam er bij de 2de keer wel door. Ik zou proberen met uit en aan zetten en nogmaals proberen. 

Ik heb al vele malen geprobeerd.... Stroom eraf gehad, WiFi opnieuw opgestart, maar telkens helaas hetzelfde verhaal. Ik weet het even niet meer. Ben ook helemaal niet zo thuis in dit soort zaken, dus als er iets faalt zit ik gelijk met m'n handen in het haar☹️

Reputatie 7

Wellicht dat de laatste update (naar 16.0) helpt?

Helaas 106rallye, dat lukt helaas niet. Hij blijft tekens maar zeggen dat er een update probleem is. 

Reputatie 7
Badge +3

Dan even contact opnemen met Sonos. 

Badge

Hier exact hetzelfde probleem. Ik vraag me af of het enkel voorkomt bij de oude playbar. We hebben de oude (grootste model) op ons vakantieadres. Daar hebben we exact voor wat hier beschreven staat. Thuis hebben we de kleine versie staan en daar doet het probleem zich totaal niet voor.

Wij hebben ook het idee dat het vaker voorkomt als we met meer gebruikers op de WIFI zitten. Dat is niet eenduidig vast te stellen, dus zeker zijn we hier niet van. Het vreemde is dat, zelfs als we een extra kamer gekoppeld hebben op dezelfde geluidsbron, de andere kamer geen onderbreking kent.

Vreemd!

concrete vraag dus aan de andere gebruikers: hebben jullie het voor op het oude model van de playbar (met de grijs metalen plaat bovenaan).

groetjes,

Rik

Badge

Hoi @Rik Vanhoorne bij ons gaat het idd om het oude type. Ik had een stille hoop dat het met de update V16 opgelost zou zijn maar helaas. Ik vind het wel prettig om te horen dat het met een nieuwer type wel goed gaat hoewel ik het wel jammer vind om het zo eventueel op te lossen.

Reputatie 7

De Playbar heeft maar één model, in één grootte. Het apparaat dat geen last heeft van deze storing is waarschijnlijk geen Playbar, maar een Sonos Beam.

Volgens Sonos kan je aan een playbar een sub aansluiten en twee play ones koppelen als surround speakers. Daarna een extra play one in de groep zetten kan maar storing is dan normaal wegens limiet van het verouderd systeem, Sonos vindt dit normaal !? 

Reputatie 7

Je hebt alleen storing als je tweekamers groepeert? Dat kan een neer probleem zijn waar dit topic over gaat.

Ik heb storing met alle Sonos one luidsprekers die ik groepeer met mijn playbar. Sonos gaf bovenstaand antwoord tijdens telefonisch contact !

Reputatie 7

Ik bedoeld een “ander” probleem dan waar dit topic over gaat. Want zonder te groeperen gaat het ( in tegenstelling tot bij andere melders in dit topic) wel goed?

Badge

Volgens Sonos kan je aan een playbar een sub aansluiten en twee play ones koppelen als surround speakers. Daarna een extra play one in de groep zetten kan maar storing is dan normaal wegens limiet van het verouderd systeem, Sonos vindt dit normaal !? 

Ik vind het een bijzonder verhaal en kan melden dat ik ook het probleem van uitvallen heb met alleen met een surround setup, bestaande uit Playbar en 2 Play1’s. Verder staat deze opmerking haaks op het idee van het Sonos verhaal van dezelfde muziek overal. Ik denk dat dit een support medewerker was die het ook niet meer wist en maar wat nieuws opperde.

Verder kan ik melden dat bij mij V16.1 beter lijkt dan voorgaande versies, echter nog niet geheel probleemloos. In mijn setup Surround system en zelfs met alles gekoppeld. Dus Surround Playbar + 2 x Play1, Keuken 1 Play 1, altijd gekoppeld met het surround, Stereo set 2 x Play1, Kamer met 1 Play1 en soms een Roam. Dit wil zeker meerdere uren probleemloos spelen. Met alles in 1 groep.  Ik vind de opmerking dus een beetje zorgwekkend en het begint op afschuiven te lijken,  terwijl er andere support medewerkers zijn, die duidelijk aangeven dat er een software probleem is. Echter kunnen ze nooit aangeven of en wanneer het opgelost wordt. 

Reageer