Beantwoord

geen verbinding

  • 30 March 2024
  • 4 reacties
  • 83 Bekeken

Beste leden, 

Ik heb sinds gister een andere internet provider, Odido.

Sinds de nieuwe router werkt mijn gehele sonos setup niet meer en krijg het ook niet meer werkend. Ik heb een playbar, 2x sonos one en sub gen 3. 

Ik las dat je met de nieuwe router de Easymesh uit moet zetten en een apart 2.4ghz kanaal moest opzetten. Dit heb ik gedaan maar krijg niks verbonden. Ondertussen alles gereset naar fabrieksinstellingen. Maar helaas lukt het nog niet. 

 

Als ik mijn internetkabel in de playbar doe krijg ik hem wel aan de praat alleen zodra ik de internetkabel eruit haal verdwijnt ie uit mijn sonosapp en kan ik nog niks. Ook me Sub en sonos one krijg ik niet verbonden

 

 

Heb iemand enig idee hoe of wat? 

Bedankt, mvg Chris

 

icon

Beste antwoord door 106rallye 31 March 2024, 09:37

Bekijk origineel

4 Reacties

Reputatie 7

Eenvoudigste is om de Odido router hetzelfde password en SSID te geven als die van je oude provider. Indien dat niet kan volg deze stappen: https://support.sonos.com/nl-nl/article/connect-sonos-to-a-new-router-or-wi-fi-network

Uit je verhaal lijkt het alsof je de Playbar alleen bekabeld aansluit, maar vervolgens niets doet. Je zou als hij bekabeld aangesloten is de nieuwe wifi-gegevens in moeten vullen volgens mij.

Alleen met internetkabel kreeg ik de playbar aan de praat.. 

En de rest kon ie geen verbinding maken. 

 

Maar het is ondertussen gelukt via een tablet.

 

Heel bizar 

Reputatie 7

Je moet een manier vinden om Sonos bekend te maken met het nieuwe netwerk - de apparaten hebben geen scherm waarmee je alles kun instellen. Dus moet dat via een telefoon, of in jouw geval een tablet. Bekabeld heb je niet te maken met netwerknamen en codes,

Ja snap ik, maar ik had het altijd met mijn telefoon gekoppeld, alles draadloos en werkte altijd perfect.

Echter sinds het nieuwe netwerk kom mijn telefoon de sonos nist meer vinden en met mijn vrouw haar tel hetzelfde. Alles geprobeerd en niets werkte. Maar gelukkig is het nu opgelost

 

Reageer