Vraag

Errors connecting and updating network Sonos Era 300

  • 9 June 2024
  • 5 reacties
  • 71 Bekeken

Heeft iemand de oplossing gevonden om de Sonos Era 300 te koppelen en het netwerk te updaten via de Sonos app?

Ik heb meerdere keren geprobeerd om mijn tweede Sonos Era 300 te verbinden met mijn telefoon, zodat ik deze op kan zetten in stereo setting. Daarbij heb ik onderstaande acties uitgevoerd om het probleem te verhelpen:

- Factory reset uitgevoerd van de speaker

- Speaker dichterbij de router geplaatst

- Router een reboot gegeven

- Sonos app opnieuw geïnstalleerd

 

Daarbaast begreep ik dat Sonos een nieuwe app heeft uitgebracht. Zou dit met het probleem te maken kunnen hebben?

 

Zoals jullie wel begrijpen is mijn eerste ervaring met Sonos zeer teleurstellend geweest, maar ik wil het graag een kans geven. Als hier geen oplossing voor gevonden kan worden moet ik helaas mijn producten retourneren en naar andere merken/producten kijken.


5 Reacties

Reputatie 3
Badge +1

Je eerste Era 300 is wel gelukt? Normaal gezien is de procedure Sonos app opstarten, ga naar instellingen ( tandwiel  rechts boven), als het goed is zie je dan je Era 300 met daaronder Speaker of component toevoegen. Dit klinkt simpel maar ik kan niet uit je post opmaken of je het ook zo hebt uitgevoerd? 
Netwerk updaten is verder niet nodig (tenzij je een nieuwe router hebt ofzo) Kijk verder wel of je de laatste versie van de app gebruikt. (iPhone of Android) 

Hi HenkV,

 

Ja, mijn eerste Era 300 is wel gelukt. Dat verliep helaas ook niet erg soepel, maar dat is uiteindelijk goedgekomen. Deze heeft de app wel gelukkig opgepakt.

 

De stappen die je hebt beschreven heb ik doorgelopen, maar het wil alsnog niet verbinden voor de tweede speaker.

 

De app versie die ik gebruik is 80.02.07-release+20240605.39fbb8f

Reputatie 3
Badge +1

Niet de meest gunstige tijd voor een eerste kennismaking met Sonos… En wat jammer van die Era 300’s. Ik heb ze zelf ook en ben er zeer happy mee. Wat voor foutmelding krijg je uiteindelijk? Misschien toch maar eens bellen met Sonos of ken je iemand met een iPhone die even kan helpen? 

Reputatie 7
Badge +3

Wellicht lukt het via een pc of Mac wel om ze te verbinden.

Reputatie 7

De PC- of Mac-app doet geen set up, dus die kans lijkt me niet groot. Je kunt er enkel een update van de speakers mee initiëren, maar dan moet de speaker wel ingesteld zijn.

Reageer