Skip to main content

Hallo allen.

Ik weet dat er afgelopen maanden veel gedoe is geweest over de Sonos app,ik heb er eigenlijk nooit laat van gehad tot nu toe.

Gister een nieuwe internet provider (kpn)genomen maar nu worden mijn speakers niet meer gevonden terwijl ik in de app wel aangemeld heb bij het nieuwe netwerk.

Ik heb alleen nog maar geluid uit de Arc omdat die met de hdmi is verbonden natuurlijk...met de app kan ik er niets meer mee.

Mijn Sub plus twee Era 300's kan ik ook niet meer aanmelden.

Ik stap wel vaker over van internet provider en heb hier nog nooit last van gehad.

Eigenlijk is nu alles onbruikbaar.

Heeft iemand tips.... of geruststellende opmerkingen.

Ja meerdere keren.

 


Heb je dat terugzetten echt volgens de instructies van Sonos gedaan?


Dat is toch gewoon de stekker eruit halen en de knop achterop de Arc indrukken.

De stekker er weer in drukken en dan de knop loslaten zodra de lampjes oranje/groen worden.


 


Zo kun je dus ook je app resetten. Dit kan ook wel eens wonderen verrichten. 


Bij deze gedaan.

Blijft hetzelfde doen.

Ik denk dat hij de container in kan.


Nou dit is wel erg drastisch. Er is ook nog zoiets als een Sonos helpdesk. Ik weet geen telefoonnummer, maar er zijn er ook die geholpen zijn. 
Ik ben geen “magiër” en heb ook geen glazen bol, ik heb je slechts geprobeerd tips te geven, maar als die niet werken is grover geschut (helpdesk bellen) wellicht de volgende stap. 


Nou ik heb nieuws.

Ik heb de internet kabel eruit gehaald en het proces opnieuw gedaan en nu is het wel gelukt.

Heel raar want ik heb hem ook al vandaag met een nieuwe kabel verbonden rechtstreeks naar de router.

Ik snap er de ballen niet van.


 Oh gelukkig. Ik ben blij dat het gelukt is. Zijn we niet voor niks de hele middag bezig geweest. 
 

geniet ervan.  


Ik wil je hartelijk danken voor je hulp.

Ik hoop dat je nog wat aan je dag hebt.


Graag gedaan, mijn dag was prima. 👌 


Even voor de volgende lezers: als je een nieuwe router krijgt kun je het beste de oude wifinaam en -wachtwoord in de nieuwe router zetten. In de meeste gevallen merkt het systeem da niet eens dat er iets nieuws is. Mocht toch niet goed gaan, pas overgaan tot een reset als je contact hebt gehad met Sonos. 


Wat is er zo speciaal aan een reset dan?

Lijkt mij gewoon een functie.

Mijn hele systeem nog steeds in de war trouwens.


Wat de vraag oproept wat jij onder een “reset” verstaat. Met een reset wordt meestal bedoeld dat het apparaat terug naar fabrieksinstellingen gaat. Een reset vraagt dan om een geheel nieuwe set up van het apparaat - en vernietigt eventuele logs waarmee Sonos je zou kunnen helpen.

ik zie dat sommigen een “reboot” (even van de stroom en opnieuw opstarten) verwarren met een “reset”.


Zo is het, daarom vroeg ik ook “hoe heb je de reset (terug naar fabrieksinstellingen) gedaan. ✔️ 


Eigenlijk blijven de problemen.

De Arc is verbonden en de 2 Era300's ook.

Muziek afspelen op alle drie tegelijk is geen probleem maar surround via de tv gaat niet.

Hij pakt alleen de Arc en geeft gewoon aan dat de Era300's verbonden zijn .

Mijn Sub3 toevoegen lukt niet.

Zou dit met de router te maken kunnen hebben?

2.5 of 5 ghz?

Of is dit gewoon omdat de app nog steeds helemaal ruk werkt?

Want dan kan ik er beter vanaf blijven en wachten op updates


Ook voor de sub geldt, helemaal terugzetten naar fabrieksinstellingen en dan toevoegen aan de huidige configuratie. Dus niet de stekker eruit en na twee tellen deze er weer in doen, maar volgens de aanwijzingen van Sonos voor het betreffende apparaat. Je vind dit door te zoeken op Sonos xxx terug naar fabrieksinstellingen...


Dat heb ik gedaan .

De app vraagt dan of ik deze sub wil toevoegen maar als ik dat doorloop zegt hij dat hij de sub niet meer kan vinden.

Schiet mij maar lek


Nou nee, dat was ik niet van plan. Ik zou toch even de Sonos-site/Forum er op naslaan. Wie weet wat je tegenkomt …

 

Zoals 106rallye al schreef, het is beter om de netwerknaam en het (WiFi)-password hetzelfde te houden als je vorige MoDem/Router. Daar heb je nu nog weinig aan, maar dat scheelt een hele hoop gedoe.


Ja is lastig zo.

Ik heb de Arc Ultra ge pre-orders ter vervanging van de Arc maar ik vraag me af of ik dan niet dezelfde problemen hou..

 


Ik heb gelezen dat het soms wel lukt de Sub toe te voegen als je eerst de Era's even verwijdert.

Als je geen surround van de TV krijgt, wat zegt de app dan dat je voor geluid krijgt?

 


De app geeft gewoon alle verschillende formaten aan.

Maar dat komt denk ik omdat hij alleen via de Arc ook all formaten afspeeld... als ik er niet naast zit.

Ik heb via KPN maar een andere router(Fritzbox)besteld.

Ik ga maar helemaal overnieuw beginnen.


Probleem opgelost.

De KPN router is de boosdoener.... ik heb de Fritzbox eraan gehangen en de problemen waren gelijk opgelost.

He Sonos producten hadden ook totaal geen problemen met een nieuw netwerk plus nieuwe naam..

Weg met die KPN box 12 modem.


Allen bedankt.


Ik werk met de Box12 van KPN en heb er totaal geen enkele moeite mee. Alles werkt gewoon goed. Ook toen ik de ARC gereset naar fabrieksinstellingen. Alles apparaten werden weer gevonden en kon ik toewijzen aan …

Wel fijn dat het bij jou nu goed werkt, maar dit is en blijft wel vreemd in mijn optiek. 


Reageer