Skip to main content

Mijn Connect is niet zichtbaar in de Sonos app, waardoor ik hem niet kan verbinden met onze router. Het probleem is ontstaan nadat we een nieuwe router kregen, een Fritzbox 7590 AX
Wat ik tot nu gedaan heb:
1. De Connect met een netwerkkabel verbinden met de router.
2. Fabrieksinstellingen herstellen
3. In de Sonos app de Connect oproepen (hij was dus zichtbaar in de app)
4. Updates laten installeren (dat werd na het herstellen van de fabrieksinstellingen aangekondigd en ging vanzelf)
5. De Connect nog een uur laten hangen aan de router
6. De Connect uitgezet en ontkoppeld van de router
7. De Connect weer opgestart, dus nu zonder netwerkkabel / verbinding met de router
8. De Connect geprobeerd draadloos te verbinden met de de Sonos app ('nieuw systeem installeren’). Dat lukt niet, de app ziet hem niet.

Extra info: ik heb al een keer eerder de fabrieksinstellingen hersteld, maar toen kwam er daarna geen update. Daarna zag ik de Connect (draadloos) wèl in de app. Het lukte me echter niet om hem te verbinden met de router.
 

Volgens mij kun je als hij met een een kabel verbonden is de wifigegevens vast invoeren.

Voor de volgende keer bij een nieuwe router deze gewoon het password en de SSID van de oude geven.


Als je terug naar de fabrieksinstellingen gegaan bent moet de oude SSID en het password toch niet meer uitmaken?


Daarom ook “voor de volgende keer”.


Reageer