Skip to main content

Goedemiddag,

Ik heb een Beam 2 en een oudere LG tv.  tv kijken doe ik via de chromecast met tv en dan via de apps die geinstalleerd zijn op de chromecast. Beam is aangesloten op de Arc poort van de TV.

Nu zie ik in de sonos app dat ik enkel PCM2.0 als geluid heb.  De chromecast kan wel DD en atmos aan en de netflix apps moeten ook DD kunnen afspelen.

De instellingen van de TV heb ik al op passthrough gezet maar helpt niet.

Ik kwam de Nedis HDMI extractor tegen:

https://www.onlinekabelshop.nl/nedis-hdmi-naar-2x-hdmi-earc-splitter-extractor.html

 

Als ik de chromecast dan aansluit op de HDMI in,  de TV op de TV out en de beam op de soundbar out van deze extractor,  zou ik dan wel gewoon DD en mogelijk atmos kunnen hebben?

 

Volgens mij geeft de Chromecast in principe DD+ uit. Veel oudere TV’s kunnen daar niets mee (ook niet enkel doorgeven via pass through), dus dan wordt het PCM 2.0. Met die Nedis zou je de TV omzeilen. Het zou inderdaad goed kunnen dat het dan wel werkt. Ik zou zeggen: probeer het en als het toch niet werkt, stuur je de Nedis terug.

Die Nedis kost wel €79,- dus als je toch al aan het kijken was voor een nieuwe TV zou ik dat doen.


Bedankt,  inderdaad verwacht ik dat je op deze manier de TV omzeilt.

Ik ga hem bestellen, bij de kabelshop kost hij 67 euro incl. verzending.  Ik laat wel weten of het werkt.


Getest met gecertificeerde hdmi 2.1 kabels maar het werkt niet. Krijg geen beeld of geluid.

Op meerdere manieren getest maar deze werkt dus helaas niet.


Mogelijk omdat de Beam, zo bedenk ik mij nu, HDMI-ARC verwacht. Dan kom je uit bij de Feintech VAX04101 of de HDFury Arcana.


Ik heb een andere Nedis module gekocht, de ACON3455AT  (ongeveer 85 euro)

Deze heeft 3 HDMI inputs.  En dit werkt wel perfect.

Chromecast op een input, tv op output en de Beam op de soundbar output.

Nu heb ik wel Atmos.  Ook is het volume nog steeds te regelen via de afstandbediening van de chromecast.

Erg tevreden!  En wat mij betreft dus een perfect alternatief voor de VAX04101 of de HD Fury Arcana.


Reageer