Skip to main content
Vraag

App vindt Sonos systeem niet meer na overstap ander internet

  • 4 July 2024
  • 11 reacties
  • 120 Bekeken

Goedenavond,

Sinds vorige week ben ik overgestapt van provider voor het internet. Sindsdien kan de app mijn Sonos systeem niet meer vinden en als ik een systeem wil aanmaken, vindt de app mijn producten niet. Heb ze al van de stroom gehaald en opnieuw geprobeerd. Het rare is, dat als ik tv kijk het systeem gewoon werkt. Maar ik kan bijvoorbeeld niet mijn Spotify af laten spelen op het systeem, die ziet het ook niet. Mijn systeem bestaat uit 1x Sonos Arc, 2x Era 300 en 1x Sub (Gen 3).

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? 

Alvast bedankt :) 

11 Reacties

Reputatie 7

Voor geluid van de TV heeft je soundbar geen internet nodig, dus wat jij constateert is niet vreemd.

Je zou kunnen proberen de wifinaam en het wachtwoord van je oude router in de nieuwe te zetten.

Hoi 106rallye,

 

Dankje voor je reactie. Zal dat inderdaad eens proberen.

Las ergens ook dat je in de sonos app je netwerk zou moeten kunnen veranderen, maar met die nieuwe app is dat volgens mij ook niet meer zo? Kan het daar in ieder geval niet vinden… 

Alle sonos terug zetten naar fabrieksinstellingen   dan opnieuw aanmelden,  hier het zelfde gehad.

 

Helaas heeft het veranderen van de naam en het wachtwoord niks uitgehaald. 

@Gertjank oef dat is vervelend, maar zou inderdaad dan maar the last resort zijn als niks anders werkt.

Heb er ook van alles aan gedaan  niets werkte, dus alles terug naar fabriek instellingen,  nu werkt het weer goed godzijdank 

@Gertjank Jammer dat dit zo slecht werkt eigenlijk, want vind Sonos verder echt een topsysteem. App niet heel user friendly vind ik zelf, maar afgezien van dat ging alles altijd heel soepel. Had niet verwacht dat het veranderen van internet zo’n gedoe zou geven..

In ieder geval bedankt voor je antwoord :)

Reputatie 7

Het is vooral de nieuwe app die roet in het eten gooit. Resetten kan, maar daar verlies je veel instellingen mee. Vreemd dat het terugzetten van de oude netwerknaam en wachtwoord niet werkt.

Reputatie 4
Badge +1

Hoi 106rallye,

 

Dankje voor je reactie. Zal dat inderdaad eens proberen.

Las ergens ook dat je in de sonos app je netwerk zou moeten kunnen veranderen, maar met die nieuwe app is dat volgens mij ook niet meer zo? Kan het daar in ieder geval niet vinden… 


Wieltje (instellingen) rechtsboven, kies bij Je Systeem voor beheren, kies Netwerk, netwerk beheren, Netwerken updaten. Je hebt geen echt oude producten (voor die zou je een reset moeten doen.) Ik zou het in eerste instantie met Netwerk updaten proberen. 

Ik heb al enkele weken hetzelfde probleem met mijn Playbar. Alleen heb ik niks veranderd aan mijn internet. Ik heb al een reset gedaan en het systeem terug geïnstalleerd. Dat lukte zonder problemen, maar de herinstallatie was nog maar net gebeurd en ik krijg al direct terug de melding dat het systeem niet gevonden wordt... Dit is zeer frustrerend...

Reputatie 7

Dat is ook vervelend, maar niet het probleem waar deze post over gaat (niet kunnen instellen nieuwe wifi). Wel een probleem dat meer voorkomt met de nieuwe app/software. Misschien Sonos eens bellen?

Het netwerk veranderen had ik uiteindelijk gevonden inderdaad, maar toch haalde dat ook niks uit. Dus uiteindelijk heb ik toch maar alles naar fabrieksinstellingen gezet en nu werkt alles gelukkig weer. Maar inderdaad die nieuwe app is niet de beste update geweest haha ;) 

Bedankt allemaal voor jullie tips en trics! 

Reageer