Skip to main content

Sinds vandaag werk ik met de nieuwe sonos-app. Ik heb een grote muziekbibliotheek met MP3-bestanden. De album-afbeeldingen heb ik opgenomen in de MP3-files. Met de nieuwe sonos-app worden die niet meer getoond. Zijn er misschien instellingen die ik over het hoofd zie om de afbeeldingen te tonen?

 

Ontzettend irritant. Na een update (begin juni) kon ik opeens geen lokale mappen meer delen. Na veel gepiel en gechat is dat uiteindelijk gelukt, maar nu zie ik in de app geen albumafbeeldingen meer. En op de site van Sonos staat dan dat de afbeeldingen niet zijn geintegreerd, terwijl ik daar niets aan veranderd heb. Zeer teleurstellend is SONOS de laatste tijd.


Sinds vandaag werk ik ook met de nieuwe sonos-app. Ook ik heb een grote muziekbibliotheek met MP3-bestanden. De album-afbeeldingen zijn opgenomen in de MP3-files. Met de nieuwe sonos-app worden die niet meer getoond. Het opnieuw koppelen van de NAS heeft geen resultaat. Héél irritant. Waarom werkt dit niet meer?


Ik heb hetzelfde probleem, maar ik kan ook niet meer het volume aanpassen via de app, terwijl dat voorheen wel kon. Heb al een hele middag met sonos geappt, maar een oplossing is er nog niet. Zeer teleurstellend voor het merk Sonos.


Genoeg gemopperd op de app. Ik kan nu gelukkig mijn muziekbibliotheek, meestal, gewoon afspelen. Maar ook ik kan de foto's, allemaal als folder.jpg opgeslagen, niet meer zien. Ik gebruik Android! Mijn vriendin gebruikt Apple IOs en zij kan op mijn systeem wel alle afbeeldingen zien. Dus kennelijk heeft het iets te maken met hoe Sonos met Android omgaat. Heeft iemand een suggestie hoe dit is op te lossen of moet ik wachten tot ze in Santa Barbara het licht zien? Alvast bedankt voor eventuele suggesties. Met vriendelijke groet Jan Theo.


Morgen een mooie nieuwe iPhone kopen 😉


Tja, inmiddels wordt er ruim 4 maanden geprutst en is enkel de bibliotheek toegankelijk maar worden verzamelalbums gedumpt op plekken waar ze niet horen. Wachtrij nog steeds niet volledig functioneel.
Geen album art.
En in het “ttoekomstige functie-updates” overzicht wordt met geen woord meer over de muziekbibliotheek gesproken.

Binnenkort beschikbaar

  • Verbetering van de responsiviteit van het volume
  • Gebruikersinterfaceverbeteringen op basis van klantfeedback
  • Verbetering van de algehele systeemstabiliteit en foutafhandeling
  • Verbetering van de betrouwbaarheid van alarmconsistentie en -betrouwbaarheid
  • Verbetering van het bewerken van de wachtrij
  • Ondersteuning voor Trueplay op iOS 18

Maar gelukkig was alles zo gigantisch bagger aan de app dat ze steeds opnieuw in elke update de functionaliteit, stabiliteit en betrouwbaarheid kunnen verbeteren. En in dit tempo van verbeteringen kunnen ze hiermee nog jaren voorruit. 
4 maanden verder en dan sta je er zo voor, man man.


Voor een bedrijf als Sonos is dit toch zeer teleurstellend. En ik maar zeggen tegen iedereen dat Sonos het altijd doet. Verbetering van de responsiviteit van het volume is blijkbaar binnenkort beschikbaar. Dat is toch al maanden een probleem!!!! Kom op Sonos, dat kan beter!!!!!


Het ergste is dat ik, op verschillende topics hierover, de simpele vraag stel wat nu die “verbeterde muzikale belevenis” met deze nieuwe app versie is. En werkelijk niemand geeft hier respons op.
Dus Sonos maakt nieuwe app met een voor ons “Verbeterde muzikale belevenis", duwen deze door je strot wetende dat dit gedrocht totaal alle functionaliteiten ontbeert waarmee je het product ooit op de markt hebt gezegd. Creëren wereldwijd een extreem grote groep ontevreden gebruikers. Een algemene waardering van 4.5 op een schaal van 5, welke in een paar weken na de app release keldert naar net boven de 1. En niemand die kan zeggen wat nu de verbeterde belevenis is.
4 maanden alleen updates welke bug fixes bevatten en een enkele, slechts deels, teruggebrachte functionaliteit. Verder alleen proberen iets meer responstijd te verbeteren. 4 maanden verder en dat is wat je hebt bereikt. Problemen welke er niet waren zoals systemen die opeens verdwijnen, verbindigen en responses welke secondes duren, zijn na 4 maanden enkele milliseconden sneller. Stabiliteit is nog steeds ruk.
Ik heb noodgedwongen door een onvoorziene firmware update nu twee “systemen” in huis, een deel van mijn speakers werkt als een tierelier op firmware v16.2 en android app  v16.1. Een aantal andere speakers moet ik met een andere mobiel bedienen met android app v80 en dit is nog steeds zeer slecht in onmogelijkheid om de wachtrij fatsoenlijk aan te passen, play lijsten maken en een waardeloze bibliotheek functie welke extreem traag functioneerd enz,, enz.. Ik kan dus precies de voortgang van verbeteringen bepalen en verzekeren dat deze extreem slecht is. Probleem is alleen dat een deel op dit forum al hoezee roept als iets het weer een beetje doet, dat is gewoon de lat steeds lager leggen.
Met de nieuwe protocollen in de app software gaat het gewoon nooit meer worden zoals het was in stabiliteit en snelheid, puur omdat alles web-based wordt en er dus continu met de Sonos servers moet worden gecommuniceerd. Dus ook uit je eigen muziekbiblioteek moet er eerst even informatie naar Sonos gaan. En oplossingen als Plex werken alleen bij een zeer beperkte bibliotheek omvang. Alleen op mijn “oude” systeem krijg ik direct alles te zien, zowel via Sonos bibliotheek als Plex. Bij de nieuwe versie slechts deels alle albums.
Laat je dus niks wijsmaken over work arounds of “kijk eens naar je eigen netwerk”, dat is het allemaal niet. Het is enkel en alleen de vernieuwde en verbeterde app. Degene met de, en dat meen ik echt, goed bedoelde adviezen gebruiken het systeem meestal voor hoofdzakelijk streaming diensten en als veredelde radio. 
Dus of Sonos valt om, n de servers ook, gevolg een onbruikbaar systeem.
Of het wordt een open source software in de hoop dat whizzkids er nog iets van weten te maken.
Of iemand moet nu opeens het licht zien in de software afdeling en krijgt het redelijk aan de praat. Maar snelheid en stabiliteit zullen niet heel veel beter meer worden. En dat is gebasseerd op 4 maanden updates en dit als resultaat.


"Leuk “bericht: Tot en met oktober staan er dan ook nog een aantal updates op de planning. De woordvoerder laat weten dat de volgende verbeteringen prioriteit hebben: 

  • Het verbeteren van het succespercentage bij het toevoegen van nieuwe producten
  • Het verbeteren van de gevoeligheid van de volume-indicator
  • Gebruikersinterfaceverbeteringen op basis van feedback
  • Verbetering van de algehele systeemstabiliteit en foutafhandeling
  • Verbetering van de consistentie en betrouwbaarheid van alarmen
  • Verbetering van het bewerken van de wachtrij
  • Ondersteuning voor Trueplay op iOS 18

Verbeteren en verbetering, das duidelijk heel wat anders dan oplossing.
Vooral die eerste, “verbetering van het succespercentage”. M.a.w., het werkt bijna nooit maar nu iets succesvoller. En dit is een bericht van nog geen twee weken oud.
Daar sta je dan als bedrijf na ruim 4 maanden,  werkelijk niet te geloven wat een afgang.


https://archive.is/b9vpN


Ik heb het zelfde probleem, in de oude S2 App werkte het wel, sinds dat ik de nieuwe app gebruik niet meer, heb al geprobeerd om de bibliotheek weer toe te voegen, maar werkt nog steeds niet.
Vreemd genoeg werkt de album afbeeldingen wel in de desktop app (in mijn geval Windows).
Verder gebruik ik een Android telefoon en tablet.
 

 


Ik heb het zelfde probleem, in de oude S2 App werkte het wel, sinds dat ik de nieuwe app gebruik niet meer, heb al geprobeerd om de bibliotheek weer toe te voegen, maar werkt nog steeds niet.
Vreemd genoeg werkt de album afbeeldingen wel in de desktop app (in mijn geval Windows).
Verder gebruik ik een Android telefoon en tablet.
 

 

Ik herken dit. Heb hetzelfde maar dan met IOS. Ook werkend op web-app en op de Mac.


@Reinier83 Dat is niet vreemd, maar geeft precies aan waar het probleem zit. De PC-app werkt met lokale verbindingen, de de telefoonapp werkt via de cloud…….


@Reinier83 Dat is niet vreemd, maar geeft precies aan waar het probleem zit. De PC-app werkt met lokale verbindingen, de de telefoonapp werkt via de cloud…….

En wat zou dat dan betekenen? Beiden zouden inmiddels toch, met nog wat zaken in het verschiet, moeten werken volgens Sonos.

Bovendien begrijp ik dan niet dat het via de web-app wel werkt. Die gaat dan toch ook via de cloud?


Dat is inderdaad gek, maar daar kijk je rechtstreeks op de server en schakel je niet de app in om dat te doen. Die laatste stap lijkt dan dus mis te gaan.


Reageer