Skip to main content

Daar we 9 speakers hebben moeten de volumes nogal eens bijgesteld worden maar als ik de volume balk aantik springt het scherm alweer terug voor ik de juiste speaker in het rijtje gevonden heb. Dit is heel frustrerend. Kan de schermtijd verlengd worden??? 
Denk er ook sterk aan om te downgraden naar de S1 app daar ik toch 1ste generatie speakers heb.

Je hoeft toch niet perse op de volumebalk te tikken? Weet niet welke app je gebruikt, iPhone of Android? Bij iPhone klik je het best op het omcirkelde:

Of deze:

Ja , inderdaad daar gaat het beter. Die gebruikte ik wel voor de speakers die uit de groep vallen.

beetje dom van mij maar bedankt voor de tip. Nu nog uitdokteren hoe ik op 1 speaker andere muziek krijg zonder de rest te beïnvloeden.

Vond de oude app toch makkelijker.

Nu nog uitdokteren hoe ik op 1 speaker andere muziek krijg zonder de rest te beïnvloeden.

Dat kan. Ik neem aan dat je verschillende “kamers” hebt gemaakt. Een kamer is eigenlijk niet meer dan een groep speakers die gegroepeerd zijn. Ik heb het zelf anders gedaan en de kamers voor mij meer logische namen gegeven, zoals Huiskamer Era 300, Beam + Surrounds, etc… Als je dat laatste screenshot afbeelding van mij bekijkt dan zie je daar onderin de play tab. In plaats van op dat tabje te klikken kun je het ook naar boven swipen voor een overzicht van je “kamers”. Tik dan op de kamer (speaker) waar je iets op af wil spelen en dan je zie dat het tabje onderin veranderd is in de kamer of set speakers van je keuze. Kies vervolgens iets wat je af wil spelen en dat wordt dan afgespeeld op de set speakers die je onderin ziet staan. Je kunt dat tabje vervolgens weer naar boven swipen om evt de volumes van de verschillende kamers aan te passen of stop te zetten. 

Goede uitleg, enkel de zin “Een kamer is eigenlijk niet meer dan een groep speakers die gegroepeerd zijn” zou ik niet zo zeggen - daar wordt het Sonos-jargon net weer door elkaar gebruikt. Je moet een kamer zien als een speaker of een vaste stereo- of surround set van speakers. Deze kamers kunnen groeperen.

Ik ga er aan werken.. 😅 Teveel groepsgevoel zie ik nu ook. Kamers en hun namen..  het is gewoon lastig als je een surround set en een aparte stereo set in dezelfde kamer hebt staan. 

Reageer