Beantwoord

Sonos Play:5 Gen2 wifi wachtwoord niet geaccepteerd

  • 4 December 2019
  • 29 reacties
  • 2086 Bekeken

Badge

Beste support, 

Wifi werkt al een tijdje niet meer van mijn Sonos Play:5 Gen2. Vandaag een factory reset uitgevoerd en de speaker wordt herkend tijdens de nieuwe installatie. Verbonden met de LAN kabel is de speaker geupdate. Bij het verbinden met de Wifi gaat het echter mis. Het netwerk worden herkend maar het juiste wachtwoord wordt als onjuist weergegeven en niet geaccepteerd. Ik kan de diagnostics op dit moment niet uitlezen want kan de installatie niet afronden. Betreft dit waarschijnlijk de bekende wifi kaart issue? Hoe nu verder? Graag jullie advies. Alvast hartelijk dank. Mvg, Mark

icon

Beste antwoord door Tim S 10 December 2019, 11:22

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

29 Reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hey mkr65,

Wil je verzoeken de Play:5 2e generatie speaker bekabeld op het netwerk aan te sluiten met ethernet kabel, zodat deze gevonden word in de Sonos software.
Als deze naar voren komt in de software, graag via Instellingen -> Hulp en Tips, een diagnose aan maken.
Je zult een bevestiging's nummer zien staan op uw scherm, en dit nummer wil ik je vragen naar mij terug te koppelen in je bericht.

Badge

Hoi Tim, 

Bekabeld is het gelukt:

Het bevestigingsnummer is: 118340040

Ik verneem graag verder van je.

Mvg,

Mark

Reputatie 7
Badge +2

Hoi Tim, 

Bekabeld is het gelukt:

Het bevestigingsnummer is: 118340040

Ik verneem graag verder van je.

Mvg,

Mark

Heb je een email verzonden onder ticket: 01335658.

Zie graag antwoord terug op deze mail.

Badge

Hallo Tim, 

Bedankt voor de goede service. Ik heb in een reply op de RMA email de gevraagde gegevens verstuurd.

Mvg, 

Mark

 

Badge

Hallo Tim, 

Even voor de zekerheid. Klopt het dat de kapotte speaker opgestuurd moet worden naar Polen? (staat op UPS retour label). Als dit correct is geef ik hem morgen af bij een UPS lokatie.

Mvg, 

Mark

Reputatie 7
Badge +2

Hallo Tim, 

Even voor de zekerheid. Klopt het dat de kapotte speaker opgestuurd moet worden naar Polen? (staat op UPS retour label). Als dit correct is geef ik hem morgen af bij een UPS lokatie.

Mvg, 

Mark

Correct, ons warenhuis is in Polen, dus je kan ‘t toegezonden UPS label gebruiken.

Badge

Bedankt voor je snelle reply en support Tim! Speaker is reeds onderweg naar Polen. Voor nu: ticket 🔐

Mvg, 

Mark

Badge

Hallo Tim, 

We hebben weer WIFI, speaker vervangen. Goed geregeld, nogmaals bedankt! 

Mvg,

Mark

Reputatie 5
Badge +3

Fijn om te horen dat we je speaker binnen 7 dagen hebben kunnen ruilen, ook in deze tijd van het jaar! Veel plezier ermee!

Beste,

 

Ik ervaar precies hetzelfde probleem als hierboven is beschreven.

Heb vervolgens alle stappen zoals hierboven aangegeven doorlopen.

 

De diagnostische informatie is naar jullie verzonden.

Het bevestigingsnummer is: 1373362365

 

Ik hoor graag hoe ik verder kan/moet handelen.

 

Alvast bedankt

 

Met vriendelijke groet,

 

Vivian

Reputatie 4
Badge +3

Hey Vivian.

Bedankt voor de diagnose, de speaker zelf ziet er wel goed uit.

Wat gebeurt er als je de draadloze installatie doet wanneer je de speaker op je router heb aangesloten?

Zou je die eens anders willen doen, en mocht die dan niet lukken maak dan een nieuwe diagnose en plaats het bevestigingsnummer hier.

Goedenavond,

Ook ik heb hetzelfde probleem: Sonos (Play 5) werkte altijd prima, maar ineens verbond hij niet meer via WiFi.

Het volgende heb ik al geprobeerd:

  1. Reset van de speaker en opnieuw draadloos installeren → het product wordt gevonden, maar bij het configureren via AirPort krijg ik de foutmelding “er heeft zich een onverwachte fout voorgedaan”;
  2. Bekabelde installatie (bekabeld werkt de speaker gewoon). Bij het omzetten naar een draadloos systeem krijg ik de melding dat het WiFi wachtwoord onjuist is.
  3. Hetzelfde als hierboven, maar dan na wijzigen WiFi SSID en wachtwoord. De uitkomst blijft hetzelfde.

Ik heb de speaker bekabeld aangesloten en een diagnose uitgevoerd, nummer 1701888831. Zouden jullie mij kunnen helpen?

Dank en met vriendelijke groet,

Wouter

Reputatie 7
Badge +2

Goedenavond,

Ook ik heb hetzelfde probleem: Sonos (Play 5) werkte altijd prima, maar ineens verbond hij niet meer via WiFi.

Het volgende heb ik al geprobeerd:

  1. Reset van de speaker en opnieuw draadloos installeren → het product wordt gevonden, maar bij het configureren via AirPort krijg ik de foutmelding “er heeft zich een onverwachte fout voorgedaan”;
  2. Bekabelde installatie (bekabeld werkt de speaker gewoon). Bij het omzetten naar een draadloos systeem krijg ik de melding dat het WiFi wachtwoord onjuist is.
  3. Hetzelfde als hierboven, maar dan na wijzigen WiFi SSID en wachtwoord. De uitkomst blijft hetzelfde.

Ik heb de speaker bekabeld aangesloten en een diagnose uitgevoerd, nummer 1701888831. Zouden jullie mij kunnen helpen?

Dank en met vriendelijke groet,

Wouter

Weet je zeker dat je wifi op 2.4ghz staat te functioneren en dat de B/G band van deze 2.4ghz aanstaat?

Sonos kan niet met de N-band van 2.4ghz communiceren, ook niet met de 5ghz wifi.

De Play:5 is verder prima, geen defecte wifi, zou gewoon netjes moeten kunnen koppelen als aan alle voorwaarden voldaan word en het wachtwoord goed word ingegeven.

Goedenavond,

Net als alle voorgaanden heb ik hetzelfde probleem. Heb net een nieuwe router, verbind de sonos ermee en een paar dagen later krijg is er geen verbinding meer mee behalve met de internetkabel. 

Het zou mogelijk zijn dat ik in die tijd een instelling heb toegepast op de router die niet compatabel is met de sonos, maar ik kom er zelf niet achter. (De 2.4Ghz band met b/g/n is actief.)

Is er iemand die mij kan helpen?

Vriendelijke groet,

Koen de Jong

Diagnostische info Bevestiging: 1270802716

Reputatie 7
Badge +2

De diagnose laat een Timeout zien, dus de Sonos geeft informatie en zit te wachten op antwoord wat nooit terug komt.

Klinkt er dus naar dat de B/G inderdaad netjes aanstaat, en het wachtwoord ook goed is, anders hadden we een andere foutmelding in de diagnose naar voren zien komen,

Er gaat iets niet goed in deze Netgear router.

Wil je aanraden ons te bellen zodat we dieper onderzoek kunnen doen naar je netwerk apparatuur.

Beste Tim,

Hier ook hetzelfde probleem met de Sonos Play:5 tweede generatie.

Mijn diagnostische nummer: 59053910.

Alvast bedankt voor de hulp.

Mvg, M. Wester

Goede middag, 

 

Bij ons het zelfde probleem. Sinds kort werkt de Play 5 alleen nog maar bekabeld. Wanneer wij deze dan weer terug willen zetten in het netwerk waar de 2x Play 1 op staan (en wel werken) lukt dit niet. Bij de installatie blijft hij ook aangeven dat het wifi wachtwoord verkeerd is. Netwerk settings bekeken en die staan op BGN Mixed. Maar zoals gezegd onze play 1 doen het wel.

 

Mijn diagnose nummer: 825162864.

 

Hoor graag hoe wij dit kunnen oplossen.

 

Bedankt

Niek Seesink

Reputatie 4
Badge +3

Hey @Niek Seesink ,

Ik heb je zojuist een email gestuurd, graag ontvang ik daar je antwoord op.

Zojuist een vervanging gehad voor onze Play 5! Oude Play 5 werd thuis opgehaald en 1 week later is de nieuwe al binnen. Bedankt voor de snelle service Sonos!

Beste,

Ik ondervind het zelfde probleem met de Play 5 gen 2.

Plots niet meer te vinden op wifi, bekabeld direct te vinden.

Factory reset helpt niet, hij zet ook niet zijn eigen sonos netwerk om te connecten. Wat doe ik best?

 

Mvg,

 

Salvatore

Beste

Ik heb hetzelfde probleem met Sonos play5g2. Geen connectie met wifi, enkel met kabel. Factory reset, volledige installatie … niet helpt.

Hij werkt enkel met de kabel. Bizar dat verschillende mensen dit hebben in dezelfde periode. Verkeerde update? Mijn twee One’s blijven wel werken met wifi.

Soit, mijn diagnose nummer: 2107969887

Graag een passende oplossing aub.

Met vriendelijke groeten

Ludwig Beckers

Reputatie 4
Badge +3

@salvatoreclissen 

Zou je een diagnose kunnen versturen wanneer je de Play:5 bekabeld heb en weer verbinding met deze heb?

Als je hier dan het bevestigingsnummer plaatst kijk ik er graag even naar voor je.

 

@Ludwig.Beckers 

Ik heb je zojuist een email gestuurd, ik zie je antwoord daarop graag tegemoet.

Beste, @Mark W 

 

 

1559120214

Mvg,

Salvatore

Reputatie 4
Badge +3

Hey Salvatore,

Bedankt voor de diagnose.

Ik heb je zojuist een email gestuurd, ik zie je reactie daarop graag tegemoet.

Hey Salvatore,

Bedankt voor de diagnose.

Ik heb je zojuist een email gestuurd, ik zie je reactie daarop graag tegemoet.

 

Dag Mark, 

 

Alvast bedankt voor de voorafgaande hulp.

Kan je even nakijken waar mijn box juist is? UPS heeft deze per ongeluk terug naar Polen gestuurd ( fout koerierdienst, zij hebben dit op mail toegegeven).

Ik heb hen per mail een ontvangstbewijs gevraagd voor de aflevering in Polen. Deze is daadwerkelijk gebeurd.

Uw collega wist mij te vertellen dat ik een mail mag verwachten, maar ondertussen zijn wel al 10 dagen verder.

 

Ik kijk uit naar mijn muziek ;)

 

Mvg,

 

Salvatore