Vraag

Sobos s1, Sonos s2



Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk.

46 Reacties

Badge

Heb inmiddels dit gevonden:

https://support.sonos.com/s/article/4845?language=nl_NL

Badge

Heb het inmiddels voor mekaar, met de Sonos instructies. Komt er op neer: eerste s1 apparaten verwijderen, dan s2 installeren en daarna weer s1.

Badge +1

Neen, alleen de Play 5 moet in ze S1 blijven. 
 

 

Reputatie 7
Badge +3

Het wordt nu dus pas duidelijk dat @Gixxer op zowel S1 als S2 wil draaien.

en wij maar denken dat het hele systeem terug naar S1 moest.

Reputatie 7

Je weet dat je hem dan niet meer kunt groeperen etc?

Badge +1

Het wordt nu dus pas duidelijk dat @Gixxer op zowel S1 als S2 wil draaien.

en wij maar denken dat het hele systeem terug naar S1 moest.

Oops 

Dacht dat het duidelijk was met “Het zou wel overzichtelijker zijn als de juiste toestellen in de juiste app staan.” :grin:

Badge +1

Je weet dat je hem dan niet meer kunt groeperen etc?

Ja, heb de Five gekocht die hem nu vervangt en de Play5 gaat naar de kamer van de kinderen. 
Die luisteren toch liever naar hun eigen muziek. :smiley:

Reputatie 7

Je zou dan zelfs de Play:5 kunnen ovedragen aan het account van je kinderen. Dan is hij helemaal uit je systeem (zelfs uit je profiel op de Sonos site).

Badge +1

Daar heb ik ook al aan zitten denken als laatste oplossing. 
Moet dan wel nog uitzoeken of YouTube, Apple Music en Spotify nog kunnen gedeeld worden naar verschillende accounts. 

Reputatie 7

Volgens mij zit de beveiliging daarvan niet in Sonos, maar bij Spotifyu etc. zelf: je kunt niet tegelijk op meerdere speakers afspelen met hetzelfde account - tenzij je een Sonos-groep aanmaakt, maar dat kan toch al niet meer met de Play:5 (Gen 1) en de overige S2-apparatuur.

Badge

Hallo,  ik  snap het nog niet  helemaal.
Heb  1 woonkamer/eetkamer 1 arc  en sub  in  S2.  Connect amp  en  een one    in  s1.
Dit werkt in principe. Nu  wil ik echter  de One ook aan s2  koppelen. Ik moet  one  dan resetten  zegt  de app. Dan ben  ik hem weer  uit  de s1 kwijt.

In de 2  verschillende winkels  is  mij verteld dat dit  kan.

Kan  dit nu wel  door eerst verwijderen uit s1 -installeren in2 en  daarna in s1?

Reputatie 1
Badge

Dat kan dus niet. Als je de One aan S2 koppelt kun je hem nooit meer in een S1 systeem gebruiken omdat hij dan S2 firmware heeft. Dus óf blijven gebruiken in een S1 systeem, óf overzetten naar S2.

Badge

Dat kan dus niet. Als je de One aan S2 koppelt kun je hem nooit meer in een S1 systeem gebruiken omdat hij dan S2 firmware heeft. Dus óf blijven gebruiken in een S1 systeem, óf overzetten naar S2.

Bedankt voor je reactie. Dat  dacht  ik al, daar baal ik  behoorlijk  van.  

Reputatie 7
Badge +3

Dat kan echter haast geen verrassing zijn omdat dat uitgebreid beschreven is door Sonos en diverse media.

Badge

Dat is het  dus wel.  Ik had  mijn twijfels al, maar vandaag   door 2 winkels  verteld dat  dit wel kon.
Als het  al voor de winkelier nier duidelijk  is, laat  staan  voor een gebruiker.  Vandaag  de  Arc aangeschaft  ben  dus wel  verplicht nu te splitsen.

Reputatie 7
Badge +3

Sorry hoor, maar wat is er niet duidelijk in deze tekst van Sonos

Wat als sommige producten in mijn systeem compatibel zijn met S2 en andere niet?
Je kunt de S1 Controller-app blijven gebruiken voor het bedienen van je systeem. Je hebt ook de optie om twee aparte systemen te creëren: één met producten die compatibel zijn met S2 en één met producten die dat niet zijn.”

Deze tekst plus aanvullende info over wat wel of niet S1 Of S2 compatibel is staat al geruime tijd in de info boven dit forum. 
Wellicht ook maar een andere winkelier zoeken. 

 

 

Badge

Sorry hoor, maar wat is er niet duidelijk in deze tekst van Sonos

Wat als sommige producten in mijn systeem compatibel zijn met S2 en andere niet?
Je kunt de S1 Controller-app blijven gebruiken voor het bedienen van je systeem. Je hebt ook de optie om twee aparte systemen te creëren: één met producten die compatibel zijn met S2 en één met producten die dat niet zijn.”

Deze tekst plus aanvullende info over wat wel of niet S1 Of S2 compatibel is staat al geruime tijd in de info boven dit forum. 
Wellicht ook maar een andere winkelier zoeken. 

 

 

Domme opmerking. Sonos had met een betere oplossing  moeten komen.  2  apps vindt ik niet erg, maar dat ik een  gedeelte van  mijn systeem moet  spiltsen, omdat ik maar 1 component heb wat niet  meer  ondersteund  wordt vindt ik belachelijk.  Heb vorig jaar een connect overgenomen,  van iemand  die  waarschijnlijk inside informatie  over  de  ondersteuning had, Kost me nu te veel om een nieuwe  te kopen. Sonos geeft ook geen korting, omdat je hem van  iemand hebt over genomen.

Bedankt voor  je reacties. We  laten het hier  maar bij.

Analoog probleem - heb Play5(gen1), bridge, boost, en drie Play1. Ik heb domweg de software update gevolgd en kwam daar dus met S1 en S2 netwerk uit, net als jij. 

Om alles te herstellen naar S1, geeft Sonos aan om alle producten naar fabrieksinstellingen te resetten.

Heeft echter niet gewerkt...  Slotsom is nu -  geen enkel toestel werkt nog en ik krijg ook geen enkel toestel geinstalleerd.

Reputatie 7

Dat is gek. Zoal ik het begrijp kun je niet upgraden zonder S2-app, als je op S1 wilt blijven. blijf je dus weg bij de S2-app.

Maar goed. Waar gaat het downgraden bij jou mis? Als ik het goed begrijp dien je alles te resetten, een nieuw systeem te beginnen met de S1 app en een S1 apparaat (de Play 5 (Gen 1) in jouw geval dus). Dan de overige speakers toevoegen aan het nieuwe systeem. 

Bij mij heeft S2 het hele systeem doen crashen - eerst was er idd een opsplitsing naar S1 en S2 netwerk. Daarna heb ik alle toestellen naar fabrieksinstelling ge-reset en naar S1 proberen herstellen, maar geen enkele Play:1, Play:5, Bridge of Boost wil nog linken aan Sonos netwerk. Zelfs als ik ze met ethernetkabel rechtstreeks aan Router link.

Reputatie 5
Badge +3

Het is mij niet bekend dat je een overgenomen Connect niet kunt gebruiken om een 30% kortingscoupon te krijgen. Dit is enkel als we al een coupon hebben uitgegeven voor het apparaat. Als jij het eind vorig jaar hebt overgenomen denk ik niet dat de vorige eigenaar dat had kunnen doen zonder het product (onder de voorwaarden van destijds) te deactiveren. Bel even met ons sales team: https://www.sonos.com/nl-nl/contact