Sticky Tutorial

Speler-/controllerversies - Waarom updaten?

  • 21 May 2024
  • 8 reacties
  • 523 Bekeken
Speler-/controllerversies - Waarom updaten?
Reputatie 1
Badge

We hebben een paar berichten gezien waarin mensen praten over firmwareversies en op verschillende plaatsen zijn binnen de laatste paar updates. Hoewel dit niet nieuw is voor de recente Sonos-app-update, zijn er steeds meer gesprekken over en ik dacht dat ik zou proberen wat context te geven aan wat we zien.

Een ding dat misschien niet algemeen bekend is, is dat door Auto-Updates in de app store uit te schakelen, dit alleen het updaten van je controller-app aanpakt en niet noodzakelijkerwijs de firmware van de spelers. Dit betekent dat terwijl je misschien je controller blokkeert van updaten, de luidsprekers nog steeds hun firmware kunnen updaten als iemand anders het systeem bijwerkt vanaf hun controller. Verschillende mensen belanden op verschillende delen van de updatepijplijn en hoewel alle problemen er anders uitzien, kunnen ze meestal worden herleid tot deze mismatch. Je kunt je luidsprekerfirmware controleren door naar te gaan: Instellingen (Tandwiel in de rechterbovenhoek) > Beheren > Over Mijn Systeem

 

Hier zijn een paar compatibiliteitsscenario’s waarin je jezelf zou kunnen bevinden:

 

Oude Speler Firmware (78.1-52020) + Oude Sonos S2 App

  • In-app melding dat er een update beschikbaar is.
  • Alarminstellingen zijn beschikbaar.
  • Elke poging om een speler aan het systeem toe te voegen, vereist een app-update, die zal worden gevolgd door een spelerupdate voordat je een speler kunt toevoegen.

 

Oude Speler Firmware (78.1-52020) + Nieuwe Sonos App (Pre-Alarms Fix)

  • Geen indicatie over een beschikbare app-update.
  • Alarminstellingen blijven uitgeschakeld.
  • Elke poging om een speler aan het systeem toe te voegen, vereist een app-update, die zal worden gevolgd door een spelerupdate voordat je een speler kunt toevoegen.

 

Oude Speler Firmware (78.1-52020) + Nieuwe Sonos App (Alarms Fix)

  • Geen indicatie in de app over een systeemupdate die beschikbaar is, tenzij je het opzoekt in Instellingen > Beheren > Systeemupdates > Controleren op updates
  • Alarminstellingen blijven uitgeschakeld.
  • Elke poging om een speler aan het systeem toe te voegen, vereist een spelerupdate

 

Nieuwe Speler Firmware (79.0-52294) + Oude Sonos S2 App

  • In-app melding dat er een update beschikbaar is.
  • Cross-version compatibiliteitsmodus zal de toegang tot alle instellingen en setup blokkeren.
  • Zal binnen de app worden aangemoedigd om naar de app store te gaan om hun app te updaten.

 

Nieuwe Speler Firmware (79.0-52294) + Nieuwe Sonos App (Pre-Alarms Fix)

  • Geen indicatie in de app over een update die beschikbaar is.
  • Alarminstellingen blijven uitgeschakeld.
  • Elke poging om een speler aan het systeem toe te voegen, vereist een app-update, die zal worden gevolgd door een spelerupdate voordat je een speler kunt toevoegen.

 

Nieuwe Speler Firmware (79.0-52294) + Nieuwe Sonos App (Alarms Fix)

  • Alles is up-to-date.
  • Alarminstellingen zijn beschikbaar!

 

Ik hoop dat dit een beetje context geeft in wat je misschien ervaart en waarom je het misschien ziet. Ja, de officiële richtlijn is om je apparaten bijgewerkt te houden - maar belangrijker nog, we wilden expliciet laten zien hoe het eruit ziet, afhankelijk van de huidige staat van je systeem. Ik hoop dat je dit nuttig vindt!

Opmerking: Dit betekent niet dat alleen updaten elk systeemprobleem zal oplossen. We zijn ons zeer bewust van enkele problemen rond productinstallatie - maar het allereerste voordat je ondersteuning krijgt, zou zijn om ervoor te zorgen dat je app en apparaten volledig zijn bijgewerkt.


8 Reacties

Reputatie 1
Badge

Een heel mooie uitleg maar volstrekt onvoldoende. Wij als gebruikers hebben tonnen geïnvesteerd in Sonos en mogen, zoals bij iedere leverancier, verwachten dat bij het invoegen van een update, deze uit en te na is getest en zal -blijven- voorzien in een juist werkend systeem. Sonos schiet daar voor de zoveelste keer zeer in te kort… het is maar goed dat ik op een andere manier mijn organisatie laat functioneren… Trek -weer- uit deze gebeurtenis nu eindelijk eens uw les!

Als het antwoord op "waarom updaten?" is: "als je het niet doet word je niet geholpen", is onacceptabel. Had een update gemaakt die vooraf getest was. Hoe kan zo'n downgrade als fantastisch worden geframed. Dit had niet mogen gebeuren. 

En waarom is deze downgrade nu wel echt nodig? Waar is het beter??

Reputatie 7

Volgens mij staat er niet dat je niet geholpen wordt als je niet geüpdatet hebt, maar het beter is als je een fout constateert om de app en speakers zo up to date mogelijk te hebben - de fout kan in een nieuwere versie van de app of de firmware opgelost zijn.

Ik heb nog nooit zoveel telefoons gekregen van klanten waar ik Sonos installeerde. De laatste update is een regelrechte ramp. Kan iemand van Sonos hier sap iets aan doen? 
ik ga voor de volgende projecten even geen  Sonos meer aanraden … 

wordt vervolgd 

 

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb nog nooit zoveel telefoons gekregen van klanten waar ik Sonos installeerde. De laatste update is een regelrechte ramp. Kan iemand van Sonos hier sap iets aan doen? 
ik ga voor de volgende projecten even geen  Sonos meer aanraden … 

wordt vervolgd 

 

Heb je dan geen rechtstreeks lijntje met Sonos wanneer je zoveel klanten heb waar je Sonos installeert? Komt mij niet echt professioneel over wanneer je hier dan gaat klagen.

Waardeloos de zoveelste upgrade. Weer al je radiozenders opzoeken. NPO 1 2 3 en andere nederlandse zenders niet te vinden. Ook de slaaptimer niet meer terug te vinden.

Grote spijt dat ik ooit aan Sonos ben begonnen.

 

Reputatie 7

Waar zoek je dan naar die radiozenders? TuneIn, Juke?

Reputatie 7
Badge +3

Ben ook benieuwd naar het niet kunnen vinden van radiostations. Werkt hier prima. 

Reageer