Beantwoord

Sonos installeren nieuw netwerk

  • 4 March 2018
  • 29 reacties
  • 98555 Bekeken


Toon eerste bericht

29 Reacties

Badge
Hallo Tim,
Dat heb ik ook eerst geprobeerd, maar helaas was het zo dat na de melding dat de kabel eruit kon, de verbinding ook verdwenen was (2 keer dit hele proces doorgegaan, met hetzelfde resultaat). Hij bleef gewoon met het oude wifi netwerk verbinden zodra de kabel eruit was..... dus weinig opties over.... afspeellijsten heb ik in spotify, dus geen issue voor mij.
Het lijkt me het meest praktisch als Sonos de app aanpast zodat je daar simpel kan aangeven dat alles nu via een ander netwerk moet of nog beter, op meer dan 1 netwerk......
Reputatie 7
Badge +2

Sonos heeft de S1 controller app en de S2 app, hoe het netwerk geupdate kan worden verschilt per app. Eventueel kan je het hier teruglezen.

In de Sonos S1 controller app kun je deze stappen volgen:

  • Bekabel een speaker met een internetkabel aan de router. Daarna zal het systeem gevonden worden, en kun je via de Sonos software naar instellingen -> system -> netwerk -> draadloze installatie en kun je Sonos de wifi opnieuw inleren. Als je de wifi aan Sonos geleerd hebt zal deze de melding geven dat je de kabel weer tussen Sonos en de router weg kunt halen. Om je speaker weer draadloos te kunnen gebruiken.

Voor de Sonos S2 app kan het op meerdere manieren worden gedaan:

  • Wanneer het systeem al wel online is: Navigeer naar instellingen -> systeem -> netwerk -> netwerk beheren -> netwerk updaten om een proces te starten om het netwerk te updaten.
  • Als het systeem niet online is, bekabel één sonos speaker via ethernet aan het nieuwe netwerk. Ook hier zal het systeem dan online komen. Vervolgens kunt u navigeren naar instellingen -> systeem -> netwerk -> netwerk beheren -> netwerk updaten om een proces te starten om het netwerk te updaten. In een systeem met meerdere speakers is het te slim om op deze manier het netwerk te updaten op een speaker waar de ethernetkabel NIET inzit.

Fabrieksreset raden wij niet aan, ja dit zorgt er voor dat het draadloos kan, maar je raakt al je gegevens kwijt. Als je uren tijd hebt gestoken in afspeellijsten maken, kun je dit allemaal opnieuw doen omdat je Sonos volledig leeg is na een fabrieksreset. Daarom zullen wij dit alleen als oplossing aandragen als aller allerlaatste optie.

 

(updated per 10/01/2023 ivm met verschil S1 en S2 app)

Badge
Ik heb ook een nieuw netwerk en tot grote frustratie na 2 uur terug naar fabrieksinstellingen gegaan omdat het onmogelijk was om de sonossen te laten begrijpen dat ze met het nieuwe netwerk moeten verbinden en niet met het oude (dat ook nog bestaat...). Stroom eraf en play/pauze knop indrukken en tegelijk de stroom er weer op. Dan van voor af aan alles opnieuw......
Sonos is een mooi systeem, maar wisselen van netwerk is waardeloos. Lijkt me een update van de software waard. Laten ze dan ook gelijk meer dan 1 netwerkSSID ondersteunen......
Reputatie 6
Badge +3
Via de controller app ga je naar 'settings' -> 'advanced settings' -> 'wireless setup' Dan gewoon de stappen volgen en gegevens van je router invullen.

Reageer