Beantwoord

Kan ik een actieve subwoofer aansluiten op de Amp met surround opstelling?

  • 12 December 2021
  • 4 reacties
  • 675 Bekeken

Hallo allemaal,

Het lukt me niet om een goed antwoord te vinden op mijn vraag. Misschien dat deze community helpt! Het gaat om het volgende →

Ik heb een Sonos Amp in de huiskamer met daarop 2 bedrade Dali-vloerluidsprekers en 2 Play 1’s als surround speaker. De Amp is via HDMI Arc gekoppeld aan de TV. Zo heb ik perfect TV-geluid maar kan ik ook goed muziek luisteren.

Op de Amp zit nog een subwoofer-aansluiting. Kan ik een subwoofer  (geen Sub!) via deze opstelling gewoon bedraad aansluiten en werkt ‘ie dan ook? Ik las ergens dat de subwoofer alleen in stereo-modus werkt en dat zou zonde zijn. 

Ben benieuwd of één van jullie dit weet. Bedankt!

icon

Beste antwoord door 106rallye 12 December 2021, 13:06

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 7

Nee. De aansluitingen van de Amp (voor de sub maar ook de analoge aansluitingen) zijn uit als de Amp als surround wordt gebruikt.

Bedankt! Dus dan is de enige optie om toch een Sonos sub aan te sluiten? Dat heb ik eerder gedaan en dat werkte wel....

Reputatie 7

Sorry. Als je de Amp voor de voorspeakers hebt, en dat heb je als ik het goed lees, dan werken de aansluitingen van de Amp wel.

Klopt 106rallye, de Dali's heb ik bedraad als voorspeakers.  De play1's als surrounds.