Geluid uit tv, is ok, soms ook uit tv, dan galm.

  • 20 December 2021
  • 2 reacties
  • 119 Bekeken

Doorgaans schakelt het geluid naar de beam en is de luidsterkte te regelen via de remote van de tv, prima maar soms bij inschakelen tv is er geluid via de sonos en de tv en dat geeft galm ook kan dan soms geen luidsterkte regeling mogelijk, enigste remedie is de netspanning van de tv halen even wachten en opnieuw opstarten en dan werkt alles weer ok, de tv al uitgebreid gereset en opnieuw ingesteld maar dat geeft geen resultaat, mijn vraag is zit het in de tv of in de sonos beam? Het betreft een Philips tv 43PUS7304


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Alles draait om de communicatie tussen de tv en de Beam en daar gaat het heel vaak fout omdat er niet echt een goede standaard is. Het heet allemaal Arc, maar verder houdt het dan ook wel op. Bij Philips wordt er gebruik gemaakt van easylink. Dit kon ik vinden over de instellingen.


Optie 1 - HDMI-aansluiting:

Als het externe systeem over een ARC-compatibele HDMI-aansluiting beschikt, is dat de beste verbinding. Het voordeel van het gebruik van een HDMI-ARC-kabel is dat er alleen een enkele kabel tussen de TV en de externe geluidsinstallatie nodig is.

Indien na het aansluiten van de kabel er geen geluid is, controleer de EasyLink en ARC instellingen op TV:

Druk op de “HOME” knop en kies:

[Configuratie]> [TV Instellingen ]> [Algemene instellingen]> [EasyLink]> [EasyLink]> [Aan] 
of 
[Configuratie]> [TV Instellingen ]> [Geluid]> [Geavanceerd]> [HDMI ARC]> [Aan]

Controleer de opties van de luidsprekers: 
[Configuratie] > [TV Instellingen ] > [Geluid] > [Geavanceerd] > [TV-luidsprekers] 
Hier kan “Easylink” of “Easylink Automatisch starten” ingesteld worden. De instelling Easylink Automatisch starten zorgt ervoor dat de TV en de geluidsinstallatie tegelijk worden gestart. Met “Easy Link” kan handmatig worden geschakeld.

Dank voor je reactie, jouw genoemde instellingen staan op mijn tv correct ingesteld dus toch iets anders,