Vraag

Arc verstoord internetsignaal

  • 1 November 2021
  • 9 reacties
  • 100 Bekeken

Als ik mijn Arc koppel aan mijn internet switch, verstoord hij het signaal dat uit de switch komt. Mijn tv begint te bufferen als ik Netflix of Videoland kijk. Heeft iemand anders ook dit probleem en mogelijk een oplossing?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

9 Reacties

Reputatie 6
Badge +3

Wat voor switch is dat ?

Ik heb een Cisco en een Netgear POE switch geprobeerd.. beide met hetzelfde resultaat

Reputatie 6
Badge +3

Maar ondersteunen die switches dan wel IGMP Snooping en zo ja, had je het aan staan ?

Eerlijk gezegd nog nooit van IGMP Snooping gehoord. Weet (nog) niet of de Switches dat ondersteunen..

Reputatie 6
Badge +3

In dit artikel vind je een eenvoudige uitleg van multicast flooding door een Sonos medewerker en hoe je dat kunt voortkomen door een switch te plaatsen die IGMP snooping ondersteund. Ik vermoed dat jij daar last van hebt; de symptomen wijzen in die richting.

Reputatie 6
Badge +3

Vandaar dat ik vroeg naar de switch die je gebruikt; als we de specs weten kunnen we uitzoeken of die dat ondersteund.

 

Die dingen zijn trouwens niet veel duurder dan domme (unmanaged) switches:

 

https://tweakers.net/pricewatch/386107/tp-link-tl-sg108e-gigabit-8-poorts/specificaties/

Reputatie 6
Badge +3

Je hebt niet toevallig nog andere Sonos speakers aan de kabel hangen of een Sonos Boost in gebruik ?

Bedankt voor de reactie en uitleg!! Voor de Arc had ik de playbar bekabeld zonder problemen. 
De playbar gebruik ik nu op zolder bekabeld met een switch wederom zonder problemen. 
Waarschijnlijk een andere switch kopen dus..

Reputatie 6
Badge +3

Nou, die laatste vraag van me heeft te maken met een ander probleem dat kan optreden als je meer dan 1 Sonos (dus 2 of meer) bekabeld hebt en daarnaast ook nog andere Sonos speakers draadloos gebruikt. Dat probleem (een loop in je netwerk waardoor de boel vastloopt) los je helaas niet op met IGMP snooping. Dat los je alleen op door slechts 1 Sonos aan de kabel te leggen. Als je er nu meerdere bekabeld hebt, zou ik dat eerst proberen. Ik hoop dan alleen dat je speakers voldoende door je huis verspreid zijn om signaal door het gehele huis te krijgen.