Arc maakt met HDMI geen verbinding met tv (Philips). Muziek werkt wel.

  • 11 December 2021
  • 5 reacties
  • 1766 Bekeken

Badge

De vraag zal hier best wel eens gesteld zijn, maar ik zie door de topics het bos niet (meer). Dus op voorhand mijn excuses daarvoor.

Ik heb mijn Playbar vandaag vervangen door een Arc. Arc in de app verbonden en de twee One’s weer aangesloten. Muziek werkt. Echter de HDMI verbinding naar de tv werkt niet. Bij de Playbar was dat optisch. HDMI Arc 2 en 3 geprobeerd op mij Philips tv. Het geluid van de tv zelf staat uit. Constant een foutmelding dat HDMI niet kan verbinden na het testen.

Wat doe ik fout?

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7

Staat HDMI-CEC aan op de TV?

Badge

Die moest ik ff googelen. Heet bij Philips easy link. Staat uit. Kan ik ook niet aanzetten.

Reputatie 7

Dat is gek. Moet je ergens HDMI-ARC toewijzen aan één van beide poorten? Zijn er andere zaken aangesloten op andere HDMI-poorten? Die even lostrekken?

Staat geluid in de instellingen van de TV nog op optisch?

Badge

Ik heb 2 uur lopen pielen en googelen. En, het is gelukt. Bleek dat ik in de algemene tv settings easy link moest aanzetten. Toen kon ik bij geluid automatisch easy link wel inschakelen. 

Badge

Bedankt voor het meedenken! Nu nog uitvogelen hoe ik het beste mijn 2 surroundspeakers kan instellen qua geluid tov het volume van de tv. Die vind ik bij enkel muziek te overheersend als deze op 0 staan en bij tv kijken te laag. Heb je toevallig een suggestie?