Beste Community, mijn eerste post en helaas met een kleine klaag.
Sinds een paar weken trotse eigenaar van een Sonos ARC, sub en 2x SL.
Nieuwbouwhuis betrokken en sinds vorige week alles aangesloten. Ik kom van een high end audio systeem maar mijn wederhelft wou dit niet meer en nu dus sonos waar ik zeker ook tevreden mee ben maar dit terzijde.
De reden dat ik hier post is het volgende.
Mijn wat oudere samsung TV heeft een HDMI ARC poort, ik heb deze verbonden met de Sonos ARC.
Ik heb er gelijk een HD fury arcana bij gekocht omdat ik geen zin had in gezeik, dus eigenlijk loopt het van de TV naar de Arcana en daarna naar de sonos ARC.
Ik heb nu het probleem dat ik de volume niet kan regelen met de AB van mijn ziggo next STB.
Ik heb zowel in de sonos app als in de ziggo next STB evenals de TV geprobeerd de AB intestellen maar alles tevergeefs.
Ik heb ook een samsung mini toetsenbord en hier zit de AB op geintregeerd, hier werkte de volume knop 2 dagen lang en opeens niet meer.
TV geeft ook in 1x aan dat ik een externe geluidsbron gebruik en hiermee het volume dien te regelen. Maarja dat gaat dus niet :(
De vraag is hoe ga ik dit oplossen ? Ik kan moment alleen het volume regelen door naar de soundbar te lopen en fysiek op de knoppen te drukken.
Zelfs google assistant (waar ik ook gebruik van maak) doet niet als ik zeg ‘’hey google, zet volume op 2’’
Al met al dus erg frustrerend en na uren het internet af te struinen naar een oplossing deze nog niet tegengekomen.
Ik neem aan dat ik niet de enigste ben met dit probleem, dus hopelijk is er een oplossing.
Wie o Wie ?
Gr.
Alex